lørdag den 9. december 2023

9. december - lys i mørket er nemt når man bor i Allerød

For her ligger Sirius jo i vores nærområde, så vi er faste gæster ved det årlige lagersalg sidst i november.

I år var ingen undtagelse og vi kom hjem med lidt småting, et fint træ med lys til vores hoveddør og en lille lyskæde vi troede vi manglede på huset. Det var så en fejl, men den skaber nu et cute lyspunkt i haven på børnenes tidligere lille legehus, som nu fungerer som garage til græsslåmaskine og andet "rod".

Ser det ikke super idyllisk ud ??



42 år gammelt selvbygget legehus i dagslys og...



... nu hvor mørket er faldet på.

Men det var et sidespring - her kommer julekortene, denne gang fra Annette Ancker (aka), min
mangeårige scrapsister og ven. Hun var en superdygtig scrapper der lavede et hav af fine albums
og Fifty og jeg har faktisk æren af at være dem, der også fik hende til at lave kort 😍 selvom hun  mente det slet ikke var noget for hende. Det var det så 100 % kan I se:


Her et fint kort er pyntet med de fineste flettede stjerner, som de fleste af os mestrede som børn,
her er de dog i den stemplede udgave.



Her et fint lille ornament trekløver ophængt på en lærkegren.



Kristtjørnblade, nu bliver jeg blød i knæene igen...fin stjerne og stempel fra Danske streger



Kan det blive mere JULET?? Rødt, hvidt, gran, snemand, varm kakao og slikstokke 👍



Annette er også designer for NHH design, her et fint kort med ting derfra.
Hvor var deres små tekststrimler bare en god ide, vi slet ikke vidste vi manglede.
Her er også brugt deres fine julekugler både som dies og som stencil.

Det er i øvrigt NHH design der under deres digitale stempler har en hel serie gratis Fifty stempler,
tekster og baggrunde. 💝

TAK for de fine kort til Annette. 

Dagens indlæg blev lige LIDT forsinket i dag, da jeg skvattede i søvn foran min PC i går og måtte
gå i seng. Jeg er åbenbart ikke 25 mere, 😲 så efter den lange dag med et hav af gøremål jeg havde dagen før skulle der lige indhentes noget søvn. Men her til morgen er alt godt igen.... 🙋

Tak for alle jeres kommentarer og for at I leger med og også svarer på mine julespørgsmål. I dag skal jeg lige have orden i mine alt for mange ruller julegavepapir. Lageret blev stort de mange år, vores barnebarn IKKE skulle opdage det var mig der leverede hans gavekalender fra nissen. Derfor blev der
altid købt 1 ny og ukendt rulle julepapir specielt til de pakker, som så IKKE blev brugt til de almindelige julegaver og så voksede lageret sig for stort. 

Til gengæld troede han på konceptet så længe at vi var helt bange for at han skulle blive drillet i skolen. Vi har altid elsket de små julehemmeligheder og leget med, er p.t. hemmelig adventsnisse for 2 små i familien. Hvor står du?? Er du for eller imod at lade børn tro på nisser og julemanden??

PS for god ordens skyld er der ingen vi kender der har fået et problem med at stole på deres voksne på grund af julesjov og når de selv har "lugtet lunten" har de elsket at være med til at holde på hemmeligheden overfor dem der var yngre. 

GOD weekend herfra...  og husk nu at det allerede er på søndag vi igen trækker en adventsvinder
jeg trækker endnu 1 af gavekortene på 100 kr fra LUNA hobby efter kl. 21.30 og ALLE decemberkommentarer der bliver lagt kommer til sidst også med i lodtrækningen 1. juledag om
"julegaven jeg ikke fik"-gavekortet på 500 kr til LUNA.  WAUW det bliver spændende...


10 kommentarer:

Annette Andersen sagde ...

Til sidst måtte vi også fortælle vores den store at julemanden ikke fandtes. Tror han var en af de sidste i klassen der troede på ham 😊

Bertram sagde ...

Vores børn troede på julemanden lige netop indtil de regnede den oga. gavepapiret. Så fine kort også i dag.

Christina Biermann sagde ...

Hvad skal jeg sige, min den mindste opdagede det ved at finde papiret i skabet, fordi han selv var nisse for en i klassen, øv øv øv, den den ændre ikke på at de stadig synes de fortjener søndagsgaver

Og så fine kort

Tina sagde ...

Sikke nogle skønne kort! Især de 2 med ornamenter.
Smart med det ekstra papir, det har jeg også prøvet. Min datter på 10 har dog alligevel lugtet lunten "mor, nissens papir er som det du købte" 🙈😂 Når det er sagt, så elsker hun idéen om at "mor hjælper nissen" og ikke mindst nissens drillerier. Jeg tænker, så længe hun tror på det er der lidt godt i verden 🙏

Lonny sagde ...

Vi har alfer... Ja, vi har dem stadig.. og de unge mennesker her er 22 & 17 år, men alferne lever i bedste velgående... Faktisk har den store fået sine helt egne alfer (Borris & Bette snusk) idet hun flyttede hjemmefra og de får mad hele december - og hun fortæller selv historien om hvad der sker hos dem.. og den mindste har skam også hendes Alf (Bastian) med på efterskolen... Så hvornår holder man op med at tro... Hmm.. her "tror" vi stadig - det er ligesom en del af jule-magien..

Bodil Bording HANSEN sagde ...

Så fine kort, tro på nisser feer alfer og engle en hyggelig ting, vi har en køkkennisse som bor på bjælken
i køkkenet hele året til stor glæde for vores børnebørn .
Personligt har jeg altid troet på nisser og andet godtfolk 🌈🎄🌈

Nessie64 sagde ...

Fantastiske kort, vild med det, hvor Annette har brugt stencil mm fra NHH design. 🤩Og hvor ser det godt ud med lyset på det gamle legehus. 😍 Min datter troede også så fuldt og fast på nissen, at da jeg skrev brev til hende engang fra hans hjælper, om at grundet tidspres måtte vi overgå til adventsgaver, var hun helt vild med at have fået brev. 🎅🎄😉

Soffie Bonde sagde ...

Jeg er helt klart på team `for at lade dem tro på al julens magi (nisser, julemand m.m.)!

Freya Rasmussen sagde ...

Jeg tror altid, at vi i min familie vil tro på julemagien og de "væsner "( hos os - alfer) der dukker op i juletiden.

Annemette Porse sagde ...

Skønne kort til inspiration. Mine døtre fik gaver fra Nissen i over 10år. Brugte samme rulle gavepapir alle årene, men kun til nissegaver🎁