fredag den 22. december 2023

22. december - nu er det lige før det er nu - kan I mærke det...??

Hjørnet med de indpakkede pakker begynder at vokse. Sådan var det ikke da jeg var barn, for jeg
havde en far på sygehuset i flere år og en mor der arbejdede, så der var lidt for meget tid til at blive nysgerrig, når man var alene nogle timer hver dag i lejligheden med pakkerne. Så meget tid, at jeg et år sneg mig til at ryste, føle og snige klisterbånd op (det er jeg stadig ret god til uden at efterlade spor) og tænk - jeg kunne slet ikke forstå de ting, jeg så i nogle pakker. Mysteriet blev løst juleaften, da min mor henkastet sagde, tager du ikke lige posen med gaver og går ind til naboen og bytter den med vores pose gaver, for der har det stået i fred og ro. Der var en der havde røde ører, da jeg gik ind for at få vores gaver retur og så stoppede pilleriet fremover. 😇

Vi kan også kun gøre det her i huset, fordi børnene jo er blevet voksne og er flyttet. Vi havde Mie med fødselsdag 2.12. og hendes storesøster med fødselsdag i januar, så nogen gange havde jeg gemt en af deres gaver så godt, at den først blev fundet til hhv. jul eller fødselsdag. 😍

Karina Ø: Johansen leverede så mange kort et år, at jeg ikke kunne nå at vise disse, men så gør vi det bare nu, ideerne er jo stadig gode, ikke?



Røde graner på kraftkarton med rød strimmel karton og grøn cirkeldiecut med stamplet Glædelig Jul.



Mønsterpapir med noder og en lille engel med passende stemplet juletekst.



Fint mønsterark med små flettede julehjerter, rød kartonstrimmel med god jul og fin lille tag med julehjort med pyntet gevir.



Samme model som vist højere oppe - her med anderledes baggrundspapir, der er mere enkelt og fint.



Og så slutter vi af for i dag med et sødt kvadratisk lyseblåt kort
hvor 2 små egern mødes under en lillebitte mistelten.
De står inde i en fin dobbeltstjerne og med en stempeltekst fra Simple and basic

Tak for kortene Karina - de var også rigtig søde dengang...

Nu håber jeg I lige har et par minutter til at kigge herind og få kommenteret igen (mest for jeres egen skyld - for det er jo dælme en FED præmie der er på højkant. Et gavekort til LUNA hobby på 500 kr, mon ikke det hurtigt bliver omsat til lækre scrapting). Glæder mig til at kigge efter i morgen og til at trække en vinder 1. juledag kl. 15.00.

Hånden på hjertet - er jeg den eneste der var en nysgerrig pilfinger når der var pakker i farvandet og
har du måske også en sjov historie at dele med os???







9 kommentarer:

Tina sagde ...

Selvfølgelig skal vi have tid til at læse herinde og se de altid fine kort.
Jeg mindes ikke at have haft problemer med julegaverne som barn. Pakke kalenderen var til gengæld mærket igennem flere gange i løbet af måneden 😂

Else-DK sagde ...

Jeg sidder med (lidt) røde ører. Jeg var også en julegave-piller - og er det stadig. Købte i år en kalender med 31 dies + en adventskalender, og allerede den 3.dec havde mine fingre set hvad der var i alle poserne - WOW jeg blev fyldt med imponade - nøj hvor jeg glædede mig til at kunne bruge de lækre sager når jeg fik dem lukket rigtigt op.

Birgithe.Dk sagde ...

Sikke nogle fine kort og fedt med anderledes farvevalg!! :-D Jeg pillede ikke ved julegaverne og gør det stadigvæk ikke. :-) Ikke fordi jeg var et dydsmønster, men ville hellere mærke forventningens glæde ved ta håbe på jeg fik det jeg ønskede. Jeg hjalp til gengæld mine tvillingbrødre med at se i deres. *Gg*

Annette Andersen sagde ...

Tror faktisk aldrig jeg har kigget i pakker før tid. Men din historie er da SÅ sjov

Annemette Porse sagde ...

Skøn fortælling om at lure i pakkerne. I min barndom kom pakkerne først frem efter julemiddagen og lagt under træet i sidste øjeblik. Og vi børn måtte ikke hjælpe, end ikke lure på til og fra kortene. Så eneste mulighed for at se, hvilke gaver man ville få, var når vi gik rundt om juletræet.
Flotte julekort til inspiration

Bodil Bording Hansen sagde ...

Søde kort og skønt farve valg 🤗
Jojo jeg har altid været nysgerrig, så jo jeg pillede også🫣
🌈🎄🌈

Annette/aka sagde ...

Nej, jeg har aldrig pillet, for jeg så ikke gaverne inden de lå under træet.
Til gengæld ved jeg, hvad der er i en af gaverne i år. Henriette (udviklingshæmmet) kom hjem med et fint billede lavet af diamond dots, og bad mig pakke det ind. Jeg skulle så skrive på gavemærket, og fik besked på at skrive TIL FAR OG MOR. Og så skriver hun selv et H for Henriette som giver.
Nu venter hun spændt på at overraske os juleaften.

Freya Rasmussen sagde ...

Det er nogle flotte kort Karina har lavet.
Jeg har aldrig pillet i gaverne, men nysgerrig er jeg og jeg vil helst gerne vide hvad der er i alle pakkerne - også dem der ikke er til mig 😉

Lonny sagde ...

Ha... Ha... Hvor er det et fantastisk minde at have Charlie..
Da jeg var barn fandt jeg engang alle julegaverne... Det var ved et uheld under en oprydning... og jeg tror jeg blev så forskrækket at jeg begyndte at græde og gå lidt i panik... Så jeg skyndte mig at ringe til min far og bekende at jeg havde fundet gaverne - han grinende og jeg lovede at jeg ikke ville kigge i dem, men nøj hvor var det svært... og resten af måneden var jeg da også lige henne forbi - bare for at sikre at de ikke forsvandt.... 🙉🙈🙊