lørdag den 24. juni 2023

Julekort #6 hos OSH

Denne måned får jeg lov til at åbne ballet og her er mit jul i juni kort, skørt som det er at tænke på, er i dag jo lige den dag, hvor det er 6 måneder siden det var juleaften og 6 måneder til det er det igen 😁:

Jeg er nok ikke den eneste der har papirlageret fuldt med julepapir med små nuttede motiver??
Og de er ikke altid lige så nemme at anvende som de var at købe, vel?

Men her har jeg kombineret en strimmel sødt HO HO HO julemandspapir fra mit lager med røde borter, Dixi crafts Julehygge med rød skygge og matchende lysegrøn tekst og white space. Præcis samme farver som de 3 gange HO er i papiret.
Nissen, træet og Rudolf er alle fra et Sizzix thinlits sæt. Det hedder Santa's workshop og der er 20 dies i sættet, så lige noget for en die-elsker som mig.
De røde kanter med scallops og stikning er fra Lawn fawn og de fik lige en ekstra zigzag stribe fra My Favorite Things sættet med Basic stitch lines. 

Og så elsker jeg jo de hvide pompomer, der både kan være snebolde, kaninnumser eller som her nissehuekvaster. 

Og hvad har du så fundet på Pia - har du også gang i rensdyr eller hjorte??

                                                                ---

Hej - ja jeg er atter dykket ned i OSH’s stak med doneret jule designpapir. Vi kommer i hvert fald ikke til at løbe tør for julepapir i år takket være jer. 

I de sidste par år er jeg blevet ganske begejstret for nogle af Sizzix’ diesæt. Da jeg så dette sæt med 2 forskellige hjorte, måtte jeg bare eje det. Her har jeg brugt den ene hjort fra sættet, som hedder “Delightful Deer”. 

Kogle, grønt og bærkvist er kombineret af Sizzix diesættene “Delightful Deer” og “Geometric Winter Frame”. 

Cirklen er lavet med et doneret diesæt fra Rox Stamps. 


Tekstdien kender de fleste af jer nok. Det er “Banner Tekst God Jul” die fra danske NHH Design. 
Det er en juletekst die, som jeg bruger rigtig, rigtig meget til mine julekort. Nøj, hvor er jeg glad for den. 

Det var alt fra mig denne gang. Nu er det spændende, hvad næste julekort byder på af inspiration. 

Hvad har du fundet på Gitte?

                                                                        ---            

Jeg har haft gang i de mere utraditionelle julefarver til  disse kort.

Snemandssuppe har været og er stadig et stort hit herhjemme, så derfor kunne jeg da heller ikke stå for dette sæt fra Pretty Pink Posh med kopper og peppermyntestang. 



Jeg har lavet baggrunden med en stencil fra Lawn Fawn og brugt sværter i pink og turkis.

Kopperne er standset ud i farver, der matcher. Teksten Winter Wishes er standset ud i sort glitter karton og er også fra Pretty Pink Posh ligesom de små marsh mallows og bladene. Lidt bling og enamel dots er prikken over i'et.

TAK Pia og Gitte for de superlækre kort - så gjorde vi det igen - selv her midt  i det gode sommervejr.

Håber I andre hygger jer med at se vores juleideer og måske selv kommer lidt i forkøbet med jeres julekortproduktion - men selvom I først vil lave jeres senere på året ligger ideerne jo herinde også til den tid. Man klikker bare på julekort 2023 (eller et andet årstal) ude i emnelisten i sidemenuen, så bliver de samlet og vist her. 

Husk at kommentere  på juni måneds indlæg, hvis du ønsker at deltage i vores kommentarkonkurrence. Den 30. juni efter 21.30 trækker jeg så den heldige vinder af et gavekort på 200 kr til Ellingen. 💗


9 kommentarer:

Annette Andersen sagde ...

Er vild med kortet med kopperne på
Fine farver

Conni Winther sagde ...

Flotte julekort.

Hanne Gissel Gross sagde ...

Dejlig 24. Ju.. skønt med inspiration.

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Som altid er det spændende at se, hvad I har fundet på og igen denne gang er det en fornøjelse at se jeres tre ganske forskellige bud.
Hvor er det fedt at se den zigzag die blive brugt. Jeg har også sådan et sæt, men aldrig fået dem afprøvet - det er jeg klar til nu :)
Jeg er VILD med Pias stil. Det ved jeg jo egentlig godt men bliver alligevel bekræftet gang på gang. Så rolig og elegant et kort <3
Hvem kan ikke lide snemandssuppe :D Absolut ikke klassiske julefarver, men mon ikke også det er ved at være normalen at mikse på kryds og tværs. Synes i hvert fald, at det ses oftere og oftere

Lonny sagde ...

Jul... hele dagen.. Jul hele tiden.. Det er lige mig.. Og jeg er da hel vild med Pias kort... Så roligt og elegant.. Ikke at de andre ikke også er virkelig gode, det er jo 100 % en smagssag 🎄🧑‍🎄🎁

Anonym sagde ...

Jeg elsker jeres julekort..de er fine og meget inspirerende.
Vh Julie Andersen

Tina sagde ...

Ih, endnu engang lokker Pia med rensdyr. Jeg kan simpelthen ikke holde mig i skindet med den slags 🙈🤣
Fine kort fra jer alle!

Anita Mønster sagde ...

Elsker altså bare julekort 🥰

Natascha Ann Christensen sagde ...

Lækre julekort. Elsker det med rensdyret og dem med kopperne- <3