fredag den 24. november 2023

Julekort #11 hos OSH

Når jeg sidder helt stille og lytter, kan jeg høre lyden af julekort der bliver fremstillet allevegne. Det er SÅDAN en hyggelig lyd og Gitte, jeg og Pia har naturligvis også 3 kort at vise frem i dag.

Vi starter med Gitte Yhman:

Mit kort denne gang er for mig nærmest "back to basic". Selvom jeg elsker at lave kort med dies og nu også med sencil tl at farvelægge, så har jeg fra starten for mange år siden, altid farvelagt stemelmotiver med tusch eller akvarel.

Her har jeg kun brugt to stempler fra Penny Black og et tekststempel fra Simple and Basic. Det dasende snepar er farvelagt med Tombo akvarel tusch på Hot pressed akvarel papir. Misteltenen er embosset i hvid. Jeg har så klippet en maske af snearret og sværtet baggrunden med distress Oxide inks med forskellige blå farver. Med hvid gouache blandet med lidt vand og en tandbørste har jeg lavet en "snestorm". Derefter har jeg tegnet en slags spirat med en hvid gelly roll pen. Når det var godt tørt har jeg brugt en hvid pan pastel til at tegne spiralen op, så det ser ud som om julens magi snor sig om det dansende par.  Misteltenen har fået lidt glitter stickles på bærrene, for det er et kort jeg selv skal bruge til jul, så må man gerne 😉. 



Her er det færdige resultat med en sølvglimmer matte og et stempel

WAUW Gitte, jeg elsker da bare, når du forklarer dine korts tilbliven og får det til at lyde som "a piece of cake". Det er SÅ flot og nuttet. 

Snemænd er super julede og det er Mr. Santa Claus himself også og ham har jeg valgt at lave denne gang. Mie og jeg havde set ham hos Silhouette design store (Santa mug hedder han) og der var lige et par dage hvor han kun koste 0.50 USD. Silhouetten skærer jo ud på nul komma dut - men hold da op, der var lige lidt mange dele at samle og mit kort blev også kvadratisk, da han var lidt større end jeg troede - men skal han bruges igen, kan jeg jo hurtigt formindske ham lidt.

Lille fif når pebermyntestokken skal samles - jeg gemte kartonstykket den var skåret ud af og satte dem ned i hullerne igen med et stykke low-tack tape (feks. washi tape) henover og vupti lim på bagsiden og på plads. For ellers ligner de små stykker hinanden for meget og ret og vrang er jo ens på hvid karton.



Her er han, der var krymmel på ham i originalen, men vi brugte nogle af de lækre
enamel dots fra Hobbyboden som røde og grønne M&Ms på flødeskummet og som næse på
den lille Rudolph brunkage.  Glædelig jul teksten er en dejlig lidt og fylder dejlig lidt. 

Det var mit november kort, og hvad har du så fundet på Pia Larsen?

Denne gang har jeg haft gang i at lave vokssegl til mit julekort. Jeg har nørdet lidt med at finde en farveblanding i voks, som harmonerede med mit guldkarton på kortet. Farven er lavet af 2 1/2 stk. Gold voks bead, 1/2 stk. Royal Blue voks bead og 1/2 stk. Red voks bead.  

Til at lave voksseglet har jeg brugt Spellbinders Wax Sealed start kit. 


De lækre bær kviste på kortet er også Spellbinders. Det er diesættet Sealed Berry Sprig. 

Den fine guldbånd’s die, som jeg har sat voksseglet på, er fra PinkFresh Studio og hedder Wrap Around Elements. 

Diecut teksten er også Spellbinders. Det er et lækkert juletekst diesæt, som jeg har fået købt mig via Scrapsisters Brugtmarked.


Julekortet er næsten lavet 100% af rester og OSH doneret designpapir/karton. Voksen til seglet er mit eget “tilskud” :)

Også et superlækkert kort du har kreeret Pia - og du er en ørn til at nørde med voks beads og lave dine egne farver. 

Det var vores "vi juler hver måned den 24" indlæg for november. Der kommer et enkelt lille indlæg mere lige inden måneden slutter, så I har en masse muligheder for at kommentere og måske være den heldige vinder af det lækre månedskit fra Anja og Picturing the World.

Vi trækker lod den 30.11. efter kl. 21.30 - og glæder os til at læse alle jeres hyggelige kommentarer.






11 kommentarer:

Annette Andersen sagde ...

Sikke nogen søde julekort

Tina sagde ...

Hold nu op nogle dejlige kort 😍 Penny black kortet et bare så sødt! Og silhouette julemanden kan det da godt være jeg lige skal kigge på, han er godt nok fin!

Bodil Bording Hansen sagde ...

Hvor er de kort flotte, i er bare så gode 🌈🎄🌈

Conni Winther sagde ...

Mega søde julekort🧑‍🎄🌲🎅👏

Hanne Gissel Gross sagde ...

Søde julekort allesammen. 1 måned til jul

Carolina sagde ...

Dejlige julekort alle 3 og hvor er snemandparret kære :-) Hav en skøn weekend

Natascha Ann Christensen sagde ...

Hvor er de bare søde alle tre.
Elsker snemandsparret. <3

Bertram sagde ...

Elsker jeres "piece of cake " kort, selvom vi godt ved det ikke altid er sådan 🎅

Nessie64 sagde ...

Wauv, nogle flotte og skønne kort, hvert med sin charme, sin elegance og sin stil. Elsker det enkle, rolige og stilfulde, der er over kortene på hver sin måde.

Lonny sagde ...

Julen er efter min mening den bedste tid på året - en af årsagerne er traditionerne med af sende julekort til nær & fjern. Det spreder glæde hos enhver 💌🎄

Christina Biermann sagde ...

Er lidt (læs meget) vild med den julemand, nogen fantastiske julekort, er total vild med dem