torsdag den 21. december 2023

21. december - julepynten sniger sig stille og roligt frem....

 I går fik jeg lige denne reminder af Fiftys fætter, decemberdagstælleren:



TAK for den det - så er der sørme kun 3 dage til jul fra i dag.
Så jeg smutter nok lige på bytur og får fikset de sidste indkøb nu.

Jeg kiggede mig rundt i stuerne og så vores julesok på pejsen og sjovt nok faldt jeg så over
nogle lidt ældre julekort fra Mie Harbø, som også havde en julesok på. Så det blev det og et par andre 
vi viser i dag.



Sød rød/hvid hjerte baggrund, lille God Jul og en sød julesok - sikkert af gode rester.
Enkelt og sødt julekort.



Den sikre og altid gode farvekombi grøn,hvid og rød her i en fin udgave med julegrønt med bær
og et flettet julehjerte.



Som det sidste i denne omgang - mønsterpapir med små hjorte
og så en fin kronhjort som midte med lidt rød bling.

Tak for kortene - selvom de forlængst har været sendt ud Mie H.

Også tak for alle jeres skønne kommentarer, nogle af jeres svar. I dag spørger jeg om du bedst kan lide rød eller hvid gløgg - eller måske slet ikke drikker gløgg. Vi gjorde i dag - bare et enkelt glas (man vi har altså også nogle ret store gløgg glas). Det var den røde udgave med rosiner der havde trukket i god rom og frisk-smuttede mandler i strimler, jeg kan ikke så godt lide de der indtørrede mandelsplitter i plastposer. Så godt vi bare var hjemme og ikke skulle køre nogen steder.

12 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Rigtig søde julekort fra Mie du viser i dag.
Gløgg: Jeg er til rød gløgg - og kan straks smage, om rødvinen er ok og ikke fremkalder migræne.
Godnat til natteravnene.

Tina sagde ...

Sikke nogle fine kort! Flethjertet især er super fint.
Jeg bryder mig ikke om gløgg og aner ikke hvad hvid gløgg er 😂
Du har snart travlt, Charlie, det er lige om lidt 🎅

Christina Biermann sagde ...

Jeg kan overhovedet ikke lid gløgg, det kommer måske også af jeg heller ikke drikker Rødvin.
Og det er nogen meget fine kort, du igen i dag har fundet frem

Annette Andersen sagde ...

Kan faktisk godt lide både den hvide og den røde gløgg. Det plejer at blive til et eller to glas om året

Lene sagde ...

Drikker ikke selv gløgg. Har dog ikke smagt hvid gløgg, det kunne måske godt være noget.
Søde julekort.

Annemette Porse sagde ...

Jeg er slet ikke til gløgg, da jeg ikke rør alkohol. Og den alkoholfri jeg har prøvet var bare varm æblejuice. Nej tak herfra.
Men dejligt at se de fine julekort. Glædelig jul🎄

Hanne Gissel Gross sagde ...

Den 23. dec mødes alle naboer her på vejen til gløgg og æbleskiver. Det foregår udenfor og hvert hus medbringer et bålfad, som bliver tændt op. Det er foregået både i regn, rusk og sne og en hyggelig måde at ønske hinanden en glædelig jul. Jeg synes kortene i dag er særlig fine. Jeg har en forkærlighed for julesokker og rensdyr og hjerter

Bodil Bording Hansen sagde ...

Jo rød gløgg og uden fyld da jeg har alagi øv 🫣
Det er jo igen nogle fine julekort 🌈🎄🌈

Laura Andersen sagde ...

Hej

jeg tror jeg springer gløggen over ;)

Soffie Bonde sagde ...

Elsker glögg, både rød og hvid :-) Og fine kort!

Freya Rasmussen sagde ...

Jeg er slet ikke til gløgg, men rosinerne i gløgg-mixen er meget gode..

Lonny sagde ...

Jeg er helt forelsket i den julesok på det første kort fra Mie - den minder mig så meget om jul da jeg var barn..

Gløgg har jeg dog aldrig lært at drikke - hverken rød eller hvid..