fredag den 4. december 2020

4.12.2020 I dag ender historien med en OVERRASKELSE - nu ikke snydekigge...

Vi hygger ja vi gør - men der er jo altid nogen der IKKE er så vilde med julen. Ham møder vi i dag...

(Kortene vi viser i dag er fra Birgit Karin A.):

"Min kone forstår mig ikke", sagde han - måske mest ud i rummet, men jeg følte alligevel at jeg burde lytte lidt til ham. Han sad der med sin påtvungne nissehue og sit krus øl, som nogen havde pyntet med lidt kristjørn, måske var han sur over en aflyst julefrokost???


 "Mit hjem er i øjeblikket overtaget af uniformerede nøddeknækkersoldater" fortsatte han "de stirrer på mig med deres døde øjne"

"Og mine fugle i haven, som altid har været godt tilfreds med nogle brødkrummer og en talgkugle i et stykke sejlgarn. De flakser nu rundt om et fimset bundt tørret korn med en rød sløjfe på.
Jeg bliver jo RENT til grin på hele vejen," sukkede han. 

"Men det allerværste er, at hun dimser så meget med papir og saks og laver pynt og julekort, så selv vores nullermænd under sengen får røde huer på. Hvem kan sove rolig, når man føler man er omgivet af nisser. Ja jeg spørger bare...? Hvornår bliver der tid til at bage æbleskiver  i år ?"

Nu havde jeg været stille i længere tid, end folk der kender mig troede muligt ;0) og havde fået en god ide. "Ved du hvad sagde jeg til ham. Jeg kender en hyggelig mand i Køge, der både kan drikke øl og bage gode æbleskiver - han hedder Carsten og ham skulle du besøge. Hos ham i Luna Hobby kan du helt sikkert også finde en god julegave til din kone, så hun ikke får det der undertøj, der alligevel bliver byttet hvert år."

Det var hvad kortene sagde til mig i dag. Nu kommer OVERRASKELSEN (indsæt trommehvirvel).

Nu vi taler om Carsten - så kan jeg røbe, at han har lovet mig at udlodde en ekstra præmie i denne weekend. Han pakker en lækker gave med nogle af de nye juledies fra Gummiapan. Alle kommentarer der skrives på dette indlæg, lørdags og søndags indlæg indtil kl. 22.00 dut på søndag er med i den ekstra lodtrækning og Carsten sender præmien direkte til vinderen. SÅ skal det da nok blive jul alligevel, ikke???

OSH siger TAK til Carsten og bare vent der skal nok ske noget de næste weekends også - men hvad ved kun jeg, Fifty og nisserne og VI kan holde på hemmeligheder kan I tro. GOD weekend allesammen.
Måske er historien om manden ikke forbi endnu - vi får se.......



20 kommentarer:

Heidi / Heroly sagde ...

Ha ha. Stakkels mand. Godt at han bliver guidet til Luna Hobby for lidt venlig vejledning i hvordan han kan føre sin kone lykkelig til jul. Lidt ligesom du har guides min mand udi de gode Scrap-gave-køb. Af hjertet tak❤️🥰

Malene sagde ...

Hehe fin lille historie, og nogle fine kort! Og lækkert med tn lille ekstra overraskelse, det lyder godt.

Charlotte sagde ...

Fine kort😃. Og super fantastisk flot at Carsten smider sådan en flot ekstra gave ind. Nu er det da blevet jul!!
Tak for din historie, den fik lige julesmilet lidt højere op🤣🤣

Gitte Grønfeldt sagde ...

Sikke da en skøn historie om en sur gammel mand og nullermænd med nissehuer - det er utroligt hvad en stak julekort kan fortælle. :-)

Glædelig (for)-jul

Jean sagde ...

Hold op nogle skønne julekort og især det første med den gnavne ensomme mand 😁

Rigtig dejlig weekend 🌲⛄🎅

Sonja Skovgaard sagde ...

Haha, dejlig lille historie at vågne op på, og dejlig kort, kan godt lide den sure mand��
Også en dejlig overraskelse fra Luna er da dejlig, og så til sidst et tak til vores tålmodige mænd������

Pia Larsen sagde ...

Ha, ha, sikke en skøn historie 😊
Og kæmpe tak til Carsten for hans gavmildhed 🥳

Tina M. sagde ...

Hehe.. skønne kort og skøn historie 😁
Og en stor tak til Carsten for at agere julemand på forskud 🎅🏼 Mange hilsner fra Tina M.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Ååå stakkels ham og så her i jule måneden 🎅 håber han klare sig.
Det er ellers nogle fine julekort, og tak til Luna med den ekster julegave 🌈🎄🌈

Else-DK sagde ...

Sikke en god julehistorie. Super skønne julekort.
Jeg tænker manden kan suge julenullermænd op og tage dem med til Køge hvor han helt sikkert bli'r vartet op hos Carsten i en fed lænestol med tilhørende scraplamphan
God weekend.🎄

Grete Heldt Frederiksen sagde ...

Meget fine kort, godt at den sure mand har fået lidt vejledning til at se hvad scraphygge er. god weekend

Heidi-Birgitte Mortensen sagde ...

Hvor er han SKØN!!! 🥰 Ham den dejlige sure mand! - også julenulleren - og søde Fifty - og sandelig også Carsten! OG ham der lige er kommet hjem fra en laaang nattevagt og er Blatter sammen inde på sofaen. Han kan nemlig også finde ud af at give scrapgaver❣️🥰
Tak Charlie, for hyggen og juleglæde! Du er nu også skøn❣️🤗

Ruth Tingleff sagde ...

Du har altid en god fantasi. Sikke en god julehistorie. Tak til Luna for at udlove en ekstra julegave.

Lise sagde ...

Skøn jule historie og lækre kort������
Tak til Carsten Luna hobby for en ekstra julegave������������

10na sagde ...

Herlig julefortælling og skønne inspirerende kort. Kh 10na

Tina sagde ...

Hahaha, en Nåsår! Helt fantastisk historie, Charlie! Og sikke en lækker overraskelse. Tak til Carsten for ekstra godter.

Conny sagde ...

Åh sikke dog en stakkels gammel knag... i dag var der ingen sure miner her. Jeg havde fornøjelsen af at have min årige barnebarn med på hestevognstur rundt i byen. Dejlig frisk efter en lille "morfor", kan jeg nu sætte mig og lave nogle kort, men skøn inspirartion fra dagens kort. Tusind tak, og en dejlig aften til alle.

Trine sagde ...

Sjov historie om en sur juletræt mand og hans julede nullermænd🙈🎅🏻🤶🏻🙈.
Sikke en fed præmie fra Luna hobby. 🤞🤞

Tina-Smedegaard sagde ...

Elsker kortet med den sure mand. Det er luksus med en lækker præmie fra Luna Hobby.

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Skønne kort med endnu mere inspiration - endda til hvad lageret allerede indeholder :)
Og sikke en fantastisk gave fra Carsten. Han er da en lille ekstra julenisse, der forstår at glæde en masse scrappere ;)