søndag den 24. december 2023

Julekort # 12 hos OSH - I aften er det JULEAFTEN....

 Allerførst ønsker Fifty og jeg jer allesammen og det er både dig der læser dette og vores skønne sponsorer (messer og butikker) en dejlig juleaften og sender en KÆMPE tak for alle de kort vi modtager i årets løb, de mange dejlige kommentarer, donationerne, ja i det hele taget TAK fordi I er med til at gøre Operation skriv hjem til det lyspunkt og den succes det er og har været siden 2010. Også tak til mit team Pia L. og Gitte Y. hyggeligt at I stadig hænger ved💓

Vi har snydt lidt, ligesom i TV køkkenet, for selvfølgelig har selv vi ikke tid til at lave et julekort d. 24 december 😆. I denne måned bad Pia L. om at trække frinummer og pegede på en vikar, nemlig Mie W. Johansen, så vi er 3 som vi plejer og Mie var glad for muligheden/forfremmelsen.

Gitte Y. lægger ud med disse to smukke kort:



Sikke en farvelægning og supersødt med sløjfen i siden. 

Men lad os læse, hvad Gitte selv siger om disse to skønheder. 

Det bliver til en lille julebonus med to kort fra mig denne gang.  Jeg har i mange år været stor fan af stemplerne fra Penny Black, men de kan desværre ikke købes herhjemme. Disse to motiver kunne jeg ikke stå for, fordi de lige passede i størrelsen. Men alle motiver kan selvfølgelig bruges - de behøver ikke være fra Penny Black. Ræven er fra PB sættet "Snow much fun 30-388" og fuglen er del af et større stempel der hedder "Feathered"

Jeg har så hentet inspiration fra deres PB hjemmeside, hvor de bruger nogle nye stempler og dies, der laver et stort frimærke. Noget i den stil havde jeg heldigvis i mine egne gemmer, dette er en ældre die fra Avery Elle en "Postage Stamp Die", som jeg har brugt til begge kort. Motiverne er stemplet på akvarel papir og farvelagt med akvarelfarver. De små poststempler er også fra gemmerne og tekst-stemplerne er fra Simple and Basic. Bagrunden på begge kort er lavet med embossingfoldere.

Wauw - det er nogle lækre kort Gitte - hvad byder du på Mie?

Ja jeg kunne heller ikke helt bestemme mig, så jeg har lavet 2 forslag, men HURRA for Gitte, for nu kan jeg jo også vise 2 kort, ikke?

Jeg er jo SÅ heldig, at jeg både får krea-gaver selv og har adgang til min mors store scraplager - så mulighederne er mange - især inden for juleemnet. Vi KAN bare ikke stå for juleting her i familien.



Når man åbner fuglehuset sidder der et lille flettet julehjerte indeni. 
Det er fra Three Scoops paillet blanding Julehjerter. 

Lawn fawn er meget populært hos mig og min mor. Her har det nye julesæt Build a Birdhouse og Add-on Christmas sættet til huset været i brug. Jeg har malet en sort cirkel om øjet på den røde fugl for at få den til at ligne en kardinal, som altid ses på et amerikansk julekort. Den lille prik i øjet er bare lavet efter fuglen er sat på det hvide fuglehus - så det var nemt. Rød sløjfe og fugl har fået lidt skygger med en grå Copic pen. Snevejrsbaggrunden er fra noget papir fra lageret. Snebakken er skåret med
en Lawn fawn die til at lave bakker med. Merry er en gammel die og CHRISTMAS også fra lageret.
Lyskædens lamper er skåret af en rest af det glimmerkarton fra REMA1000 man godt kan bruge til OSH kort, da det ikke drysser. Jeg lavede flere af disse kort og lod også fuglehuset hænge i en rød snor med en sløjfe, der også er med i sættet. 

Og her kommer kort nr 2. Ham her blev min FAVORIT i år - for han er hurtig at lave uden det kan ses.


"Jolly Santa" hedder han og det er han da bestemt også - det er en Sizzix die OG fidusen er, at der KUN er 3 dele at holde styr på. Man laver den store hvide del og overskægget og så ansigtet i hudfarvet.
Jeg har sværtet næse og kinder lidt, for det er jo koldt at være julemand og lavet lidt grå skygger på skæg, øjenbryn og det hvide på nissehuen. Så skærer man i rød karton det stykke, der er huens røde del og klipper et par små klip for at få den fri. Huen limes på den hvide basisdel, ansigtet skubbes på plads under øjenbrynene med lidt lim bag på kinderne. Overskægget får en lille hvid 3 d pude i hver side og
skubbes på plads under næsen og TRYLLE det var det. Nå ja og så males øjet og sort pupil får lidt blank Glossy Accent på. 

Baggrunden er igen et stykke fra lageret og jeg var lidt vild med farverne på snefnuggene, så jeg valgte at bruge REMA1000 glimmerkarton igen i netop den helt rigtige turkise farve. Vores Bigshot skærer fint gennem glimmerkarton, men vi sørger altid for at fjerne det stykke der skal bruges - her rammen - opad, for at undgå der rives i glimmeret. Det lød vist nok lidt mærkeligt - håber I forstår det. Det lille GOD JUL banner er fra NHH design. 😉



Jeg viser også lige mit kort og Charlies. Hun gik efter rød/hvid/grøn og mistelten looket.
Nu julegaverne er købt, tør jeg godt røbe, hvilket kort jeg bedst kan lide....  😁

Tak for dine 2 fine julekort Mie - her en lille nyhed - selvom julegaverne er købt, gælder det stadig, at det kun er SØDE børn der får nogen.  Så vi får se.....  💗😉

Tja hvordan kommer man efter sådan to dygtige og kække damer??? Det er lidt svært, ikke?

Men jeg forsøger med mit bidrag:



Jeg anskaffede den nye Spellbinders embossingfolder med grangrene og den måtte bestemt afprøves til denne ide. Det grønne karton blev lige mistet lidt med vand og så stod grannålene KNIVskarpt.

Et kort hvor hele baggrunden er juletræet og der så hænger et par fine kugler. De hænger i to små sløjfer der normalt har en stjerne for enden, men de passede ret fint her, så den blev klippet af. Guldkuglen hedder Stitched Graham Ornament og er fra Memory box og samme firma har lavet den lille kugle med snefnug.
Den stemplede tekst er fra et gammelt julesæt fra Brandt-LASSEN design, der ikke findes mere, men
der er sikkert andre tekster, der også kunne passe fint til.



Og I får lige dette zoom, så I bedre kan se det fine stitched mønster i guldkuglen, som har en lille rød cirkel glitterkarton på bagsiden.

Dette indlæg bliver så det sidste I kan nå at få kommenteret på for at deltage i lodtrækningen 1. juledag om julegaven fra LUNA hobby og bare rolig, jeg trækker først kl. 15.00, så I skal bare nå det inden da.

Bloggen holder så juleferie et par dage - bortset fra et lille 2. juledagsindlæg med navnet på vinderen af julegaven, men der kommer lidt mere inden nytår og det bliver jo den søndagslodtrækning vi har til gode - med det sidste af de 4 adventsgaver - så der er 1 gavekort på 100 kr til LUNA hobby på højkant der.

NYD julen - det glæder vi os til at gøre. I "slipper" for et julespørgsmål i dag - vi har nok alle travlt med at hygge, men hvor har det været hyggeligt at læse jeres svar og små historier 👍💟

Fifty er som nogen af jer sikkert har hørt gået over til Mobile Pay i stedet for sin lille gule sparegris og i stedet for at skrive en ønskeseddel, har han bedt mig bringe denne lille besked, hvis der skulle være
nogen, der havde lyst til at give ham en lille julegave til vingummibamser og de øvrige udgifter OSH
har i løbet af året. Nu portoen stiger kan man også vælge at spare kuverterne og så sende et kuvertbeløb på hans konto, så køber vi selv dem der ikke er selvklæbende. På forhånd tak.














 




15 kommentarer:

Tina sagde ...

Super søde kort, især de der Penny Black stempler, dem må jeg have kigget nærmere på.
Og så må jeg hellere få "fjer på maven" så jeg kan være frisk til i morgen. Glædelig jul til alle 🎅

Marianne Egstrup Petersen sagde ...

Som altid smukke kort. Og som altid opstår nye behov, når jeg ser flotte kort.

Freya Rasmussen sagde ...

Rigtig glædelig jul 🎁

Charlotte Holst Nielsen sagde ...

Sikke nogle smukke kort, dejlig inspiration. Glædelig jul🎄🎄

Conni Winther sagde ...

Rigtig flotte julekort, især de 2 frimærkerkort er helt fantastiske. Glædelig jul🌲🎅🧑‍🎄🌲

Bodil Bording Hansen sagde ...

Så flotte kort, det er utroligt hvad man kan få ud af, lidt karton stempler dies og farve 🧑🏻‍🎄
I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår 🌈🎄🌈

Lene sagde ...

Rigtig søde julekort. De er virkelig fine de Penny Black stempler
Flotte kort Mie har lavet
Glædelig jul

Bertram sagde ...

Glædelig jul ❤️

Christina Biermann sagde ...

Først vil jeg sige rigtig glædelig jul og godt Nytår

Og en rigtig stor tak for det store arbejde i gør med vores dygtig og seje Soldater.

Som det sidste lige inden jeg skal ud og rør risalamande sammen, tak til alle for stor inspiration man altid for herinde med alle de flotte kort man altid ser

Kærligst Christina

Lonny sagde ...

Ønsker alle en glædelig jul & et velsignet Nytår 🫶

Hanne Gissel Gross sagde ...

Sikke nogle smukke kort - hver og en. Ideen med at lave motivet om til et frimærke er virkelig god. Og at det er så flot farvelagt gør kortet endnu smukkere.
Glædelig jul til teamet inkl Fifty. Tak for hints om at det skal være bestemte kuverter.

Tina-Smedegaard sagde ...

Virkelig flotte kort.

Annemette Porse sagde ...

Smukke kort, dejlig inspiration. Rigtig glædelig jul til jer alle

Annette Andersen sagde ...

Virkelig fine kort. Jeg har fået en del nye krea ting i julegave, så tror jeg smutter i krea hulen 😊

Nessie64 sagde ...

Fantastisk smukke og søde kort. 😍 Jeg har ikke helt fået lavet så meget scrap - er i oprydnings -mode på mit scrapbord, der virkelig trænger. Til gengæld glæder jeg til at skulle til scraphygge med gode veninder på fredag. 🥰