tirsdag den 5. december 2023

5. december - i går frøs jeg som en hund i tynd snor....

.. det var ellers kun minus 1 grad, men vi havde meget fugtig luft, så det var ubehageligt koldt at være ude. Men nu er jeg heldigvis hjemme og indendørs - så skuldrene kan blive sænket lidt og fingrene er tæt på at virke igen. Selv da jeg handlede i Rema var der kummefryserkoldt.  

Så lad os kaste os over en portion fine julekort fra NN. En scrapper som jeg har den aftale med, at hun er glad for at lave kort til os, men ikke ønsker at blive nævnt ved navn. Men jeg må gerne vise hendes kort og her kommer der et udvalg.af hendes søde julekort og TAK for dem.



Papir med kristtjørn - det er jeg altså altid vild med. Derfor dejligt at se denne ide,
hvor man liiige kan få brugt de sidste rester på en sjov og nem måde.
Her er kun brugt en die til sløjferne, for selve gaverne og krydset til båndet kan
vi godt lige klippe i hånden.



Ældre die med vante der har huller til en nem lille embossing detalje her brugt
på et kort med mønsterpapir i strimler og et JULEKNUS.



GOD JUL ønsker dette smukke og enkle kort med guld og igen kristtjørn blade.



Sidste kort er samme røde og hvide papir, her som lag på lag med en fint lille juletræ
og en lille fane med God Jul

Så er vi igang med en ny uge der igen ender med en lodtrækning på søndag aften, jeg glæder mig
til at læse jeres dejlige kommentarer. Udover at I nævner noget om de kort I ser, så spørger jeg i dag, om I skal have and, flæskesteg eller begge dele juleaften hjemme hos jer?






11 kommentarer:

Pernille Jensen sagde ...

Sikke nogen fine ideer

Marianne Egstrup Petersen sagde ...

Hvor er de skønne de kort. ❤️❤️❤️

Annette/aka sagde ...

Rigtig søde og meget julede kort.

Tina sagde ...

Skønne kort, er faktisk især ret vild med det sorte 🖤

Christina Biermann sagde ...

De kort kan man sandelig godt være stolte af, de er da bare så flotte

Hanne Gissel Gross sagde ...

Søde søde julekort fra NN.
Min mand vil have and. Mine børn vil have flæskesteg. Jeg bil have ris'a'lamande. Og vi får det hele 🎄

Annette Andersen sagde ...

Dejlige jule farver. Vi er på flæskesteg juleaften

Bertram sagde ...

Fine kort 🎅 Vi spiser gåsesteg juleaften, det er en tradition fra min mands familie som vi har overtaget. Lillejuleaften får vi altid hel laks eller ørred 😊

Lonny sagde ...

Juleaften... Åhh den dejligste dag på året... Faktisk er hele december måned fantastisk i min optik.. 🎅🤶🎄
Og julemaden kan vi slet ikke få nok af 😋 så vi få flæskesteg (det elsker min mand), and (det elsker jeg og vores piger), & ris a la mande - det er jo nærmest det vigtigste måltid for os alle... Og hvis vi nu skal være helt ærlige, så spiser vi faktisk både ris a la mande til dessert den 24. og som "morgenmad" den 25.

Soffie Bonde sagde ...

Dejlige kort, og dejligt at se så forskellige bud på julekort. Vi spiser hele molevitten inkl. gås :-)

Freya Rasmussen sagde ...

Vi skal både have and og flæskesteg juleaften - og ris ala mande selvfølgelig!
Det er nogle skønne julefarver der er blevet brugt til dages kort...