onsdag den 24. maj 2023

Julekort #5 hos OSH

Solen skinner igen og i går fik vi lidt tiltrængt gratis havevanding - så det var dejligt. Men selvom sommeren er i gang skal vi jo ikke glemme "Vi laver julekort den 24. hver måned", vel?

Så her kommer Gitte Ys maj bidrag - vær parat til en portion "cuteness overload"  😍

PS  Gitte har "skudt" en lille video af sit Lawn fawn Peek-a boo Pop-up kort, kvaliteten er bedst
ovre på vores FB side, så den kan du se derovre. 

Hej Gitte her ! 

Lawn Fawn er også en stor favorit hjemme hos mig. 
De laver de skønneste dies og stempler og man kan matche deres ting på kryds og tværs. 
Sidste år udgav de et julesæt, som desværre blev meget hurtigt udsolgt og kunne kun fås et bestemt sted. Men heldigvis havde Mama Elephant et sæt, der lignede til forveksling og som jeg så fik fat i. Man skulle jo nødigt gå ned på udstyr. 
Sættet hedder “Dashin Thru the snow” og kan stadig købes. Det har jeg så brugt i stedet for sammen med Lawn Fawns “peek a boo pop up” die. Der findes på Youtube mange gode videoer og inspiration på, hvordan man kan bruge pop up dien. 
Jeg har brugt Distress Oxide ink til baggrunden, da de er gode til at blende farverne sammen.
En stencil og hvid sværte til snefnug. Teksten er dies fra gemmerne og standset ud i hvidt glimmerkarton. Juletræerne er fra Lawn Fawn. Motiverne er farvelagt med Copic tusch.

Her først kortet som det kommer ud af kurverten:



Tre små glade venner er på en munter kælketur.

Så bruger man lige begge hænder, holder i den side venstre hånd har fat i og hiver lidt i højre sides bageste kant - og "TADAAH" op springer en kæk lille snowboard kanin. 😄


Kort der kan noget er bare sjove, og her er ikke en masse sarte detaljer, der kan gå i stykker, så det kan fint bruges også til OSH kort.  Bagsiden har et hvidt skrivefelt med runde hjørner og den fine kantstikning, som er en del af die-sættet fra Lawn fawn. 

Spændende om jeg er den eneste med et "børnejulekort" denne gang? Hvad har Pia mon fundet på?

💝

Denne gang er mit julekort meget, meget enkelt. Det er et Clean and Simple kort, en stil som også er kendt under forkortelsen CAS. 


Baggrunden er Simple and Basics baggrundsdie “Sunrays” (SBD278). Jeg har bevidst placeret centrum af Sunray mønsteret under min ledestjerne. 

Den fine krybbespil die er fra Memory Box og hedder “Nativity Circle”. Den har jeg skåret ud af karton fra en stor Toblerone. Guld nuancerne fra motivet af Matterhorn bjerget på Tobleronen giver et flot spil i udskæringen af krybbespillet. 

Nu giver jeg inspirationsstafetten videre til Charlie. Mon der også bydes på guld?

💝

Tak for Toblerone-ideen og svaret er "nej men næsten", for jeg byder på sølv denne gang, så jeg ikke behøver at ryge i chokoladefælden  😂. Se selv her:



Jeg slår et lille slag for at se på sine ældre "godter" og finde på noget nyt med dem.
Materialerne ses her og kun de lækre enameldots fra Hobbyboden er fra i år,
resten er "gammelt guld". Udover det viste er der snefnug fra lageret og cupcakepapiret
er stemplet og klippet fra en juleblok fra Lawn fawn.



Ideen med en julecupcake i glasklokken skyldes, at vi her i huset altid først
julebager ret sent i december, da vi ellers ikke kan holde nallerne fra godterne 😁
Jeg bruger ret ofte de 3 sæt (heldige mig) stempeltekster jeg har fra Brandt-Lassen design.
De er skønne og i god kvalitet, så selv små bitte tekster står knivskarpt. SÅ ærgerligt,
at de ikke længere kan købes, tror godt nok der stadig ville være godt salg i dem.

Tak for kortideerne til Gitte og Pia.  Vi glæder os alle 3 til at læse jeres kommentarer her på bloggen.
Nu er der jo kun 1 uge tilbage af maj, så hvis man gerne vil have en chance i lodtrækningen om en
adgangsbillet som siddende scrapper til scrap-a-mania i september, så er det om at komme til tasterne.
Igen i denne måned kan jeg spotte en anonym kommentar - hvis det er DIN, så må du lige lægge en mere som ikke er anonym, for ellers er du jo ikke med i lodtrækningen.


10 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Så skønne, elegante og lækre kort. Jeg nyder virkelig jeres jule-inspiration hver måned og tænker "næste måned skal jeg være med" ... og vupti er endnu en måned gået. Heldigvis kan jeg sætte julemusik eller en romantisk julefilm på en dag og så ellers bare lave en masse julekort, når jeg nu ikke kan finde ud af lidt hver måned :D

Hanne Juul-Olsen sagde ...

Hvor er det skønne kort i kommer med, så forskellige, men så fine alle tre. Takker for fin inspiration.

Bettina Tykskov sagde ...

Det er nogle mega fine kort.

Anita Mønster sagde ...

Sikke nogen fine julekort i har lavet alle 3 😍 det er så dejligt at følge med her på bloggen. 🥰🥰

Ann Jensen sagde ...

The Queen of CAS is BACK!
Fine kort alle 3, men som CAS'er er det altid skønt at se i kort i den strammeste fortolkning 😍
Jeg er ikke klar til juelkortene endnu, men der er da sneget sig en enkelt julefilm ind i denne uge :-)

Anonym sagde ...

Jeg elsker også lawn fawn, så fantastisk kort.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super fine og hyggelige kort 🌈🎄🌈

Lonny sagde ...

Wauw, der kom jeg lige lidt i himlen.. Jeg elsker jul og holder min helt egen lille "juledag" hver den 24. og min familie og venner synes jeg er lidt tosset.. men NU er jeg endelig ikke alene 🤩 og Sikke nogle fantastiske kort.

Bertram sagde ...

Hyggeligt med jul hver den 24. Altid dejligt med inspiration fra jer når ens mojo er taget på ferie 😊

Tina-Smedegaard sagde ...

Dejligt med så forskellig inspiration! Flotte kort alle 3.