mandag den 24. januar 2022

Julekort #1 hos OSH

Nyt år - og her i 2022 nyt team.  STORT velkommen til min mangeårige "partner in crime" når det gælder scrap - Gitte Yhman, som jeg er SÅ glad for sagde ja til at være med i "Vi juler den 24. legen".

Gitte får ordet her:

Jeg forlader arbejdsmarkedet efter 44 år i næste måned, så har jeg vist taget min tørn. Så da jeg blev spurgt, om jeg havde lyst til at være med i månedens julekort for OSH i stedet for, så var det ikke svært at sige JA til det. Jeg glæder mig til at være med i teamet ....  så tak Charlie for at tænke på mig. 😍

Mit bidrag er et julekort lavet med to stempelsæt fra My Favorite Things - Winter Wreath og Winter Songbirds. De har været ret populære, så de kan være svære at få fat i, men de kan sagtens erstattes med lignende motiver.

Baggrunden er en stencil "Fancy foilage" fra Heffy Doodle, hvor jeg med en blød stencilbrush har farvet med Hero Arts shadow ink wet cement. Kanten og teksten er lavet med glitterkarton fra Sizzix "The opulent Cardstock pack" i Rose gold.

... og vi siger TAK fordi du har lyst til at være med Gitte - SUPER lækkert og fint kort.

Næste kort er fra Pia K. Larsen og også tak til dig Pia fordi du stadig er med i teamet og i OSH i det hele taget. 

Denne gang har jeg skabt mit eget julemønster ved at stemple direkte på kortbasen. Til dette har jeg brugt et stempelsættet "Festive Foliage" fra tyske Create A Smile. Stempelsværten er fra Gina K. Designs og er en skøn mørk brun farve.

Jeg har lavet en oval matte til min tekst ved at kombinere et diesæt fra DieNamics og en baggrundsdie fra Avery Elle. Jeg kan bedst lide, når ens to-lags matte kun lige giver en 2 mm. størrelses forskel. Derfor denne lidt utraditionelle die kombination.

Teksten er en die fra danske Simple and Basic, mens den lille grankvist die er fra Dixi Craft.

Mit Juleknus er diecuttet i guld karton med riflet overflade, hvilket giver dette flotte spil i lyset. Det er svært at fange på kamera, men i virkeligheden giver det et lækkert POP til kortet.

Og som rosinen i pølseenden kommer mit kort - og "UPS" jeg glemte jo helt at vi tager de her fine foto med materialer osv.  Mig har vi da ikke været heldige med.... 😆


Jeg må så skrive mig ud af materialerne. Doneret rød kortbase, kristtjørn karton fra eget lager, rødt scallop hjerte er et diesæt fra Three Scoops som jeg er ret vild med, da det skærer kanon god og alle de små dimser nærmest selv hopper ud 👍. Die med afrundede hjørner og stiplet kant er fra et af Gittes eget designsæt "Runde rektangler og flag".

Tekststemplet med tilhørende die er en ældre Lawn Fawn "ting" der hedder "Winter Big Scripty Words" som jeg faldt for hos Hobbyboden - og jeg tog IKKE den sidste kan jeg se. Stemplet er flot direkte på et kort og slet ikke til at stå for når man vælger at skære den ud med diesættet.


Mie deltog i processen den dag og valgte en anden tekst fra sættet og den krævede da
2 små peberkagefigurer mente hun. 😊

Det var vores 3 inspirationsideer til julekort - det er nu 7. år vi kører med at lave julekort hver måned og vi kan kun anbefale det. Vi hygger os med det og samtidig tager det toppen af den stress der kan komme, hvis man gerne vil sende julekort og først laver dem i sidste øjeblik. På den måde får vi også både lavet vores egne private kort og nogle der er til OSH. 

Vi vil da også gerne se eksempler på jeres julekort - uanset om de er inspireret af vores eller det er et I selv har fundet på. 

Jeg er i gang med at ændre indstillingerne i Mr. Linky så det måske virker det bedre ellers prøv alligevel og så kan jeg udgive det billede I linker til. Jeg skriver mere når det virker som det skal.





8 kommentarer:

Line Lynggaard sagde ...

Virkelig en god ide med at lave kort d. 24. Det kan være jeg forsøger at hoppe med på vognen. 😃

MosteH sagde ...

Jeg er lige begyndt at male med copics, så jeg falder da på halen over det første kort. Virkelig smukt.

Bertram sagde ...

Skønne julekort 😊

Bodil Bording Hansen sagde ...

Så fine julekort 🌈🤩🌈

Soffie Bonde sagde ...

Lækre kort og velkommen til Gitte 👏

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Velkommen til Gitte - og TAK til Cecilie for al den skønne inspiration igennem årene.
Så flotte julekort at begynde med. Jeg glæder mig allerede til næste måned :)

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Super lækre kort 🥰 Jeg har aldrig tænkt tanken at lave julekort d. 24. i måneden, det er en rigtig god ide som jeg vil prøve 🥰

Jean sagde ...

Det lyder fornuftigt at trække sig og nyde resten af livet med andre ting som nu OSH kortene, håber du kommer til at nyde den extra tid..
Skønne kort 😊