søndag den 22. januar 2017

Sådan ser det ud når der pakkes lidt over 1.600 kort hos OSH

Dette er kun halvdelen af missioner, så alle lodrette flader er i brug sådan en dag/aften. 
Nyt år betyder også en del omrokeringer rundt i verden og derfor et større detektivarbejde for at ramme nogenlunde korrekt med antal og adresser. Denne gang har jeg dog kunnet glæde mig over at et par missioner har henvendt sig direkte og sidste nyhed kom i morgenradioen på vej til job, hvor jeg hørte Livgarden sender et stort hold afsted i starten af februar. Så alle lagre er næsten støvsuget, bortset fra en portion kort jeg ikke kan opdrive passende kuverter til. De. Må vente til næste sending - ærgerligt for de er rigtig sjove og fine, men de måler 11,5 x næsten 15 cm og det har jeg ingen kuverter der matcher.

Så lige en lille fællesbøn og repetition af vores kuvertregel. Vi vil meget gerne bede om kuverter, men har et lager af standardkuverter til alm. A6 kort. Derudover har Hobbyboden foræret os en stak kvadratiske kuverter og tak for det. Men husk. at hvis du har lavet et kort, du ikke kan finde en kuvert der passer til, så er det nok ret sandsynligt, at jeg heller ikke kan ! Så OK med både A6 kort og kvadratiske kort - men hold dem indenfor standardmålene, please.   ;0)

En anden ting jeg hørte i radioen i ugens løb var om de mange børn og unge, der er i familie med udsendt personel og hvor svært de kan have det. Hvor blev jeg glad for at vi lige fra vi startede har haft dem i tankerne og sørget for passende kort der kunne blive sendt hjem til netop denne målgruppe. Både de der bliver glad for et kort med billede af en sød bamse eller et kort inkl. en Pixibog, så der er en godnathistorie med og de unge der er til det lidt sejere. Der kom ekstra mange børnekort afsted denne gang, så dem mangler vi helt sikkert til næste gang. Sjove tekster, friske farver bare sæt i gang. 

Derfor er det den slags kort jeg har udvalgt til dagens indlæg. Denne gang tak til Annette (aka), Margit og Randi:

Her et skønt bamsekort fra Annette (aka) Fifty syn's godt om paraply og gummistøvler for VÅD pels er ikke rart. =0)
Sødt lille Disney kort som både kan være til et barselskort til trillinger eller til en af de første fødselsdage.
Når man har mange, fine bil-dies, bliver der kø på motorvejen kan I nok se - men skønt kort og fine farver.
Sidste kort i denne omgang fra Annettes hobbyrum er dette skønne HURRA kort med gang i de farvede tal.


Margit havde lavet en stor portion af disse drengekort - stemplet er mit og det er en fin aftale at jeg ejer det og Margit farvelægger dem og laver kortene.  =0)
Søde små bade- og sejlerbjørne.

Elefanter går fint både til pige og drengekort - ingen tvivl om det.
Og til sidst har Margit fundet disse skønne sørøvere. 

De skal jo have et fartøj og det var der heldigvis fra Christina Holst Nielsen:

Mener dette er en ældre QK die - sikke et fint drengekort og med søde små scallopskyer.
Også her mener jeg det er ældre QK dies der hopper rundt og ønsker til lykke.
En filmstrimmel og små monstre lavet af SU uglepunchen. Hello to you too.  )








7 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Godt du har en stor stue med alle de kort der gøres klar. LOL. Det ser ret voldsomt ud, når de sådan bliver stablet op.
Jeg skruer lige op for børnekort ...... for ingen børn skal mangle en hilsen fra udstationerede forældre, bare pga mangel på kort.
God arbejdslyst i HQ.

Karina Beck sagde ...

Wauw en flot mængde kort.
Og dejlige børnekort du viser i dag også!

Kristina Søndergaard sagde ...

Sikke nogle fine kort.. Tror jeg vil se om ikke jeg kan finde tid til at lave lidt børnekort til dig i den nærmeste fremtid :)

Nicolette sagde ...

Jeg får associationer til Morgennisserne, når de mange postsække blev pakket ud :D

Inspireret af de flotte kort, vil jeg tænke mere i børnekort - lige noget for et legebarn som mig ;)

Conny sagde ...

Hvor er jeg bare taknemmelig for dit store arbejde.
Mht. børn, jeg har altid syntes de var "overset". Far og mor snakker sammen, og beslutter om man skal være med på en udstationering. De kender og forstår konsekvenserne af deres valg. Vi anerkender deres offer, angst og bekymring. Midt i alt dette virvar af følelser, har vi børnene! De blev måske ikke spurgt/inddraget... om de er små eller store, så lever de med en angst som vi overser. De skal høres og hjælpes.
Charlie, Jeg er glad for at du slår et slag for børnekort. Dét er her vi der laver kort kan gøre en forskel. Vi kan anerkender børnene, og giv dem lidt "sjov" i hverdagen, ved at give en far eller mor sender en mulighed for at sende lidt håb, lys og varme, hjem.
Igen Charlie, tusind tak for dit arbejde.

Anonym sagde ...

Hvor var det fantastik at se så mange lækkre kort og dejligt at har så mange forskelig stil, super børne kort alle sammen, det måtte være dejligt at få jeres spisebord tilbag, mvh Vikki

Margit sagde ...

WOW...
Det ser imponerende ud...
Og et stort arbejde... seje dig...
Og jeg er i gang med nye portioner BØRNE-kort... dem holder jeg nemlig RIGTIG meget af at lave...(af de samme grunde som Conny beskriver).
Når vi ses skal jeg låne frø-drengen igen...;)
Knus til HQ