søndag den 28. marts 2021

Brag Cards trylles om til OSH kort | Pia På Banen

I nogle år har jeg haft en pakke Brag Cards fra Fancy Pants Design liggende i en skuffe og atter faldt jeg over dem. Da jeg så dem tænkte jeg, nu skal det sørme være! 

Brag Cards minder meget om Journaling Cards, hvis man ikke lige kender til dem. Mon nogle af jer ligger inde med lignende eller måske Journaling Cards? Jeg fik skabt 13 kort til OSH ud af min pakke med 36 styk Brag Cards. 





Jeg har brugt 2-4 Brag Cards per kort. 

Nogle Brag Cards har jeg skåret i bider og dermed kunne bruge hist og pist på flere kort. 

Den største udfordring var at "omdanne" temaet fra Brag Cards til brugbare OSH temaer. Det har nu alligevel lykkes mig at skabe en del Love-kort og et enkelt fødselsdagskort. 


Nogle Brag Cards har jeg afrundet hjørnerne på med brug af min We R MemoryKeepers Crop-a-Dile Chomper. 

Jeg har selv tilføjet en smule basis karton i farver.


Mine tekster er en god blanding af diecut ord, heat embossede tekster, Dymo tekster og stemplede tekster.

Jeg har især brugt mit hjerte diesæt fra DieNamics "Stitched Heart STAX", som har en fin pyntekant.


Til sidst havde jeg kun nogle få hvide stumper tilbage, samt nogle af de mere kedelige simple Brag Cards. Men de kommer heller ikke til at gå til spilde for det er dejligt kraftigt karton på ca. 300 gsm og vil derfor snildt kunne bruges til diecut tekster til andre kort en dag. 


Det er bare et skønt syn sådan en dejligt stak kort :)

Hva' med dig? Har du en masse Journaling Cards liggende, som også kan bruges til lidt søde OSH kort? Giv det da et forsøg, hvis du spørger mig :)

Kreative hilsner,
Pia 

4 kommentarer:

Mette sagde ...

Ej, sikke en skøn stak kort i lækre farver. Jeg er fan 🤩 scrap-energien har forladt mig, så det er skønt med inspiration. Tak ❤️

Else-DK sagde ...

Tak for inspiration
Jeg har bog et par pakker brag liggende.
Og massevis af PL kort jeg aldrig har fået brugt, de er også gode til kort. Udfordring taget. 👏

Bertram sagde ...

Virkelig god ide. Jeg har en del journaling cards liggende. De må findes frem igen.

Carolina sagde ...

Skønne farverige kort og en fin måde at få brugt disse cards på 🙂