søndag den 10. december 2023

10. december og det er i aften det sker igen....

... lodtrækningen (indsæt trommehvirvel) og hold da maule I har været flittige med kommentarerne. Hvor er det dejligt og hyggeligt at læse alle jeres julesvar. 👍💗

I dag bager Mie og jeg en kage til den lille portion julekort vi har sorteret fra pga. glitter eller
andet der ikke tåler den lange rejse og mange håndteringer og nogle enkelte styk fra jer der er søde at lave serier af ens kort. Vi har nemlig en lille gruppe veteraner, der bor i boliger i Veteranbo ved Høvelte kaserne, som er 10 minutter i bil fra OSH HQ, fordi de har brug for lettere hjælp og støtte efter deres udsendelser. 

Da vi netop i år havde mange og fine julekort, har vi besluttet, at veteranerne også skal have mulighed for at benytte vores kort, som nogen af dem jo ovenikøbet kender fra en tidligere udsendelse. Kagen får de med, fordi de andre der stadig er udsendt jo fik slik og småkager med i deres kasser. Vi skal ikke selv derover, men får hjælp af en god bekendt der arbejder på kasernen og har kendskab til flere af disse soldater. Udover vores faste leverancer af kort til de udsendte rundt omkring i verden, fandt vi denne lille ekstra juleleverance var et passende projekt her op til jul.💝

Nye kort skal I naturligvis også have, de er i dag fra Gitte Y igen:



Baggrunden er fra nogle fine blokke fra "gamle dage" og tykt og lækkert med snefnug
Gitte har brugt en fin lille trædie og fyld embosset karton i forskellige farver i rummene.



Disse kort er SÅ lækre, disse motiver fra Taylored Expressions Candy Cane Lane, der er sværtet og udskåret og sat på hvide kortforside med embossede striber.. 



Til dette flotte kvadratiske kort har Gitte brugt Spellbinders stencil og die. 
Hun har virkelig haft god fart på sine farver og BARE ROLIG, de fine små glitter detaljer er efterbehandlet så de IKKE kan smitte af eller drysse.



Til slut en sød lille jule-gnome med ternet hue.
Fint placeret på en hvid oval, noget man ofte gør for at bløde op på at baggrunden
er ret fin, men også ret mønstret. Og se selv - det virker!!!

Nåh folkens - nu har jeg gjort mit for at I har noget nyt at kommentere på, så er det op til jer, hvor mange kommentarer der skal have jeres navn på i lodtrækningen. 😍👍👏 Når klokken er 21.30 trækker jeg søndagens og LUNA hobbys adventspræmie vinder.  Pøj pøj allesammen. 

Her et billede af en julegaveide - Mie fik sin i fødselsdagsgave og blev superglad for den, her brugt til sine julekrus, fremover kan 12 af hendes fine forskellige krus stå i den og både pynte og skabe plads til andet i hendes køkkenskabe.



Den er fra JYSK og hedder en kopreol - kan samles på to måder så den kan stå som her med 4x3 rum, eller på højkant så den er højere og smallere. Lur mig om den ikke også kunne bruges til noget
opbevaring i et scrapværelse, hvis det skulle være. Pris ca 275 lavet i bambus og nydelig finish.

Apropos julegaver, skriv nogle af dine ønsker i kommentaren, jeg trænger til inspiration 😁





12 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Hvor er det dog en fin ide at levere lidt “julestemning” til veteranerne. De fortjener det !
Smukke og gennemførte kort fra Gitte Y - som altid.
Den kopreol er da smart. Godt valgt Mie.
Du kan ikke få meget hjælp herfra til ønsker. Jeg har selv problemer med at finde på, for jeg mangler absolut intet. Men jeg er så “heldig”, at min toilettaske har fået nogen slemme skader, så måske er jeg heldig at få en ny. Hvem ved.
God 2. Søndag i advent til dig og familien.

Solveig sagde ...

God idé med kort til veteranerne - det kan da være der fremover skal være en fast leverance til dem.
De fleste julegaver er købt, men mangler stadig lidt - jeg plejer at være færdig omkring 1. december, men der kom noget på tværs. Jeg regner med at have nået det til den 24.
Rigtig god 2. søndag i advent

Annemette Porse sagde ...

Super initiativ, at give veteranerne mulighed for at skrive julehilsner. Glædelig jul 🎄

Else-DK sagde ...

👏🎂 super god ide med både kort og kage til veteranbyen. Og tak for ny viden, jeg var ikke klar over den ligger der.
Og de nye kort fra "gamle dage" er så fine.
God søndag til jer alle i HQ.

Christina Biermann sagde ...

1000 tak for den nye information, var overhovedet ikke klar over, at vi i Danmark, havde en veteranby, og hvor er det dejligt at du også tænker på dem.
Er lidt meget vild med kortet med slikstokkene, men resten er da heller ikke at klimse af.
Har selv haft problemet med julegaveønsker og er kommet frem til en airfryer og en ny bog til min Bigshort

Annette Andersen sagde ...

Meget fine kort. Har selv købt den reol, sidste år, så nu står mine hjemmelavede/malede kopper så fint

Freya Rasmussen sagde ...

Skønt du tænker på veteranerne, de kan ikke blive andet end glade for de smukke kort og julebag.
Rigtig dejlig 2. søndag i advent.

Soffie Bonde sagde ...

Jeg er vild med jeres dejlige ide om ekstra juleleverance, hvor er det sødt af jer at bage småkager og lægge ved. Flotte kort Gitte.

Hanne Gissel Gross sagde ...

Dit ❤️ er stort Charlie. Ikke nok med at veteranerne får kort, så bager I også. Virkelig flot. Også dagens julekort er flotte. Særligt vild med julestokkene.
På min ønskeliste står der et par dies fra Lawn Fawn. Snemanden, et alfabet, hvor jeg har tallene i samme font. Og en krans.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sikke en god ide med kage og kort, som veteranerne sikkert blev glade for 😘
Kortene er super fine igen igen 🌈🎄🌈

Lonny sagde ...

Glædelig 2. advent til alle - julen er hjerternes fest, og man må sige at du & Mie har hjertet med jer.. Hvis blot alle ville bruge deres hjerter noget mere, så tror jeg vi snart skulle få fred i verden ♥️

Tina sagde ...

Åh hvor er det en god idé, Charlie! Elsker at OSH er giver helt ind til benet 🥰❤️
Skønne kort, som altid.
Jeg har jo selv lige købt en masse, men jeg fandt ikke en 6" brayer, så det ønsker jeg mig.