torsdag den 24. februar 2022

Julekort #2 hos OSH

Hej Pia her - denne gang er det mig der "åbner ballet". 😍

Jeg har absolut en svaghed for store snefnug dies. Denne Rayher Snowflake die fik jeg købt i 2021 og er sandelig blevet flittigt brugt til mange jule/vinterkort. 


De to kort har kun én væsentlig forskel og der er placeringen af teksten. Det er fantastisk, når et emne på et kort kan "bære" at bære en tekst henover sig. Her er Rayher Snowflake dien absolut brugbar. 


Tekstbanneret med negativt cut-out er fra NHH Design "Banner m. Tekst". Matten til tekstbanneret er et banner fra Gittes Eget Design "Basis Slim Card Mini" die sæt. Det er så fedt, når man kan kombinere vores danske brands produkter på kryds og tværs. 


Den fine hvide baggrund med prikkede snefnug er Memory Box "Pinpoint Snowflake Cover" die. Papirnørden i mig bliver altid glad over fine detaljer med stitched pynte kanter og prikkede/stitched mønster. Det kan næsten få det mest kedelige karton til at blive fantastisk. 

Hvad mon Gitte har fundet på her i februar?

Sørme om det ikke også er snevejr på Gittes julekort her i februar:


Månedens julekort er med en af favoritterne fra Stamping Bella.

Jeg har stemplet dem og farvelagt dem med copic tusch. Derefter har jeg afmasket dem og sværtet baggrunden med Distress Oxide ink. Jeg synes Distress Oxide er nemme at arbejde med, da de blender godt ind i hinanden, så man får nogle pæne overgange mellem farverne. Jeg har også brugt en stencil til sneen og forsøgt at undgå at give gnomerne for meget. Stemplet winter wishes kan jeg desværre ikke lige huske, hvor det er fra. Men man kan jo bruge den juletekst man har. “

Så er det din tur Charlie, hvad har du til os? Er det også "her det sner" hjemme hos dig?

Pudsigt nok ja - og vi har jo set fnug og lidt hvidt i februar i år. Dog kun nok til hovedet af en snemand 😍

Apropos et indlæg hos Scrapsisters for et par dage siden, kan jeg svare ja til at jeg BÅDE shopper nyt og bruger mine gamle ting, så derfor nævner jeg lige hvad jeg har brugt - men det kan naturligvis laves med hvad DU har der ligner.


Embosset baggrund med ældre Sizzix embossingfolder, blå og røde bogstavsdies er et gammelt Quickutz alfabet der hedder Moxie de små bogstaver er fra et andet fra QK der hedder Diesel ,
Happy ordet har jeg engang fået i gave i et sæt med ordene thanks, you og hello (Der står Sizzix 137363 bagpå og det er lavet til Stampin Up).
2 snefnug - den mindste en gammel punch - den største en Gummiapan die og sidst men ikke mindst det nuttede lille snemandshoved er fra Taylored Expressions Frosty stempelsæt og tilhørende die.
Mit er købt hos Hobbyboden og sidst jeg tjekkede, var det stadig lagervare. 


Det består af dette skønne baggrundsstempel med en masse forskellige ansigtsudtryk og et sæt clearstamp med alle de forskellige hattebånd, næse, kinder og en krop til snemanden.  SÅ sjovt at hyggepusle med og de små hoveder er også perfekte på til og fra kort.

Det var vores 3 februar julekort - håber I også har lyst til at vise os jeres julekort. Mr. Linky er nederst i indlægget.

Måneden synger på sidste vers og det er jo årets korteste, så husk at få lagt dine kommentarer på februar indlæg inden 28.2. - hvis du ønsker at deltage i månedens lodtrækning om et gavekort på 200 kr til Fru Hansens hobby.








4 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Hvor er de alle skønne og fine - dejligt med lidt positivt til dagen, der ellers er temmelig påvirket af den manglende verdensfred 😔

Annette Andersen sagde ...

Fedt at der kombineres nye og gamle ting, og forskellige mærker

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Smukke julekort i hvid og lyseblå 😍 De nisser fra Stampin Bella er bare for skønne 😍

Mette Nysted sagde ...

Jeg er vild med dine vinterkort. Jeg synes ideen med at lave julekort d. 24 i hver måned er genial 👌🏻