torsdag den 30. november 2023

Børnekort i efterårspapir | Pia På Banen

Vi slutter lige november måned af med cute børnekort, de udsendte kan have egne børn eller små søskende derhjemme, så de er altid vigtige at få med i kasserne. Her har Pia lavet en portion med et nuttet pindsvin og nogle festlige papirer. Så i dag er SIDSTE chance for at kommentere  på de november indlæg der ligger herinde, for det er i aften 21.30, at vi trækker den heldige vinder af 
pakken fra Picturing the World - se nærmere i månedens første indlæg. December måned starter så med JUL JUL JUL så I får masser af ideer til julekort, hvis I kigger herind og hvis det går som jeg håber,
bliver der igen i år blogget HVER dag i december - hvor hyggeligt er det lige??? Og vi har naturligvis
også en julesponsor, der virkelig har været i julehumør - men mere om det i december indlæg nr 1.😍

Pindsvin er et fantastisk dyr! Vi har dem omkring sommerhuset på Bornholm og har i flere år haft et pindsvin som fast havde et af sine bosteder under vores terrasse. Jeg kunne derfor ikke stå for Crazy Creatures 1 diesættet fra Sizzix, som bla. indeholder et pindsvin. Jeg tænkte, det sæt ville være perfekt til børnekort til OSH.

Jeg er på Hobbybodens kreative team, hvorfor der kan forekomme brug af materialer købt hos Hobbyboden, samt mærket Gittes Eget Design (som er Hobbybodens eget mærke). Jeg vil dog til en hver tid opmuntre jer til at bruge af scrapsager, som I allerede har derhjemme og som kan bruges i stedet for de produkter, jeg har brugt. Dette er også årsag til, at jeg typisk ikke vil nævne navn og mærke på basis dies.

Primære produkter brugt: 

  • Crazy Creatures 1 Thinlits dies af Sizzix
  • Banner m. tekst Kys og Kram af NHH Design
  • Banner m. tekst Til Dig af NHH Design
  • Kram tekststempel af Three Scoops
  • Rammer Rektangel die sæt af Gittes Eget Design / Hobbyboden.dk

En kombination af 2 striber af restepapir er blevet fundament for det søde pindsvin fra Sizzix til at stå på. 


Bagpå et par af kortene har jeg hæftet Pixie bøger. Dette gøres også af et par enkelte af vores frivillige kræfter, hvor jeg har nuppet ideen fra. 


Et close up foto af det nuttede pindsvin. 


Her har jeg matchet 3 forskellige mønstret designpapir. Alle 3 ark kom fra en doneret 6x6 blok, hvorfor de harmonere godt sammen. Jeg har dog været opmærksom på, at kun ét af designpapirerne er meget flerfarvet. Hvis man kombinerer for mange flerfarvede mønstre, kan det hurtigt blive for meget for øjet. 


Han/hun er bare et super kækt lille pindsvin. Og består kun af 3 dele som skal samles - lige noget som jeg kan klare og ikke få “pip” af :) 


Med dette kort har jeg faktisk overtrådt min egen regel om kun at have ét meget flerfarvet mønster på ét projekt. Ærlig talt gik jeg på kompromis med mig selv, da baggrunden har meget “luft” mellem flagrankerne. 


Med det sidste kort er der bare knald på farver og mønstre. Det var et af designarkene i den donerede 6x6 blok. For at skabe ro om det lille pindsvin, valgte jeg at give ham en rolig base i form af en hvid cirkel med en ensfarvet orange matte. 

Kreative hilsner,

Pia 

Instagram: @pia_k_larsen
Pinterest: Pia Krogh Larsen
Facebook: Pia Krogh Larsen

7 kommentarer:

Christina Biermann sagde ...

Sikke dog nogen lækker børnekort, er vild med dem

Pernille Jensen sagde ...

Hvor er de søde...

Carolina sagde ...

ej det er da bare for nuttet pindsvinet 🥰

Tina sagde ...

Hvor er det pindsvin bare skønt! Så søde kort!

Bertram sagde ...

Det pindsvin er da det sødeste, og så fine og farverige børnekort du har lavet.

Jean sagde ...

Hvor er de skønne med det søde pindsvin på🤩

Conny sagde ...

Min datter er også vild med pindsvin, så jeg blev rigtig glad da jeg så dit kort. Det måtte jeg bare dele med hende.