lørdag den 24. februar 2024

Julekort hos OSH 2024 #2

Så er vi i gang med det sidste af årets korteste måned - februar og da det er den 24. i dag, ved alle faste læsere herinde at vi er i julehumør hos OSH. Så ready og not - her kommer vores 3 udgaver af et julekort fra os til jer 😉.

Denne gang får jeg selv lov til at lægge ud og her er mit julekort i selskab med en lille blå hyacint, for den duft kan jeg så godt lide, at der stadig kommer nogle med hjem fra en indkøbstur i ny og næ.



Mit emne er sne (baggrunden), rød/hvid/grøn og 3 faste juleting i min verden:
Snemand, julekager og julemanden - i denne rækkefølge.

Her kommer et billede af de materialer jeg har brugt udover lim, tape, 3d puder og en hvid Poscapen:



Baggrundsdie fra Barto design, Scallopkant die fra Simple and Basic og et sødt lille sæt jeg ikke
kender navnet på og har fået forærende. Det kan være inspireret af Cottage Cutz, men da deres
motiver og H'er er helt anderledes, er det trods alt ikke en kopi. Kvaliteten er også fin da delene passer perfekt ovenpå de markerede streger og er samlet på dies i farveorden.

Hvad mon Pia har fundet på?

Pia her, jeg trængte til at lave noget som ikke var med de traditionelle rød/grøn/guld farver.

Jeg dykkede ned i stakken af doneret papir og karton og hev perlemors karton og noget fint blå-køligt designpapir frem. Valget af papir og karton styrede mit videre valg af karton og dies til dette kort. 


Til kortet har jeg brugt følgende dies: 
  • Eucalyptus wreath w/ ribbon diesæt af Renke
  • Merry Christmas die af Simple and Basic
  • Wreath w. Berries & bows diesæt af Simple and Basic
Jeg har tilføjet lidt vellum og grå-tonet karton, samt en masse sølv halvperler. 


Merry Christmas teksten er 2-lags. Øverste lag i lysegrå karton og nederste lag i hvidt karton. Derudover har jeg med en sort Fineliner pen tegnet lidt markeringer. 

Nu er jeg spændt på at se Gittes julekort:

Hej Gitte her. "Mit kort denne gang er kvadratisk. Det er et format, som jeg ikke laver så tit, men den runde Marianne design die med teksten "Let it snow" passer rigtig godt til det.

Jeg har standset teksten ud i hvidt glitterkarton fra Lawn fawn.

Det lille landskab inde i cirklen er et stempel fra Altenew og jeg har brugt en mørkegrå stempelfarve, 
så motivet ikke bliver for dominerende. Jeg har sværtet med blå farve omkring motivet og lagt lidt skygge med en tush. Men en hvid pen har jeg tegnet sne. Den lille snemand er også fra Marianne design og er et lille sæt med stempel og die. Jeg har givet ham lidt farve med copic tusch og standset ham ud. 



Til selve kortet har jeg brugt en embossing folder, der laver fine prikker på det lyseblå karton.
Det er sat på en mørkeblå matte for at give en god kontrast.

Det var vores 3 gang julekort inspiration. Som altid forskellige og fine - tak til Pia og Gitte for deres bidrag her i februar.

Nu vil jeg lige straks pakke bilen til en hyggelig mor/datter dag i Ostedhallen sammen med en masse andre der er vilde med scrapbooking og kort. Det bliver SÅ hyggeligt og der er åbent for besøgende både lørdag og søndag og mulighed for at blive inspirereret OG shoppe hos Luna hobby og Festbutikken fra Sønderjylland. Min mand får "fri" for os papirnørder herhjemme imens - så det er
en win/win situation. 💝

Husk det allerede er d. 29. februar om aftenen vi trækker månedens vinder af gavekortet på 200 kr fra Annette (Design5.dk) - hvem mon bliver den heldige????










10 kommentarer:

Lene sagde ...

Selvom der er længe til jul er det nogle søde julekort

Hanne Gissel Gross sagde ...

Hvor er de søde allesammen. Julehumør? Ej ikke endnu.

Annette Andersen sagde ...

Sikke fine kort. Go tur til jer

Jean sagde ...

Skønne julekort 😊
Og søde figure kugler der blev til Ho Ho Ho teksten

Tina Wilstrup sagde ...

Hvor er de skønne alle 3. Elsker både traditionelle og utraditionelle farver til jul.

Carolina sagde ...

Super flotte:-) Rigtig god weekend

Bertram sagde ...

Fine julekort fra jer alle 3.

Freya Rasmussen sagde ...

Super søde julekort!

Sivsko sagde ...

Hvor er de bare fine :)

Lonny sagde ...

Man kan ALDRIG få for meget jul... 🎄☃️