onsdag den 22. december 2021

22.12. Så er den her - dagen før dagen før dagen du ved...

 ... dagens overskrift er fra en julekalender nogle af jer måske ikke kan huske. Det var i 1986 vi første gang så "Jul på slottet" og hørte julesangen "Det sørme, det sandt, december.." Mie var 9 år og ret ærgerlig over hun ikke var prinsesse Miamaja og sammen med ham den søde prins Valentin. Min favoritfigur var Allan Olsens skønne nisse, Fimpe. Men udtrykket dagen før dagen... er jeg stadig ret vild med.

I dag er det Sally Ann Funders julekort der er på bloggen:


Rød,hvid og grøn den gode gamle julefarveskala kan stadig noget og prikker og striber er i denne kombination helt OK.



Så er der juletræskørsel og en fin cirkel med Merry Christmas.


På det sidste kort er brugt et passepartout kort og pynten er fordelt i selve rammen og
på den yderste kant af kortet. 

Den sidste decemberlodtrækning foretager jeg først 30.12. der også er dagen før dagen (nytårsaften),
fordi vi alle skal have fred og ro til at holde jul sammen med vores familier. Bare rolig, der kommer stadig indlæg, men I har så bare bedre tid til at få lagt alle jeres kommentarer i dagene efter de 3 mest travle juledage.

Nu vil jeg pakke nogle julegaver ind, jeg er lidt bagud i år. GOD onsdag til jer allesammen.


8 kommentarer:

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Flotte kort og dejlige julefarver. Ønsker dig og familien en glædelig jul 🎄 samt til alle der bidrager med kort til OSH 🎅

Ea Christiansen sagde ...

Fine kort i traditionelle farver 😊

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Så flotte kort i de dejlige klassiske julefarver, som jeg selv foretrækker. Jeg har dog også lært, at andre farver kan bruges til jul 😊
Her står den også på "de sidste ting" inden juleaften. Det fantastiske er, at uanset om vi når det hele eller ej, så bliver det jul alligevel 🎄

Mette Nysted sagde ...

Jeg har så mange passepartout baser, da jeg købte en kæmpe gang blandet krea ting ved en privat - jeg har så svært ved at bruge dem 😬😅😶
Glædelig jul til dig og Fifty 🎄 jeg håber at du får indhentet det du er bagud.

Annette Andersen sagde ...

Der laves så mange fine og forskellige julekort

Annette / aka sagde ...

Fine julekort i rigtige julefarver…
Ja vi er nogen, der husker den flotte prins ret godt. LOL.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Så fine kort igen igen 🌈🎄🌈

Bertram sagde ...

December har været fuld af inspiration til næste års julekort. Glædelig jul og lykkebringende nytår til jer alle.