torsdag den 17. december 2020

17.12.2020 Merry Christmoose får man lyst til at sige...

Så blev hele landet ramt at endnu et sæt restriktioner, som desværre er nødvendige. Stakkels butikker og stakkels de, der ikke har fået købt julegaver endnu. 

Vores juletræ er i dag hjembragt i triumf - og naturligvis i en rød bil 😏

Dagens kortillustrationer til dagens historie er fra Melissa Slaaving:

Da vi kun er os 3 i år og den beslutning bliver mere og mere rigtig for hver dag der går, valgte vi ikke det største træ og heller ikke det mindste men det lige midtimellem, dog ikke i ternet 😄

Vi er også kysseklar - dog er vores mistelten forgyldt og fra Rosendahls Karen Blixen serie,
men den virker alligevel år efter år. Min mosters hus lå lige i nærheden af Karen Blixens hus i Rungsted og vi gik ofte tur i hendes park. Hun var en stor personlighed, men en lille smule skræmmende for en lille pige på 6-7 år, da hun jo så gammel ud og talte med en meget speciel stemme.

Ham her er årsagen til overskriften, jeg elsker de skæve og morsomme engelske tekster og "Merry Christmoose" er en af dem jeg har set på julekort. Ham her ser nu mere betuttet ud end ligefrem Merry.

Så er hans mage noget mere afslappet og står og nyder den stille sne, der daler ned.

I indlægget i morgen kan I bla. læse hvem der er vores sponsor den sidste adventsweekend. I kan godt glæde jer, det er en splinterny og fin præmie. Så siger jeg IKKE mere......

8 kommentarer:

Sonja Skovgaard sagde ...

Ja det er en meget mærkelig tid. I lever i lige nu, men vi krydser fingre for at så mange som muligt kommer godt ind i 2021.
Hr og fru moos fra de søde kort skal nok hjælpe til, om ikke andet på humøret👍🎄🎶🎄

10na sagde ...

Godt der findes anvendelse for de tykke kort 😉 fine inspirerende julekort. Her gav det da nogle ekstra julefridage, igår lukkede jeg butikken 22.30 og det var som Black friday, kunderne var desperate og flåede ned fra hylderne i et par timer. Men hvad hjælper det, flere butikker var grædefærdige over manglende juleomsætning. Vi SKAL bare stoppe den smittespredning, rigtig dejlig dag til jer i HQ, Her er der pludselig til til kreahygge.
Kh 10na

Tina sagde ...

I det hele taget er 2020 noget der godt bare må være overstået. Desværre er min fornemmelse at mange vil se stort på regler henover både jul og nytår.
Men de her er i hvert fald både moose og Merry, synes jeg 😜

Bodil Bording Hansen sagde ...

Det er en meget trist tid, vores juleaften hænger i en tynd tråd 🎄
Hyggelige julekort og historien lige så 🌈🎄🌈

Norlita Corpuz Sørensen sagde ...

Sikken dejlige kort og historie, det har lige reddet min dag! ♥️😊

Pia Larsen sagde ...

Altså jeg er da helt i svime over den meget søde og betuttede Christmoose :D
Her hos os bliver vi også kun 3 denne jul, da det er svigermors år at fejre jul med os. Men i disse tider kunne det ikke være bedre.

Mette sagde ...

Ham der "nyder" fnuggenes stille dalen, er da for sød. Vores børn og min mor skal holde jul her og det glæder jeg mig til. Vi er alle i samme boble og passer rigtigt godt på hinanden. Som jeg hørte et sted: "vi bruger så meget sprit at selv vores beskidte tanker, er rene"

Ruth Tingleff sagde ...

Igen søde julekort. Ja, 2020 kan vi vist godt rive ud af kalenderen