mandag den 1. maj 2023

1. maj - hos os fejres den på fransk - nu med lille opdatering.

Og så skal der indkøbes Rød Tuborg - som var min favoritøl, når jeg en sjælden gang drikker den slags og nu kan den jo kun fås omkring 1. maj. Ellers er der ikke meget "rødt" over vores 1. maj, så vi har taget den franske 1. maj skik med liljekonvaller, der fejrer at den blomstrende tid er i gang, til os.

 Dernede køber man en lille liljekonval i potte og giver til naboer og/eller gode venner. 



Så her er en fra mig til jer og god 1. maj
uanset hvordan du fejrer den. 

Nu vi er i gang med at fejre, så lad os få sat navn på april måneds kommentarvinder.

Det blev denne kommentar:

Wauw sikke da nogle lækre sommer kort, bliver da helt lækkersulten 🥰🥰

Stort til lykke til dig Anita - jeg giver NHH design besked og så har du et gavekort på 250 kr til at shoppe for inden du selv skal have tegnebogen frem.  Og så siger vi samtidig TAK til Nadja for sponsorpræmien i april måned og til lykke med lille Birks barnedåb.

Her i maj måned er det Rikke Bagger og scrap-a-mania der er vores sponsor, sådan har det været i alle de år OSH har eksisteret og det er vi SÅ glade for. Vinderen kan deltage som siddende scrapper både lørdag og søndag (9. og 10. september) og hvis man ikke selv har nogen at sidde hos, kan man få plads ved Fiftys bord. 🐻

Og PS - husk nu at tjekke om din kommentar er lagt som "ukendt" for så er du anonym og så kan man IKKE vinde - der var igen i denne måned nogle stykker - en var dog først skrevet her til morgen, så den talte alligevel ikke med - men det er da lidt ØV at deltage med en nitte, ikke?  Hvis man lige dribler ind og ser kommentarerne efter man har lagt sin kan man se om man står med navn eller som ukendt, anonym eller unknown og så lige hurtigt skrive en ekstra der fortæller hvem man er.

Det er i øvrigt Three Scoops der står for salget af billetter til scrap-a-mania og de kommer også med deres altid flotte stand, så derfor fandt jeg det meget passende, at det var kort fra en af deres dygtige designere vi kigger på i dag. 

I maj måneds første indlæg, er det fine kort fra Sofie igen:



Jeg har valgt dette fine, med materialer fra Three Scoops for at fejre,
at jeg personligt starter "issæsonen" fra nu. Altså den med is spist udendørs.



Efter 2 uger i Sydfrankrig - savner jeg allerede palmer og blåt vand i poolen,
så dette fine kort SKULLE da også med i dagens indlæg. 
Det er en fin solskinshilsen og tjek lige de hvide kors og prikker i vandet.
Hun kan dælme noget med farvelægning hende Sofie......



Selvom solen skinner herhjemme i dag, er det stadig ikke varmt nok til at fare ud
og købe en masse fine små blomster til terrasse og have - det ved jeg af erfaring.
Så VENT til efter mors dag med at sætte det ud - så burde nattefrosten være væk.
Disse to bor dog i en ørken, så de er hårdføre nok til at klare sig.



Et fint til lykke kort med en panter og så er det samtidig et kort der kan rystes med.
Perfekt til en yngre fødselar.



Dette skønne lakridspibe kort blev det der kom på i STOR udgave.
Så kan jeg samtidig sige TAK (for til lykke var jo i marts måned) til Hanne Byskov
som tit er min redning og bringer kort hjem til mig og Fifty fra messer eller arrangementer
vi ikke selv har tid til at deltage i. Hun ELSKER nemlig lakridspiber....

TAK for de skønne kort Sofie - jeg mener de fleste er med materialer fra Three Scoops, så derfor har jeg ikke gentaget mig selv ved hvert kort. Hvis det er et stempel eller en die, der stadig fås, kan I jo se den
inde på Camillas butiks side.


26 kommentarer:

Lonny sagde ...

Jeg bliver imponeret hver gang jeg kigger forbi.. der er virkelig nogle dygtige kort-magere rundt omkring i det danske land 🫶
Især kortet med solskinhilsen - wauw det er fantastisk.

Anita Mønster sagde ...

Tusind tak for gevinsten, det bliver dejligt at shoppe lidt hos NHH,
Det er jo vildt så dygtig Sofie er til den farvelægning med copic 🥰 det er super flotte kort hun laver 🤗

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Skønne kort, der OSER af sommer og sol. Lækkert 🌞😎

Lindas zoega Christiansen sagde ...

Sikke nogle flotte kort, får helt lyst til at lave kort nu.

Marianne Egstrup Petersen sagde ...

Glædelig 1. Maj og forårets komme. Som altid en fryd at se alle de skønne kort, vores soldater kan glæde deres kære med.

Trine Pedersen sagde ...

Wow nogle flotte kort. For helt lyst til is..

Pia Thorndal sagde ...

Skønne smukke kort, der viser sommeren lurer lige om hjørnet ☀️

Anonym sagde ...

Super flotte kort🌸🌸meget inspirerende😍

Britt Nilsson sagde ...

Super flotte kort🌸meget inspirerende😍

Bettina Tykskov sagde ...

Det er nogle fine sommerkort, der lagt op her. Fantastisk inspiration.

Jeanette sagde ...

Jeg viste slet ikke at kaktusser kunne være så nuttede <3 Lækre kort! Dejlig inspiration.

Heidi Kolze sagde ...

Super lækre kort 🤩 Det er lige før jeg flyver til scrap bordet og finder palmer og kaktusser frem🙂

Ann Jensen sagde ...

Lækre kort, på en tøvende forårsdag.

Pipz1976 sagde ...

Rigtig flotte kort. Altid dejligt med inspiration

Bertram sagde ...

Stort tillykke til Anita 🙂 Som altid lækre kort fra Sofie. Det er helt så mundvandet løber 😄

Camilla Sonja Strauss sagde ...

Waaauw det er flotte flotte kort. Ej de fine.

Janne Lund sagde ...

Glædelig 1. maj 😊

Stina Bork-Nielsen sagde ...

Tror jeg vil forsøge at huske den franske udgave af 1. Maj, det lyder hyggeligt. 1. Maj har jeg ellers aldrig gået op i.

Stine Plejdrup sagde ...

Wow for nogle flotte kort - Jeg er HELT med på at være med i "is-klubben" 😋😉🍦

Rikke sagde ...

Sikke fine kort! De kommer helt sikker til at bringe lykke. 🌻

Lone Hvas sagde ...

Hvor er de flotte alle sammen 🤩

Laila Toudal sagde ...

Liljekonval er en så smuk blomst

Annette Andersen sagde ...

Flotte flotte kort. Fin tradition med liljekonvaller

Conni Winther sagde ...

Flotte sommerkort med Three Scoops stempler🌻🌿🌸

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Sikke en sød skik at give liljekonval til venner og naboer 🥰 Det er skønne kort der er lagt op, masser af dejlige farver.

Tina-Smedegaard sagde ...

Dejlige sommerkort.