mandag den 11. december 2023

11. december - ny uge starter og vi har en 2. søndag i adventsvinder...

... og lad os starte med at fortælle hvilken kommentar der blev trukket denne gang. Det var denne:

For 21 timer siden
Super initiativ, at give veteranerne mulighed for at skrive julehilsner. Glædelig jul 🎄

og STORT til lykke med adventsgaven til Annemette.  Du har nu et gavekort på 100 kr du kan bruge hos LUNA hobby - Carsten får dit navn af mig og så husker du også bare selv at skrive eller sige det når du handler næste gang.

På næste søndag har 1 af jer chancen igen, så vi må hellere få vist nogle flere julekort, så der er noget at kommentere på, i dag er det kort fra Birgit R i Lyngby og jeg har været langt tilbage i mit fotolager og kunne se disse kort ikke havde været vist endnu - her kommer de:



Kender vi ikke alle de super nuttede blokke med små kære mønstre, her snemænd i massevis,
som vi så alligevel ikke rigtig nænner at skære i stykker - elle er jeg HELT
alene i verden med sådan en skør vane???
Men her er kuren - tag en dyb indånding, brug en rektangel die med fine sting i kanten
sæt det på en matchende farve matte og giv det en tekst. SÅDAN gøres det.



Der er også tit en side med strimler igen med søde mønstre - men hvem siger de skal bruges
som enkelt strimler - se lige hvor sødt dette kort er - lavet efter samme princip, som jeg lige har
forklaret ovenfor. Igen et rigtig sødt og enkelt kort.



og helt samme model - men alligevel så forskellig. Hvor nuttede er de pingviner lige??

Med andre ord - nogle dage laver vi noget helt fantastisk som vi bruger meget tid på og så kommer der nogle dage, hvor vi bare har lyst til at lege lidt med det vi har - og HELDIGVIS er begge dele helt OK og det kan bestemt også give fine resultater som her uden at man skal knokle og tænke sig halvt ihjel.

Tak for de søde kort Birgit.

Og tak for jeres søde kommentarer på indlægget fra i går, jeg er SÅ glad for at I godt kunne se,
at det lå lige til højrebenet at OSH også skulle forsyne vores veteraner med lidt af vores dejlige 
kort. Af personlige årsager ligger det mig meget på sinde, at vi gør hvad vi kan for at hjælpe
disse personer, der til deres familiers store lettelse kom hjem tilsyneladende uskadte, men med
så svære ar på sjælen, at deres liv er rigtig vanskeligt at få til at hænge sammen igen. Nu giver vi
dem lidt af det vi er gode til og så håber jeg inderligt at det gør dem glade. 💝

God ny uge - I får da lige et lille julespørgsmål igen herfra. Hvad er jeres favoritting at bage til juletiden? 😊







13 kommentarer:

Tina sagde ...

Gud, jeg må da have misset gårsdagens skriv. Jeg var også ude og jule hele dagen. Men det roder jeg bod på. Her er det i hvert fald super nuttet papir til et par hurtige skønne kort.

Annette Andersen sagde ...

Tillykke til Annemette 😊 Vi bager altid brunkager. Det er et must

Bodil Bording Hansen sagde ...

Så fine kort med skønt papir🌈🎄🌈

Annemette Porse sagde ...

Uh hvor skønt med en ekstra julegave. Stort tak herfra🎄🎁🎄

Annette/aka sagde ...

Dejlig inspiration til at bruge de fine mødtrede ark,
Det eneste sikre bagværk til jul her i huset, er din ølkage. Opskriften gav du i gamle dage, da vi julebloggede, og den kage er bagt hvert år siden.
Den indgår sågar til vores traditionsrige aften med pigerne.

Anonym sagde ...

Koge klejner

Conny sagde ...

Tak Charlie for endnu en dejig juleblog. Kortene er fantastisk inspiration. Jeg er lidt bagud, så har først fået set månedens bidrag i dag. Men det er det jeg elsker ved din blog: Man kan altid, uanset om man er en early bird eller nattenavn åbne sin computer og finde inspiration. Tak Charlig, og God Jul.

Lonny sagde ...

Stort tillykke til Annemette...
Min bedste spise jule småkage er min Svigermors nøddedrømme - de er fantastiske.. 🍪🍪🍪
Men når jeg selv bager og jeg rigtig skal i julehumør, så er det store vanilje cookies, der bliver bagt og efterfølgende dekoreret med ising.. Det tager oceaner af tid, men de bliver en hel oplevelse både at se på og spise ❤️

Hanne Gissel Gross sagde ...

Vi bager fedtebrød. Igen og igen for de bliver bare spist. Søde kort med sødt papir.

Nessie64 sagde ...

Sikke nogle fine kort, og hvilken god måde at bruge lidt af de kort, vi altid har lidt svært ved at klippe i. 😍

Soffie Bonde sagde ...

Tillykke Annemette! Det går ikke helt ind under bagning men elsker at lave konfekt til alle vi skal tilbringe juleaften med.

Tina-Smedegaard sagde ...

God inspiration til at få brugt noget af det papir, man ikke nænner at skære i. Jeg bager altid pebernødder, hvis jeg bager.

Freya Rasmussen sagde ...

Stort tillykke Annemette! Jeg elsker at lave konfekt i juletiden 😋