onsdag den 24. august 2022

Julekort #8 hos OSH

 Denne gang lægger vi ud med Gitte Yhmans søde vinter/julehilsen.



Helt forfriskende her i den dejlige men varme sommer vi har i år.

Hej Gitte her. Jeg har fundet mit Concord & 9th "Winter wear stamp set" frem. Det består af flere små stempler, som man kan sætte sammen. Jeg har brugt teknikken afmaskning til pigen med fugler, så det ser ud som et lag. Derefter har jeg klippet hende ud. Det kan man fint gøre i hånden, eller hvis man har en skæremaskine skære flere ud på en gang med fx. Print and Cut funktion. Hun er farvelagt med Copic tuscher og en hvid pen har givet lidt effekt og højlys til bl.a. hendes halstørklæde.

Baggrunden er en lys blå sværte og en stencil fra Simon Sys stamp "Scattered snowflakes". Den danske tekst er fra Love2stemp "tre små mus". 

Det var mit julekort her i august - had mon Pia har til os denne gang??

Pia her - jeg har haft gang i et genbruge karton fra en flot gaveæske fra en undertøjsbutik. Guldmønsteret var så fint, at jeg ikke kunne få mig selv til at smide æsken ud.  De fine julekugler er et diesæt fra danske Simple & Basic. Disse har jeg diecuttet i genbrugskartonet. Hver julekugle har fået en lille sløjfe i rødt bånd. 


Baggrunden er noget gaveglitterpapir, som ikke “fælder” løst glitter. 

Teksten er heat embosset og tekst stemplet er fra danske Gittes Eget Design. Banner die er også fra Gittes Eget Design.



Her lige et hurtigt shot med kort og materialerne.

Så er vi nået til dig Charlie - hvad har du fundet på?

Ja jeg har "rosinen i pølseenden" pladsen denne gang 😄 og jeg delte en af de donerede FAKTA juleblokke med Pia og fik bl.a. dette ark med lidt store gavepakker på. Hmmm - jeg måtte lige en tur i tænkeboksen - men dette blev mit julekort.



Der kunne komme 4 gode julekort ud af det ark - og her er det hvor jeg kun tilføjede ganske lidt guld-karton - forklaring følger.

Jeg spottede at en af pakkerne hverken havde bånd eller fin sløjfe - så jeg skar en tynd strimmel guldkarton som kom på som gavebånd med en fin sløjfe som er en die fra Gummiapan. I det nederste hjørne kom GOD JUL også fra Gummiapans diesamling på en hvid baggrund skåret med mine nye kvadratiske dies med stjernekant fra Simple and Basic. Min nye Bigshot har knald nok på trykket til at standse de småt stjernehuller og her kan man se ind til den guld kvadrat jeg har siddende bagved.

Selve mønsterarket er udskåret med en af mine mange rektangeldies med stiplet kant - det gør lidt ekstra ved kortet.  Så IKKE den store kunst men stadig et sødt julekort.

Mens du har læst dette indlæg har vores MANGE kasser med MONSTERmange julekort påbegyndt deres spændende rejse ud i verden på vej til vores udsendte soldater - når og hvis jeg hører de er ankommet de forskellige steder - deler jeg det naturligvis med jer her på bloggen.

HUSK at dine kommentarer herinde automatisk (hvis du ikke er anonym) bliver til lodsedler i månedens kommentarkonkurrence. I denne måned er det et fint gavekort på 200 kr til Lenes3D man kan vinde.



6 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Skønne kort og hvor er det fantastisk, når Pia (eller andre) netop bruger de flotte gaveæsker, man ofte får til udstandsninger til et nyt kort. Genanvendelse, når det er bedst :)

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Wow de er fine 🎅

Bertram sagde ...

Skønne julekort. Jeg er selv en af dem der har lavet lidt julekort til jer i foråret og sommeren, så det varer lidt endnu inden jeg finder det frem igen, men kan da godt mærke det kribler når jeg ser så fin inspiration.

Anonym sagde ...

Sikke fine kort. 😀 Tak for inspiration😀😀

Hanne Stensig Andersen sagde ...

Smukke kort😀😀

Mette Nysted sagde ...

3 fine julekort. Sidste år lavede jeg også et julekort med rest karton fra en chokoladeæske, det var så smukt. Man kan finde materialer mange steder 😆 Jeg er glad for inspirationen med fakta papiret, jeg har nemlig Bilka/Føtex papiret og det kan for mig være lidt svært at bruge.