tirsdag den 22. december 2020

22.12.2020 Så er det lige præcis "dagen før dagen, før dagen I ved...."

Jeg bringer lige et par juletræskort mere - og det første kort får mig til at tænke på H C Andersens eventyr om grantræet. 

I dag skal vi høre hvad Sally Anns kort kan fortælle:

Præcis sådan et billede forestiller jeg mig, når grantræet står ude i skoven og længes efter
 at blive hentet ind til byen. Der er ellers både små søde harer og fine stjerneskud ude i skoven.

Jeg har ikke altid haft tid til en skovtur lige de sidste dage inden juleaften, men måske er
træerne så fine lige inden jul, Man kan aldrig vide.....

Her er træerne i gang med at blive pyntet. Jeg læste en gang et sted, at et amerikansk juletræ på 2 m skal have mindst 196 kugler på. Det lyder lidt overhængt i min verden, men jeg ved de skaber dybde i træet ved at hænge store kugler nederst og tæt inde ved stemmen, så de kan funkle i baggrunden. Tror det er lidt for Disney agtigt til min smag - men der er jo frit valg i hver enkelt familie. 

Men nok om juletræer i dette indlæg, lad os ikke glemme det der kaldes
"the reason for the season". Her er vi midt ude i ørkenen, Betlehems stjernen lyser klart, 
og der er både palmer og en dromedar. Det er nok de tre vise mænd, der er på vej, for lige
nu er det kun Joseph og Maria der er sammen med Jesusbarnet.

Nogen af jer har måske hørt historien om, da jeg var 7 år og gik i nonneskole på Østerbro. Vi var både katolikker og protestanter i klasserne, så i religionstimerne var vi delt op. Pludselig en dag kom jeg hjem og bekendtgjorde, at jeg ville være katolik. Det havde min mor ikke lige set komme, men hun ville da gerne høre hvorfor. "Fordi katolikkerne får glansbilleder i deres timer, men vi andre skal sgu' selv tegne ham der Jesus" var svaret. Min mor holdt masken og undgik at jeg skiftede tro, ved at købe mig nogle fine glansbilleder. 5 år senere var den gal igen, der havde jeg nemlig opdaget, at min sidekammerat, der var katolik, slap for svære matematikspørgsmål ved at bede om lov til at gå op i kapellet og skrifte midt i undervisningen  - uha det var fristende...👼  Men efter 10 års god skolegang, forlod jeg skolen med min protestantiske tro i behold. 😜


7 kommentarer:

Hanneby sagde ...

Hello - herre is Nighthawk ... -

Den der med nonneskolen, ja den havde jeg hørt men jeg havde måske ikke lige set den komme ( host host )

Smukke kort i dagens indlæg, og smukke juletræer, der med sin pynt, venter på vi får begyndt, - :) her er de sidste julekort skrevet, og vi venter på at julefreden sænker sig

Tina sagde ...

Hahaha, sjov anekdote 😂 og rigtig fine kort 😉

Bodil Bording Hansen sagde ...

Fine kort, og juletræer er altid et godt motiv 🤶
Hyggelig turas barndommens gade 🌈🎄🌈

Charlotte sagde ...

Dejlige kort. Morsom historie fra det virkelige liv og jeg kan høre du er fortsat i den humoristiske stil her op til, hvor du er i din bedste alder!

Dot D sagde ...

Fine kort. Sjov historie fra nonneskolen 😄

Vera (Danka) sagde ...

Dejligt med et stort smil på når man læster dine små historier

Unknown sagde ...

Endnu engang nogle fine julekort.
Mon ikke der er både fordele og ulemper ved alle religioner