torsdag den 1. juni 2023

1. juni - så er det første rigtige SOMMERMÅNED vi tager hul på...

Det skal skydækket udenfor mine ruder lige finde  ud af, men mon ikke det lækre vejr vi har haft i nogle dage finder os igen i dag - det tror jeg. 😀

Denne gang starter jeg lige med at skuffe nogle og glæde andre. Jeg har nemlig i går aftes trukket denne vinderkommentar og tak for denne og for alle de andre kommentarer i maj måned 💗

Hvor er det inspirerende at I bruger så meget af jeres tid på dette enorme arbejde... I er ildsjæle ❤️

Og hvem er vinderen så, det er Lonny - til lykke Lonny - jeg giver Rikke besked og så kan du selv kontakte hende efter i morgen. TAK for sponsorstøtten i maj måned til Rikke B og scrap-a-mania. 👍

Mens jeg skriver er 🌞 kommet retur - så det hjalp jeg skrev det 👏.

Er i klar til nogle forskellige ideer til at fejre FAR på fars dag (mandag 5. juni), for her kommer et udvalg af ideer fra mit fotolager. 



Ikke specielt lavet til en far - men det er OK at fortolke og her tænker jeg det er til en 
far der er glad for naturen og har lært en det man ved om dette emne.



Frisk fra en pakke fra Karina Johansen (TAK Karina) og der skal da også være et kort
fra familiens 4-benede barn til husets far - ikke??  Så er dette da et godt bud. 



Der kommer lidt "ananas i egen juice" for jeg har jo en mand der gemmer sine kort,
så jeg har flere af Mies kort til sin far på lager. Dette er fra 2020 og Mie har ikke glemt
det også er Grundlovsdag, hun har nemlig været til Grundlovsmøder lige fra hun var baby.
Kortet er skåret på Sille og pyntet med et punchet hjerte og et lille u fra et QK alfabet.



Stadig 🍍. Mies fars dag kort fra 2021. Hendes var elsker naturen, vores haveegern og solsorte
OG så har vi et helt specielt forhold til at der skal en myre på hans kort (gammel historie).
Dette er et Lawn fawn pop up box card - og sætningen fortsætter inde i kortet - hvor der står
... DAD jokes. 



Mie lavede dette i 2022 - fordi hendes far er en rigtig handyman også nede i hendes
lejlighed. Blanding af udskæringer fra Sille, dies, håndtegning osv. Alfabet gammelt QK fra gemmerne.



Dette har Mie oprindeligt lavet  til sin fætters fødselsdag, men det kunne også være fint
som et Fars dags kort til en far der har hænderne rigtigt skruet på. Kort, arbejdsbord og værktøj er igen fra Sille, men der findes mange diesæt med værktøj nu om dage.
Det grønne under bordet er tomme ølflasker, tihi.  



Sidste 🍍 i denne omgang...  
Fars dags kort ide til en COOL far - måske af yngre årgang?
Solbrillerne er skåret på Sille i sort og sølv karton. Bogstaver igen et ældre alfabet.



Kort fra ? - sikkert lavet til en teen, men går FAR med jeans duer det jo også til ham.



Det sidste er også et ? kort fra fotolageret. Jeg har gemt det fordi det er en sjov ide med
et minimum af håndtegning og GOOGLE eyes. Kunne også være til en FAR.

Dette var Fiftys og mit indlæg med en lille hyldest til fædrene.
Har ikke et billede af en ide jeg selv lige fik, men jeg har ikke nogen far at lave det til. Men er far en der er glad for at grille, så kan man lave et kort med en grill med en bøf på eller det antal bøffer han er far til og lidt grill udstyr og teksten - "Well done DAD" - joken er jo lidt at man roser far og samtidig også gør opmærksom på at man selv er et vellykket resultat.  😂

Hvem er så vores sponsor i juni måned tænker jeg I også godt vil vide???

Det er Ellingen i Frederikshavn - I ved dem med en STORT udvalg i Gummiapan dies og stempler og alt mulig andet fristende, så husk at kommentere herinde, så I kan få så mange chancer som muligt med i lodtrækningen når måneden er slut.






14 kommentarer:

Tina-Smedegaard sagde ...

Tillykke til maj måneds vinder.
Og tak for de gode ideer til fars dags kort!

Tina sagde ...

Tillykke til Lonni!
Hende Mie er da vildt kreativ! 👏 "farmand" er en virkelig lækker Alpha. Og kortet med briller og butterfly er da ikke til at stå for.

Pia Buch sagde ...

Tillykke til Lonni
Dejligt med inspiration til fars dags kort 👍

Annette Andersen sagde ...

Super fine kort. Sjovt at se hvor forskellige de kan laves

Birgithe.Dk sagde ...

Tillykke til vinderen. 😊 Og sikke flotte kort.

Anonym sagde ...

Tillykke til vinderen og skøne farsdags kort

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Sikke en masse skøn inspiration til et Far-kort eller "blot" herrekort, som mange jo synes er svære. Det behøver jo ikke altid at være så rustikt, som man engang altid gik efter. Så mange andre ideer til tema er der heldigvis også :)

Anonym sagde ...

Hvor er der nogle lækker kort !!!
Tak for inspiration ❤️

Anonym sagde ...

Charlie hvorfor er jeg "anonym " ?
Knus Eva-Marie

Lonny sagde ...

Wauw, tusind tak - hvor er jeg glad for den præmie.. Det bliver mit allerførste Scrap-a-mania. Ja faktisk bliver det allerførste gang jeg mødes med andre "papir - tosser" som jeg selv 💜

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Tillykke med maj præmien. Dejlige fars dags kort der vises 😀 En rigtig dejlig sommer til alle ☀️🌷

Anonym sagde ...

Super fede mande/fædre kort..
Og tillykke til vinderen

Vh Julie Andersen

Anita Mønster sagde ...

Stort tillykke til Lonni, super flotte kort til fars dag 🥰

Natascha Ann Christensen sagde ...

Mange skønne far-kort. Mange gode ideer og inspiration. :-)