onsdag den 20. december 2023

20. december - vi fik bagt Finskbrød i går...

... fordi det er min mands favoritsmåkage, så den bliver altid lavet først. Endnu en "Nissernes hyggebrød" aka Ølkage i nogle kogebøger blev det også til, så her har rigtig duftet julet og fristende i hele huset.

Nu sidder jeg ved pc'en og forsøger at overbevise min lugtesans om, at "vi" ikke er sultne og kagerne er til julegæster. 😄

Så er det jo godt jeg har travlt med at skrive onsdagens indlæg til jer og finde fotos til det.

Det blev en serie af Connie Nilssons sine julekort - og de kommer her:

Jeg har fået hjælp til nogle af de fine ting så den copy/paster jeg lige ind her

1. Musen, teksten “glædelig jul”, stencil med stjerner og prikker i baggrunden fra Love2stamp.
2. Snowgloben og teksten “Lad det sne” fra Love2stamp.
3. Kaminen, alle motiver på kortet samt gulvet, og shaker mix flag fra Love2stamp.



Tiden er ikke lige til de store Googlerier i denne uge og det er også svært hvis det er materialer fra julekalendere eller månedspakker der er brugt. MEN supernuttet er dette kort med en lille glad julemus.



Ham her kender jeg - han er fra Three Scoops.



Sødt og sjovt kort med lag på lag, guldrammer, gran og kviste og NHHs God jul banner.
Den fine lille snekugle med graner og snemand er så fint farvelagt.



Og fint farvelagt er dette kort bestemt også, den stue OSER simpelthen af Jul og Hygge.
De små flag på kaminhylden er dem man kan købe efter vægt, bl.a. hos
Love2stamp.



Sidste kort er med to store stjerner i sort og hvid fint pyntet med
GOD JUL diecut i guld, grangrene, julestjerne og 3 enamel dots
Kortet kan foldes ved den hvide stribe på forsiden og placeres stående.

TAK for de flotte kort Connie og så mange forskellige 👍.

Dagens julespørgsmål kommer her. Hvad er din favorit julebog? Her i huset og i min barndom er det Peters jul, selvom det efterhånden er en gammel traver. Den giver et fint billede af julen i gamle dage og vi fik altid læst højt af den juleaften og kunne den nærmest udenad. Jeg fortæller lige lidt mere om det juleminde i morgen. 🎄

Håber alle I der kommer forbi herinde, efterhånden HAR hørt/læst, at vi ikke har lodtrækning på søndag i anledning af juleaften. Til gengæld har vi en helt speciel lodtrækning mandag (1. juledag) og det er med en helt speciel ekstra præmie som trækkes blandt alle de kommentarer, der er lagt indtil nu i december måned. Præmien er et gavekort til LUNA hobby på 500 kr og dine kommentarer skal være skrevet herinde INDEN kl 15.00 den dag, for det er der jeg trækker den heldige vinder, der kan købe sig "den gave jeg ikke fik juleaften"

Vinderen og alle vi andre får besked i indlægget 2. juledag, fordi Fifty og jeg holder juleferie 24. - 26. december - "because we are worth it...."  😍




14 kommentarer:

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super fine kort, og jade er flot farvelagt 🌈🎄🌈

Birgithe.Dk sagde ...

Hvor er de fine, Mine julekort i år er meget enkle og et par stykker med stemplet Grinchen. :-) Gløde Jul til jer alle.

Tina sagde ...

Ølkage, den kender jeg ikke 🤔
Jeg læser ikke nok til at have en julebogs favorit. Forslag modtages gerne. Julefilms favoritten til gengæld har i mange år været Alene Hjemme. Uden den bliver det bare ikke rigtig jul.
Men fine og hyggelige kort.

Annette Andersen sagde ...

Super flotte kort. Har ingen favorit julebordet

Conni Winther sagde ...

Mega flotte kort, I ønskes alle en glædelig jul 🧑‍🎄🌲🎅

Anonym sagde ...

Skønne kort. Glædelig jul 🎄🎁

Annette/aka sagde ...

Connies kort er bare så fine og hun kan farvelægge så flot.
Lise Nørgårds bog “Julen er hjerternes fest” kan jeg stadig grine af, selv om jeg kan den udenad.

Hanne Gissel Gross sagde ...

Så flotte kort igen i dag. Julebog hm - tæller julebagebogen? 😂

Nessie64 sagde ...

Åh, hvor ér de kort fine. Jeg får ikke læst nok for tiden, og har egentlig ikke en favorit julebog, men favoritfilmen er klart Alene hjemme og Polarekspressen. 🥰
Men jeg bliver da nødt til at prøve Lise Nørgaards bog, Julen er hjerternes fest," som Annette/aka skriver om. 😊
Glædelig jul til dig og dine, Charlie, til Pia og også til alle andre herinde. 🎄🎅

Anonym sagde ...

Hvor er de fint farvelagt ❤️
Jeg bliver helt nostalgisk, når jeg kigger på det med pejsen. Tænker på, julemanden lige har været der med gaver 😄🌲🎅

Anonym sagde ...

Nå man kan ikke se mit navn: Annette Løvenhardt

Soffie Bonde sagde ...

I er så meget "worth it" dig og Fifty! Flotte kort fra Connie af! Jeg har ikke en favorit julebog. Men elsker at læse bøger i juleferien ;-)

Anonym sagde ...

Smukke julekort 🎁🎄

Lonny sagde ...

Jeg drømmer om at jeg en dag får tålmodighed nok til at sætte mig ned og lære at farvelægge så flot... 🖍️
Jeg tror egentlig ikke jeg har en favorit julebog, selvom jeg egentlig ret så godt kan lide at læse... men i julen er jeg måske mere til at se en masse julefilm..