fredag den 16. september 2011

14-dages fiffet #3 og NY rekord sat i går i Høje Taastrup !!

Dette Fif ligger øverst indtil næste fif kommer - men der er nyt indlæg med julekort længere nede:


TAK for i går til alle der kom forbi Scrap'n'Dream i Høje Taastrup og til Annette og Brit for det fine arrangement - Fifty residerede som traditionen byder i "Fifty's Corner" og blev møgforkælet (se længere nede) - men lidt arbejde han da også - her viser han REKORDEN for flest kort indsamlet på 1 dag.
For andet år i træk var det på Scrap'n'Dream i Høje Taastrup at OSH kassen blev MEGAfyldt - I har
virkelig stjernekvalitet - og der kom både besøg fra Tyskland, Fyn og Jylland - så OSH har mange, gode
venner!!  =0)  Og jeg fik også fanget Rudolf - så jeg kunne male et nyt tal på hans næse...se hvor den LYSER....

Tilbage til rekorden. Vi fik ikke færre end 1.053 kort med hjem - heraf var de 796 LÆKRE julekort. TUSIND TAK - I har i den grad fortjent et nyt FIF fra Cecilie - og se - meget apropos er det med et stjernekort!!!  =0)


Jeg håber, at I har fuld kraft på julekortsproduktionen, så der kan komme rigtig mange flotte julekort af sted fra OSH HQ, når det bliver oktober. I denne uge skal vi endnu en gang lave kort, hvor vi kan få brugt nogle af de mindre rester af mønstret papir.


Du skal bruge
- 1 kort, fx 10,5x15 cm
- 1 stykke karton i samme farve som men lidt mindre end selve kortet, fx 10x14,5cm
- diverse rester af mønstret papir
- knapper
- tekststempel
- figur til udskæring, fx stjerne, hjerte, snefnug, blomst eller andet



Start med at skære eller udstanse din figur ud på den øverste halvdel af det løse stykke karton.



Nu skal du etablere dit mønster bag den udskårne figur. Du kan enten bruge strimler eller firkanter af papir alt efter hvilket look du bedst kan lide. Det kan være en fidus at lime resterne af det mønstrede papir på et tyndt ark papir og derefter lime det fast bag den udskårne figur. Alternativt kan du samle dit mønstrede papir med klisterbånd på bagsiden af de enkelte dele. Hvilken metode, der er bedst, afhænger af, hvor store (eller små) dine papirrester er.



Når du har monteret patchworket af mønsterpapir bag det udskårne motiv, kan du sy langs kanten på kartonen og langs kanten af dit udskårne motiv. Hvis du ikke har en symaskine eller mod på at sy på dit kort, kan du tegne sting med en kuglepen.


Nu er det på tide at stemple din tekst under det udskårne motiv. Her gælder det naturligvis om at være omhyggelig med at få det sat præcist, fordi man stempler direkte på noget, der skal på kortet. Hvis du ikke har lyst til at stemple direkte på kartonet, kan du stemple på et andet stykke papir og lime på kortet, men vær opmærksom på, at det passer i proportionerne til resten af kortet og motivet.


Lim kartonen fast på selve kortet. Jeg har brugt skum-limpuder for at give kortet noget ekstra dybde og dimension, fordi kort og karton er samme farve.


Pynt din figur med tre knapper. Det er muligvis ikke så passende til snefnug, men leg med mulighederne for at dekorere kortet med lidt ekstra dims.


Dette kort kan naturligvis varieres ganske meget. Du kan fx vælge at lade kortet være i en farve og kartonet ovenpå være hvidt, du kan pynte med bling eller perler, du kan lave mønstret bag det udskårne motiv med små rester af bånd i stedet for papir - der er mange muligheder, og vi vil gerne se dit eksempel på denne metode. Så link her med Mr. Linky:



Og OBS - der er mange FIF-kort i leverancen fra Scrap'n'Dream - så har DU husket at linke i Fif-indlægget du har brugt - for så er du jo med i julekortkonkurrencen her i oktober måned??? Du kan nå det endnu og det er supernemt!

Og så til referatet fra Scrap'n'Dream:
Ved tilmelding til Scrap'n'Dream vælger man frokost A eller B - en Fifty havde været så fræk at skrive at han bedst kunne lide en honningmad - og minsandten om ikke han fik det - se selv og TAK til arrangørerne og den scrapper der havde en vådserviet til bagefter!! Kassen er allerede her godt fyldt - så heldigvis havde Fifty også sit militærtelt med til at samle kort i.


Lizette var den heldige vinder af kommentarkonkurrencens præmie tidligere på året - og vandt en fribillet til Scrap-n-Dream. Hun er pædagog og mente selv hun skulle med for at holde Fifty i ørerne - så her får han lige en lille opsang med besked om at holde sig fra Softicemaskinen i år!


Men det gælder vel ikke hvis man fik den serveret og slet ikke var i nærheden af maskinen - gør det vel - og så er den med vingummibamsetopping - MUMS og lidt rund på maven må sådan en flot julemand jo gerne være:

Jeg var TRÆT i går - men da jeg vågnede i morges havde Fifty haft supertravlt med at opdele kortene i julekort i den mest fyldte del af bordet og "andre" i den anden - så her ses 1.053 kort !! Og en Fifty der er ved at beslutte sig for en vinder af hans lille "julemandskonkurrence".


Han valgte dette fine JULEMANDSKORT - og på bagsiden kunne vi se det er lavet af Charlotte Ravn!


Til lykke til dig Charlotte og TAK for dit kortbidrag - Fifty og Rudolf havde købt præmien - så du får et fint lille Rudolfstempel med posten såsnart jeg har din adresse:


TAK til alle der leger med - hvis du har afleveret kort i går uden navn - vil jeg meget gerne vide hvem du er - mener der er 5-6 portioner jeg ikke ved hvem er fra - og vi kan jo godt lide at sige TAK herinde når vi viser kortene Fifty og jeg.  GOD søndag - det var et LANGT indlæg - men håber I har tid på en søndag og nåede helt til enden!  =0)

19 kommentarer:

Margit sagde ...

Ja..JA..JAAAAAAAA.... selvfølgelig har vi tid... =0)
Det var jo et tal der var værd at vente på ;o)
HVOR ER DET FEDT AT VI KAN BLIVE VED MED AT SLÅ REKORDER... (fnis(... og til glæde for alle de pårørende der kan modtage et kort til jul.
HOLD DA op hvor den lille finurlige bjørn har været flittig i nat... bare I nu kan være til i HQ for bamsesnorken i løbet af dagen i dag =0).
Til lykke til Charlotte Ravn som kom fra Jylland for at være med til S'n'D.
Og tak endnu en gang til Cecilie for et lækkert indspark... FED OPSÆTNING...

Heidi / Heroly sagde ...

Super flotte kort du har fået med hjem. Jeg kan slet ikke forstå at Fifty kunne holde sig vågen og tælle efter sådan en begivenhedsrig travl dag. Jeg så personligt at damerne sværmede om ham med armene fyldte af kort.
Rigtig flotte fif vi får fra Cecille. Dejligt med tut'en - det lærer jeg rigtig meget af som også kan bruges i andre sammenhænge. Har lige lavet et fødselsdagskort efter fif nr. 2 ;)

Anonym sagde ...

Det var da godt nok mange kort igen, jeg glæder mig til at se de forskellige typer julekort, det bliver spændene.
Og tillykke til vinderen.
Bodil

May Britt sagde ...

Selvfølgelig vil vi blive ved... og dejligt at der er allerede er komme så mange julekort til HQ... sidder her og scrapper til tv2's dækning af 9/11... så tid til eftertanke også... og tak for endnu et dejligt Fif... og dejligt at Fifty blir lidt forkælet når han er ude og samle kort ind...

Anonym sagde ...

Tillykke til fru Ravn med den lækre lille julepræmie, og tak til Cecilie for endnu super sejt fif. :-)
Mange hilsner fra Tina M.

Brit sagde ...

Super sejt at vi slog rekorden igen igår... Fantastisk arbejde kortmagerne og ikke mindst dig og Fifty gør....

Og stort tillykke til Fru ravn...

Anonym sagde ...

Sådan!!! Hvor er det dejligt at så mange havde taget kort med til jer!!!
Min produktion er også i gang, men den må du vente med at få til Convention!

Lisbeth Z

Annette / aka sagde ...

Skønne billeder fra en dejlig dag. Åh, det kunne have været hyggeligt at være med...
Og utroligt flot resultat I har opnået indtil nu.
Tak til Cecilie for endnu et fif. Man bliver jo afhængig af de fif.
Stort tillykke til Charlotte Ravn.

Anonym sagde ...

Det var et fantastik tal, og super at du har energi nok til at skrev så meget efter en travlt dag igår.Dejligt at se Fifty var der til at hjælp dig.Jeg er også i gang med at lave flere kort så er det godt at har inspiration her på blog når jeg mangler, tak for FIF flot,flot,flot. Husk nu at tage tiden til at slap af Charlie ! MVH Vikki

Charlotte Ravn sagde ...

Weeeeeeeeeeee jeg vidste slet ikke, at jeg deltog i en konkurrence og så har jeg vundet! Tak for det Fifty din dejlige bamsebjørn, jeg sender fluks en mail med min adresse! :) Tak for hyggesludderen i går til både Charlie og Fifty, dejligt at se jer!

Anonym sagde ...

Lisbet
Herligt, at så mange er med til at løfte i flok. Hvor får du dog travlt de næste uger, Charlie, når det hele skal gøres klar til forsendelse først i oktober. Fantastisk arbejde, du gør. Tak for det.

lam sagde ...

Skønne kort og flot how to, må se om jeg kan nå at presse et forsøg ind. Ja lige meget hvor streng man er, så er det ikke altid pædagogisk opdragelse slår til kan jeg se....hmm jeg må tænker over andre metoder,der kan få den lille frække bjørn til at høre efter

Mette sagde ...

Hold da op, det var flot ! Tusind tak for hyggeligt selskab, selvom det ikke var meget du sad på din, øh, plads ;-) Lækkert "fif" nr.3 og jeg er nu på serieproduktion med 12 kort, det falder mig stadig svært, ikke at gøre ét kort færdigt ad gangen...

Anonym sagde ...

Tillykke til OSH med rekorden og til Charlotte Ravn ;o)Lige et hurtigt spørgsmål, kan jeg nå at aflevere flere julekort til convention i Middelfart??? Kan se der er deadline samme dag.
Kh 10na

Jean sagde ...

Dejligt at hilse på dig til Scrap`N`dream :)

Hvor er det bare en masse fantastiske inspirerende julekort!!
Det så dejligt at kikke forbi indimellem og se hvad der vises frem af kort :)

Forresten.. Skønt at Smiliey også har fået nissehuen på :)

Mio sagde ...

Super dejlige billeder, vild mange kort .
Fifty har da hygget sig (igen) og dejligt at han sådan arbejder om natten, så du kan få noget tiltrængt søvn.
Jeg har lige sendt min kære mand afsted med en portion kort til love2scraps indsamlingskasse, håber du kan nå at få dem med : )
Dejlig FIF fra Cecilie.

Marianne1972 sagde ...

Rigtig flot fif. Jeg kan bare ikke styre en symaskine, så den må nok lige vente lidt med at blive afprøvet ;o)

En rigtig dejlig scrap'n'dream... utrolig så mange kort I fik indsamlet. Fifty er en rigtig dejlig bamse.

Signe Bendorff sagde ...

Ihhh hvor er det altså et godt fif... det bliver jeg nødt til at prøve af på et tidspunkt... Nu kan det snart heller ikke passe at den gamle symaskine bare skal stå på kontoret og samle støv - den må snart igang med at sy i noget papir ;)

Karina Beck sagde ...

Flotte enkle kort, men stor stor effekt!
God aften ; )