søndag den 18. december 2022

18. december I dag har jeg været til julefrokost med min ældste veninde

Vi har kendt hinanden siden var 6 år og startede i skole. Hun var en drengepige med en storebror og jeg var (tro det om du vil..) en artig "Kloge Åge" med 2 storesøstre, der havde lært mig at læse og skrive inden jeg var 6 år. Vi var ikke lige det perfekte par og tog ofte en på en nonneskole upassende enten verbal (som jeg så vandt) eller ægte slåskamp (som jeg så tabte) i skolegården på den fine, private pigeskole vores forældre havde valgt til os. Tilfældet ville så, at vi mødtes i den samme danske ferieby, da vi havde vores første sommerferie. Vi var i sommerhus og hun var på camping med familien og skulle hjem dagen efter til en travl hverdag, hvor hun skulle være alene hjemme i dagtimerne så mn mor inviterede hende på ferie hos os, mens vi stod og skulede lidt til hinanden. 
Vi kom hjem som verdens bedste venner og har været det siden. Ses hver måned og taler sammen hver uge. Ja sådan kan det gå - og det var endda i en tid uden Aula, skemalagte legeaftaler og med 1 årligt forældremøde.

Men efter dette lille minde fra 1961 - retur til vores dejlige og fine julekort, der i dag er fra Kristina Flensted (by Flensted) og TAK for dem:



Fin grøn baggrund med snefnug og et tag fra en papirserie og YES baby det har været cold outside.



Dette kort med ternet baggrund har en kæmpe gave med fin sløjfe og et julekram fra nissen.



Dette kort har en sølvfarvet spejlblank ramme (så det evt. mønster er fotografens spejlbillede)
JUL er fra Gittes eget design Midi og Maxi jul med skygge og teksten fra et jule stempel sæt fra samme sted. Snefnug embossingfolder fra Tools hos CChobby her kørt i vellum, sikke en fin effekt.



Her er samme die brugt i andre farver, tekststempel er også fra samme sæt som ovenfor.
Mønsterarket med de sneklædte bygninger kender jeg ikke og så er der små gennemsigtige bling.



Her giver papiret nærmest halvdelen af kortet, der skal blot tilsættes stemplet Jul og tekst, som igen
fra samme sæt som ovenfor og så nogle clear enamel dots.



Sidste kort  er også med en sød lille tag med et egern med fornuftig hovedbeklædning.
Mønsterarket er hvidt med små grankviste og jeg kender ikke mærket.

Som I kan se er der ikke noget bamsekort i dagens udvalgte julekort - og uden at nævne navne, kan jeg røbe der var en der ikke var helt tilfreds...



Fifty surmuler lidt i en lænestol....


Jeg gætter på I er mange, der har været på julegaveindkøb i dag, da der har været mere stille herinde end de andre dage - det håber jeg da - for jeg skal ud i morgen og så må der godt være god plads i butikkerne. 

GOD 4. søndag i advent.


8 kommentarer:

Hanne Gissel Gross sagde ...

Sikke en dejlig historie med din ældste veninde. Fine julekort. Jeg elsker Gittes juledie, som er så anvendelig.

Helle P. Frederiksen sagde ...

Sikke en skøn fortælling. Og sikkke fine kort. Håber Fifty finder julehumøret igen

10na sagde ...

Tak for sød og skov historie fra den virkelige verden. Når modsætninger mødes så,opstår der magi., så fine julekort, den med julegaven, sløjfer og tag lifter jeg med det samme. God 4. Søndag i advent til jer i HQ. Knus

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sød historie og nogle fine kort 🌈🎄🌈

Bertram sagde ...

Sød historie og dejligt med gamle venskaber. Fine julekort 🎅

Soffie Bonde sagde ...

Sikke en skøn historie Charlie om dig og din ældste veninde! Jeg kunne levende forestille mig dén i billeder! Og flotte kort fra Kristina!

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Skønne kort endnu engang - og nej, vi har ikke købt julegaver, men i stedet hentet juletræ, så nu er vi ved at være klar til jul 🎄

Mette Nysted sagde ...

Ej en fine historie jeres venskab har.
Fine kort igen i dag.