søndag den 24. marts 2024

Julekort hos OSH 2024 #3

I denne måned har vi sendt Pia L. på en velfortjent ferie og Mie er blevet hendes vikar, så der har været gang i et af hendes helt nye sæt fra Marianne design - "take it away" Mie  😍

TAK - ja Mie her. Jeg har medbragt mit fine sæt med hr og fru SANTA og så benytter jeg mig ellers af min tilladelse til at bruge min mors scrapværelse 💗 og især hendes kartonrester, for der er jo mange små dele i dette sæt:



Hvor søde er de lige, jeg har valgt Julemanden med sæk, gaver og sin juleklokke i hånden.



Det lækre papir med små kristtjørn ranker og bær er fra vores store julepapirlager.
Jeg ledte efter noget mønstret men ikke alt for dominerende papir i julefarver og dette vandt.
JULEKRAM i rød karton er en die fra Simple and Basic.
Julemanden består af 29 enkeltdele i denne udgave, bæltespænde og juleklokke er i blankt guldkarton,
det havde Charlie ikke en rest af (men det har hun så nu....tihi...)
11 små prikker og 3 streger med hvid gelpen nr 10 og så var det julekort færdigt.
Jeg har brugt 3d puder bag på Julemanden - resten af kortet er fladt som en pandekage. 

Nu er jeg spændt på at se hvad dygtige Gitte Y. har lavet, så her kommer hendes julekort:




Tak Mie - godt du kan springe til som vikar - fint kort!

Det er sjovt at se, som tingene bliver moderne igen Lige for tiden er det blevet et HIT at stemple frimærker og jeg kan gå i gemmerne og supplere med gamle stempler.

Mit kort er denne gang lavet med materialer fra Waffle Flower, som har en hel serie af dies, stencils og stempler. Det er både sjovt og nemt at lave kort på den måde og det er jo næsten kun varverne, der sætter begrænsningerne. Jeg har brugt Distress Oxide, da jeg synes de blender godt og jævnt, men man kan jo bruge det man har. Jeg har så også brugt lidt glimmerpaste, da det giver en god effekt, men også her kan man jo vælge det man har eller har lyst til.

WAUW I to - lækre kort og ikke spor nemt at være rosinen i pølseenden til jer.  😅

Gitte er som altid "first mover" på nye ting, men har lige set i dag, at Hobbyboden nu har fået hele sættet hjem (der er nemlig flere stencils til frimærker udover den nuttede juleudgave).

MEN her kommer mit marts julekort.



Først 2 sæt fra min "Købt men endnu ikke brugt - kasse"
Jingle bells sættet fra A POCKET FULL of happiness som min søde mand købte første gang vi var i Luna Hobbys nye butik.
De rektangulære dies med lille scallopkant har jeg lige selv købt, efter at have modtaget en masse fine kort via Convention i Middelfart hvor denne var brugt.

OG hvad fik jeg så ud af det???


Selve kortet er noget cute julepapir (igen fra lageret)
Jeg har så rumsteret rundt i småresterne efter farver der matcher alle de små kulørte lamper.
De er så brugt til den store, fine tekst og nu hvor jeg "pludselig" havde en ret stor rest
af guldkarton, blev B'et af guldkarton.

Jingle all the way teksten er fra et ældre sæt fra My favourite Things med samme navn, jeg valgte at heatembosse med småkortet (fine) hvidt embossingpulver på turkis kartonrest. De små guldbjælder kan jeg lige nu IKKE huske hvor jeg har købt, men de er ret nuttede OG med fin lyd, så finmotorikken blev lige holdt ved lige mens de blev fumlet på en tråd rød ITO garn fra Luna hobby.

Så det var hvad vi har valgt at fremstille og vise jer på Palmesøndag i år, som for os juletosser jo er
24. med 9 måneder til jul. 😁🎅🎄

Glæder os til at læse jeres kommentarer - PAS nu på de ikke bliver anonyme....  - for vi går jo ind i den sidste uge i marts og det er 31.3. efter 21.30 jeg trækker den heldige vinder af præmien fra Simple and Basic og Anette.

10 kommentarer:

Hanne Gissel Gross sagde ...

Så julede og fine allesammen. Mies Santa er i mange dele, men resultatet er SÅ flot.
Frimærkedien er ny for mig, så det må være før min tid, men jeg forelskede mig i den på instagram, og nu er det skønt at se den i brug næsten i virkeligheden.
Jingle dien er superskøn.
Tak for inspiration

Tina Wilstrup sagde ...

3 virkelig skønne kort! Super sød nissemand og fedt med Jingle Bells i flere farver. Ikke så tit man har den mulighed med sådan en die.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Så fine kort, man kommer helt i julestemning 🌈🎄🌈

Anonym sagde ...

Kommer helt i julestemning hvor er det nogle fine kort

Anonym sagde ...

Det er nogle fine kort der er blevet lavet

Annemette Porse sagde ...

Uh, er helt tosset med kortet med frimærker. Hvor mon det kan købes?

Maria Andresen sagde ...

Hvor er de fine😊 og tænk at der kun er 9 mdr til jul🥰

Conni Winther sagde ...

Flotte julekort, og det er tiden, at vi skal lave nogen, så vi kan indsende julekort rettidigt🎁🧑‍🎄🎅

Bertram sagde ...

Fine fine julekort 🎅

Tina Johanneson Smedegaard sagde ...

Virkelig søde julekort.