tirsdag den 12. december 2023

12. december Jeg har nu 3 julegaver i hus - det går fremad

Så er vi halvvejs frem til Juleaften. Men ingen panik. jeg når det ALTID og jeg stresser faktisk ikke over det at købe gaver, jeg finder det faktisk ret hyggeligt.

Måske fordi min værste jul med gaveindkøb til 20 personer ligger langt tilbage. Vi havde begge to haft influenza og stod derfor i Lyngby den 22.12. med en alenlang seddel. Det var simpelthen et mareridt af de helt store og en del ting var udsolgt, men det lykkedes og juleaften var der jo ingen der vidste noget om det, så alt var godt. Så slemt bliver det aldrig igen, fortæller jeg bare mig selv.

Til gengæld er jeg nok lidt for sent på den med de julekort der skal til udlandet, men pyt, så har de bedre tid til at læse min hilsen når den kommer 😉. I år savner vi at sende og modtage pakker fra vores venner i Skotland, men det er så ØV efter Brexit, at vi har aftalt at lade være med at sende. Så kan vi altid udveksle gaver når vi besøger hinanden.

Og apropos julekort, så kommer der en lille portion mere af dem fra Connie H og I kan godt glæde jer,
for de er OGSÅ fine:



Vi viser først et fint kort med hvidt og skinnende guld- og farvet karton.
Det er på en embosset baggrund med HO3 i baggrunden.
Sjov ide at lige pynte "et usynligt juletræ", ikke???



Hvis jeg skulle arbejde sammen med Julemanden, ville jeg helst skrive lister over
de søde børn på artiglisten. 



Se lige dette fine kort med både julelys og en tromme. 
Mon ikke det er dies fra By Lene design???



Julemor og julemanden står foran deres fint pyntede juletræ, med de små søde flethjerter der også kan bruges som pynt i raslekort og deres lille kat.
Her er det et stempelsæt fra Three Scoops.



Den lille nisse tager det helt roligt, som han sidder her på stigen, har fået hængt kransen op til pynt
og har styr på sine 3 fine gaver. Det er vist alt sammen fra Gummiapan.

Og er I friske på endnu et Julespørgsmål??  Det tror jeg da nok liiiiige I er. Hvad er jeres favorit pynt på træet???  Her i huset er vi vilde med fine og sjove julekugler eller anden pynt og anskaffer 1 ny hvert år, der har en eller anden speciel betydning for os. Kjel har f.eks. fået flere isbjørne og jeg har en fin lille rød postkasse jeg fik da OSH startede. Mie har en katte"kugle" til minde om sin kat osv.

I går smuttede der en Anonym kommentar ind på listen, husk lige at sådan en ikke vil kunne vinde noget. Hvis det var din, så kan du heldigvis nå at lægge en ny inden det bliver søndag.



13 kommentarer:

Christina Biermann sagde ...

Må indrømme her, jeg er blæst tilbage i sofaen her, sikke nogen kort, de er da bare så skønne
Julegaver vup vup jeg er færdig, købte de sidste 2 igår, og mangler at hente en, har ikke plads, så den bliver hentet 1 uge før, har nu heller ikke fået sms på den er kommet i butikken endnu
Julekort bliver sendt ud idag, fik dem lavet færdig her i søndags, alle 17 Skt, gudeskelov, så så kan julen bare komme. Tror det er første gang i flere år jeg er så sent færdig, plejer at være færdig med julekort og gave før den 1 december, men det sætte lungebetændelse en stopper for den gang pyt pyt vi overlever

Tina sagde ...

Sikke nogle fine kort, sådan lidt vintage 😍
Jeg venter stadig spændt på hvornår mine julegaver bliver sendt 😬
Det er svært når man "plejer" at være færdig til Black Friday.
Juletræet bliver mere og mere fyldt med flere "minder", jeg køber nye når vi rejser. Der er lidt Disney kugler eks. Men også "bare" nogen købt i Target. Man kan få så mange finde til gode priser. Ja, jeg risikerer de går itu i kufferten, men indtil videre har jeg været heldig 🙏

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sikke nogle fine kort, det er så hyggeligt at se alle de forskellige tyber kort🤗
Her er vi hverken helt eller halt færdige men
forhåbentlig når vi det igen i år. 🌈🎄🌈

Bertram sagde ...

Fine kort fra Conny 🥰 Jeg er ca halvvejs med gaverne, men det må vente til jeg er retur fra London. Vores favoritpynt er helt klart også kugler, vi har så mange de næsten ikke kan være på træet 🎅

Hanne Gissel Gross sagde ...

Flotte kort og stempler jeg ikke har set før.
Jeg ville ønske, jeg var sådan en, der havde julepynt med hjem fra mine rejser. Det startede jeg først med i fjor, da jeg var i NYC, så den skal have
Hæderspladsen i år.

Nessie64 sagde ...

Wauv nogle fantastiske kort. 😍
Jeg synes er bagud med alt, energien er der bare ikke, men julekort til de bedste venner, selvvalgt familie, de skal afsted.....kører selv i det blå lyn. 😉 Har opgivet at få nogle afsted til udlandet i tide, men skal da have et par stykker afsted.
Min yndlingspynt på juletræet er en Nessie- julekugle købt i Dromnadrochit ved Loch Ness, og så en gammel, grøn bil, jeg har arvet fra min farmor. 🥰

Carolina sagde ...

Som altid super fine kort <3 Mit ynglings julepynt er flotte julekugler og så nogle små engle vi købte den første jul vi holdt min mand og jeg, hvor min store datter var baby.

Annette Andersen sagde ...

Sikke fine kort. Skal have købt de sidste gaver i dag. Her har vi en del julepynt vi veksler imellem hvert år. Så tror ikke der er en favorit

Soffie Bonde sagde ...

Min favorit på juletræet er en smuk kugle i røde og guldfarvede silketråde arvet fra min mormor. Den glæder jeg mig til at se hvert år.

Lene sagde ...

Meget meget fine kort.
Mangler bare et par pakker.

Tina-Smedegaard sagde ...

Flotte kort. Mit yndlingspynt på træet er flettede julehjerter.

Freya Rasmussen sagde ...

Super flotte kort!
Jeg er specielt glad for rød og guld på juletræet og kugler går man da aldrig galt i byen med.

Lonny sagde ...

Juletræet med sin pynt, venter på vi får begyndt.. Jeg tror som sådan ikke jeg har noget favorit pynt til juletræet, det vigtigste er at tingene passer til hinanden.. f.eks. rødt & Guld (som det oftest bliver) og at det ender med et roligt træ...
Sikke fine kort Conni H. har fået lavet 🎄