lørdag den 24. november 2018

Julekort #11 hos OSH

Tænk sig, at det allerede er slutningen af november og Julen praktisk talt står og banker på døren. Så det er vist nu, at slutspurten med julekort produktionen skal igang, hvis familie og venner skal have en hilsen i posten inden juleaften.

Denne gang har jeg valgt at præsentere det ultra hurtige og simple julekort. Perfekt til masse-produktion, hvis man er en smule bagud.

Jeg har brugt noget kraftigt mat gavepapir med woodgrain mønster. Da papiret ikke er tykt som karton, har jeg valgt at lime det direkte på min kortbase. Teksten har jeg monteret på en firkant af hvidt karton, som at sat på 3D puder.


Teksten er en die fra det danske mærke Simple & Basic og hedder "God Jul". Jeg har die-cuttet teksten er noget sølv-foil karton. Som prikken over i'et har jeg tilføjet et lille rødt hjerte, som er die-cuttet i rødt-foil karton.

Mere simpelt kan det næsten ikke gøres, blot man har noget lækkert papir til baggrunden.

Charlie her. Simpelt måske, men stadigt fint Pia!

Jeg har også forsøgt at begrænse mig lidt denne gang og samtidig fået brugt en ny die fra Sizzix og et nyt lillebitte stempel fra Gummiapan sammen med en ældre embossingfolder, MS kantpunch og diverse pynt fra lageret.

Sizzix landskabet med fin kirke har fået Wink of Stella på kanten af træer og huse og det mikro lille tekststempel
fra Gummiapan står KNIVskarpt.
Jeg har monteret dette med 3D tape henover en kortfront, hvor der er et rundt vindue, der har fået lyseblåt karton med snevejrsembossing.

Her ses det færdige kort med en lyseblå bling og en lille smal strimmel glittertape nederst.
Også dette kort er ret hurtigt at masseproducere, hvis man har brug for en håndfuld.

Vi har ikke fået fat på Cecilie denne gang. Men hvis hun har et kort klar, får I det sikkert at se.

Nu lykkedes det! Mit november kort indbyder til hygge med kaffe og kakao - og tænk, nogle gange smiler marshmellows simpelthen.

Lawn fawn kop og krus er fra sættet "Thanks a latte"
Hvor er det sødt Cecilie og nu har du plantet den julesang i min hjerne resten af lørdagen. ;0)

Kender DU den også - her er noget af teksten:

Have yourself a merry little Christmas
Let your heart be light
Next year all our troubles will be out of sight
Have yourself a merry little Christmas
Make the yuletide gay
Next year all our troubles will be miles away
Once again as in olden days
Happy golden days of yore
Faithful friends who are dear to us
Will be near to us once more
Someday soon we all will be together
If the fates allow
Until then we'll have to muddle through somehow
So have yourself a merry little Christmas now

og hvis du ikke kender den, så synger Michael Bouble for os lige her (klik på linket)

Vi vil som altid gerne se jeres julekort uanset om de er inspireret af vores eller HELT jeres egne - så her kommer Mr. Linky. Fordi det snart nærmer sig jul sætter vi en lille julegave på højkant den 24. december - vinderen bliver et af de links der ligger i dette indlæg.

Det havde vi også i oktober måned - og nu det nye indlæg er gået live har jeg trukket lod blandt de links der var i oktober indlægget. Præmien var dette søde Forever Friends julestempel:

Købt i England og perfekt til denne årstid, ikke???

Til lykke til dig,  Ruth Tingleff - du vandt på et af dine links og jeg sørger for at denne søde, lille fyr (som Fifty selvfølgelig har købt) kommer hjem til dig.

Her kommer Mr. Linky - vi glæder os til at se MANGE links...












10 kommentarer:

rhh sagde ...

Det er nogle rigtig søde kort, lurer lidt på det med husene, jeg har en die der ligner og har haft svært ved at bruge den 😄

Margit sagde ...

Super idé til den husrække...
Det må prøves...
God WE

Margit sagde ...

HOV...hvor er Mr. Linky???

Margit sagde ...

Så kom min julemand på...TAK Mr. Linky

Ruth Tingleff sagde ...

Hold da op, jeg har vundet. (men jeg havde også mange lod i puljen) Tusind tak. 😊

Bertram sagde ...

Virkelig gode ideer. Jeg er selv mest til enkle kort og Pias er virkelig fine.

Pia Larsen sagde ...

Tillykke til Ruth med den lille fine bamsepræmie 😊
Det er altid en fornøjelse at se, hvor stor variation vores inspirationskort byder på. Jeg er selv altid mega spændt på at se, hvad Charlie og Cecilie byder på 😁

Camilla sagde ...

Som altid er det nogle virkelig flotte, søde og gennemførte julekort i viser :D
Og TAK for JULESTEMNING Charlie....dejlig sang - sad og småsang teksten og blev så nød til at trykke på linket og høre :D så julemusikken kører på fulde gardiner nu :D :D :D

Sivsko sagde ...

rigtig gode ideer og super fine kort igen igen fra jeres hånd

Tina M. sagde ...

Kender faktisk kun den linje: “Have yourself a merry little Christmas”, men skal da lige have føjet den til listen over julesange. Er ved at samle sammen til december måned lige om lidt - så tak for den 😊 Kortene er alle skønne. Ønsker mig hermed en die med huse og en kop snemandssuppe 😊
Mange hilsner fra Tina M.