onsdag den 13. december 2023

13. december OSH omtale og julekort fra Ditte Mikkelsen

I går blev Mies og min kage og kassen med julekort afleveret af en af vores gode venner, der
er ansat i Livgarden og selv har været udsendt til Mali 3 gange. Han var så flink at dokumentere
den opgave han udførte på FB:


og her er teksten der fulgte med:

- skønt at være “jule-budbringer” - med de fineste håndlavede julekort - og hjemmebagt kage - til vores veteraner på KFUM i Høvelte 💚🌲🧑‍🎄
- af 💚 tak til Charlie Johansen - for de fine kort og kagen! 👍💚
- Jeg har helt særlig, stor veneration for “Operation Skriv Hjem” (OSH) - I gør en kæmpe forskel! 👏💚
Eric har hashtagget operationskrivhjem på instagram og jeg har delt det på vores FB side
Men nu får I det også lige herinde...

Det er jo kun 1 gang om året vi viser julekort hver dag, så nogle er fra fotolageret, bl.a. disse
søde kort fra Ditte Mikkelsen:




Mama Elephant "Oh Puppy Tree" er brugt til dette søde kort og en fin lille skov i baggrunden. 
Sikke et vellykket farvelægningsarbejde. Imponerende.



Måske ikke helt et julekort - men et vinterkort og en tekst der egner sig fint til et kort 
fra en udsendt.



Samme skov men her en cute hjort med julepynt i sit gevir.



Vi slutter af med disse to - igen Mama Elephant og sættet hedder "Fuzzy hugs".

Mange tak for de super søde kort Ditte.

Jeg fik skrevet og sendt 14 kort i dag. De 10 var til udlandet - av min arm - det beløb var i gamle dage hele vores portobudget til julekort, nu mangler jeg kun resten af dem til her i landet. Et af dem var til Sandy Allnock som altid sender til os.  Så dagens jule-spørgsmål er - sender du stadig julehilsner i dine egne fine kort eller bare en hilsen på nettet. Vi holder stadig julekortfanen højt og sender knap 30 kort.

11 kommentarer:

Tina sagde ...

Åh, så fin en besked fra veteran-holdet 🥰
Og også fine kort du viser i dag, Charlie!
Ja, jeg sender julekort, de fleste til udlandet faktisk. De er sendt for en måneds tid siden.
I år har jeg, som noget nyt, udover det også smidt kort i postkassen hos familie og venner. Der foregår så meget i verden, så jeg tænkte at lidt ekstra juleglæde ville gøre godt 🎅🥰

Bodil Bording Hansen sagde ...

Også fine og søde kort idag.
I år kniber det med julekortene, kort i det heletaget
helbredet vil ikke rigtigt 🌈🎄🌈

Anonym sagde ...

Fine kort fra Dittes hånd og dejlig hilsen. Jeg både laver, skriver og sender julekort. Ved modtagern blir glad.

Charlotte Sund sagde ...

TAK bare tak for dette gode initiativ. Jeg bor i Szczcein. Vi har i hovedkvarteret igen i år modtaget smukke julekort som er fordelt til de danske soldaterfamilier. TAK 🧑🏻‍🎄♥️🎅🏽

Jean sagde ...

Sikken en fin hilsen at lave..

Skønne julekort.. I år er der desværre for mange svære ting så kan slet ikke finde glæde eller overskud til at hygge med at lave julekort, men jeg laver og sender-aflevere normalt altid en god portion julekort , trods jeg selv kun modtager et par stykker når jeg er heldig 🎅

Annette Andersen sagde ...

Sender slet ikke julekort

Soffie Bonde sagde ...

Hej Charlie, jeg både sender og giver julekort. Godt inspireret af dig, vil jeg næste år aflevere en stak julekort med hilsen i til beboerne på vores lille plejehjem her i Lundeborg. Flotte kort Ditte, er især vild med de sidste to styk.

Lene sagde ...

Flotte kort. Nej, jeg sender ikke julekort og har ikke fået det gjort i mange år

Tina-Smedegaard sagde ...

Jeg får også sendt for få julekort. Nogle år får den ældre generation i familien. Dittes kort er supersøde.

Freya Rasmussen sagde ...

Vi laver en masse julekort, men får ikke rigtig nogle sendt.

Lonny sagde ...

Jeg bliver altid så glad indeni når jeg læser hvilken forskel alle OSH kortene gør... ❤️
Desværre er jeg ikke den bedste til at få sendt julekort... Hver januar lover jeg ellers mig selv at jeg til jul vil sende til alle i familien... men ak til december går det galt.. igen og det egentlig lidt træls....