søndag den 28. oktober 2012

WeekendWAUW og reportage fra Scrap-n-Dream i Taastrup

HEJ - på denne vinters første isglatte morgen - listede Margit, Fifty og jeg os på sommerdæk til Scrap-n-Dream i Høje Taastrup. RISK of ice blinkede der i instrumentbrædtet og min morsomme mand mente det måtte være de softice der ventede forude =0). Sæt dig med en god kop kaffe/the for dette er et LANGT indlæg fordi vi oplevede så meget og har en masse at vise jer!!

Vel fremme indtog Fifty sin plads i det hyggelige indhak med god plads til et par stole til ham, Smiley og hans lille grønne kuffert med slikposer og ikke mindst hans OSH-vogn. Men i år stod der allerede en kasse og ventede - ikke med kort men med en SKØN overraskelse fra Charlotte fra ScrapFactory:


Det var fordi hun havde besluttet at donere nogle fine papirserier og tilhørende pynt og blomster til OSH men ikke nok med det - på alle pladser lå denne besked:


Så frem til kl. 20 kunne man dykke i kassen og finde noget man gerne ville bruge til OSH kort - tilsætte hvad man ellers selv havde lyst til at bruge - aflevere sine kort og få 1 lod i lodtrækningen pr kort. SUPER ide som Fifty og jeg blev SÅ glade for - TAK og knus til Charlotte og ScrapFactory for det!!

Der var hurtigt besøg i kassen - så jeg nåede først at fotografere indholdet (dvs. der der blev tilbage og det fik vi med hjem til flere kort) - se nedenfor hvor fine ting der var - så der var lagt op til Vintage kort og mange dygtige både kendte og for OSH nye kortmagerne kom frem i lyset og deltog i konkurrencen - SKØNT !!

De to Primaserier -alle dobbeltsidede - så MASSER af muligheder !!



Og blomster, søde små tiles og andre fine dekorationer som I kan se på de færdige kort - dette er kun det der blev til overs!


I dagens løb strømmede kortene ind og når Fifty var ude ved softicemaskinen holdt Smiley vagt - Smiley modtog samtidig bidrag til at sponsorere en kasse med pebernødder til hver af de store lejre (Camp Bastion og Camp Price) - de små steder havde vi sendt nogle poser til sammen med deres julekort - men så slap pengene op.


Det var I rigtig søde til at støtte, så her kan I se Smiley smile fra øre til øre da vi kom hjem og jeg havde talt indholdet af hans lille mave - hele 384 kr - TUSIND tak - der bliver straks handlet og sendt pebernødder til julekortskrivningen nede i ørkenen.


Fifty og jeg havde travlt med at modtage kort og udlevere gule billetter til lodtrækningen - her er Fifty så brummet ned til Charlotte igen klar til lodtrækning med kuponhæftet. Der kom hele 46 kort, alle lavet på stedet og hvor FINE de var, kan I se nedenfor.


Skarpt overvåget af alle de spændte øjne i salen og med passende tilråb fik vi rodet rundt i boksen med lodder og trukket den heldige vinder af gavekortet på 300 kr til ScrapFactory.

Det blev Lone Krieger, som her lykønskes af Fifty og Charlotte.  TIL LYKKE til dig Lone og tak for de fine kort!


Og her alle de FLOTTE kort vi modtog - fotograferet i grupper. Jeg skrev alle navne ned i kuponhæftet og glemte jo helt at gemme sedlerne efter lodtrækningen - sådan går det når man får et "seniorøjeblik" så sent på aftenen - men jeg kan huske nogle af navnene og TAK lyder til jer alle - også jer jeg ikke kan huske nu!!
(Hvis du kigger med her og kan genkende dit kort som et af de "ukendte" retter jeg gerne indlægget til)


Øverste række bl.a. Gitte Y og Margit B, Midterste række bl.a. Lone K og nederste række: Suzanne (træk ud kortet) og Mette Hyldig sidste kort i rækken med tørresnoren med eksempel på de små fine "bobler" der også var i kassen med pynt:

Sødt ikke??

 Øverste række posekort Suzanne, Lizette (Lam) 6 kort i lilla og gule nuancer og Margit B.dem i sart rosa.

 Øverste række (børn der kysser) Anette, to lilla kort (i midten og nederste hjørne) Anja Søbye, 3 ens med lille metal postkortcharm og sløjfe er fra Hanneby.


Og sidste foto - hvor der også er nogle ekstra kort lavet på stedet udelukkende af egne materialer. F.eks. Lone K's ørkenkort med kameler og sandede bakker og 2 fine sarte kort med sløjfe og fin stemplet detalje indvendigt:

Der var flere andre kort der var pyntet også indeni - her et lille udvalg:

Fantastisk god tekst fra smukt stempel.

Og fin inderside med 4 små tags til at skrive på!

Og dette lille foto for at bevise at jeg ikke KUN shoppede, spiste softice og udleverede gule billetter - her er jeg igang med at farvelægge klargjorte stempelmotiver (foto lånt fra Mette H's blog):


Og hele 15 OSH kort fik jeg lavet - flest af de nederste som er efter samme model -men med forskelligt passende "LOVE-rester". Kraftkartonen med de små røde hjerter er "hjemmebagt" vha. et af de lækre stempler fra Picturing the World.


Penny Black katten med posttasken og Whipper Snapper musen med blomsterne passede FINT i min nyeste Spellbinder die - men jeg var ikke tilfreds med den brede kant næste die ville have givet - så jeg måtte have gang i frihåndsklipning til den smalle røde kant. Den lille vaskebjørn fra Imaginisce er fra mit lager - købt fordi den bare var SÅ sød og BLING så fik jeg ideen med at tilsætte et hjerte og lave en passende tekst - mit første forsøg på et CAS kort - hvis det ellers er Clean and Simple nok til at få den betegnelse.

STOR tak til Annette og Brit for et fint arrangement igen i år - til butikkerne for mulighederne for at få shoppet lidt - og alle der støttede OSH for jeres fantastiske hjælp.

Dagens samlede antal kort, som vi kunne tage med hjem blev et imponerende antal

- nemlig 862 OSH kort 

Dvs. et par hundrede kort fra den tidligere rekord - men med det store antal kort vi efterhånden håndterer hos OSH er vores mål ved at blive "kvalitet fremfor kvantitet". Jo færre patienter der skal en tur forbi skadestuen jo bedre - og ved første kig så kvaliteten bestemt ud til at være i top på de modtagne kort denne gang!!  =0)

Mange kort kom fra nogen trofaste storleverandører, færre fra andre støtter og enkelte fra helt NYE personer og det er SÅ dejligt der hele tiden kommer nye med i OSH-familien. ALLE kort tæller og modtages med glæde. Jeg har spottet et lille antal julekort som kommer hjem i lagerkassen fordi deadline og forsendelse er overstået - men lad os endelig få julekort når I har dem - så bliver stressfaktoren mindre næste år. 

Efter i går har vi nu rundet i alt 24.378 kort siden vi startede i maj 2010 og med endnu en scrapevent i næste måned, begynder vi at tro på at vi kommer over 25.000 her i 2012!  

=0) og på gensyn i Roskilde til Scrapamania !!  Knus fra Fifty og Charlie



16 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hold da op en masse lækre kort!
Flot med sådan et initiativ fra Scrapfactory!
Rigtig god søndag.

Lisbet M sagde ...

Det er fantastsik, at butikkerne sådan støtter op om projektet. Tak til dem.
Jeg kan fra pålidelig kilde (min datter, Mette) oplyse, at kasserne med julekort netop er ankommet til Camp Bastion. Der er nu en måned, til de skal med fly retur til en masse familier i DK. Der skal nok komme en 'officiel' tak og nogle billeder inden længe.

10na sagde ...

Lyder og ser ud som om det har været en fantastisk dag.
Og en super ide fra Charlotte og scrapfactory.
Kh 10na

lam sagde ...

sikken en masse skønne kort der kom ind i går og ja utroligt at du selv fik lavet noget Charlie ;O)

Margit sagde ...

ALTSÅ... jeg er dybt imponeret! =0)
WAUWWW... hvor er der mange flotte kort.
Og tænk at det blev til SÅ mange kort ialt!
Spændende hvad vi får med hjem næste gang?! =0)
Og også herfra "klap i hænderne" - fordi Charlotte havde udtænkt en lækker plan! Og de sidste rester skal nok blive lavet til kort! ;o)
Tak til dig C for det store arbejde du lægger i OSH...
Knus fra hende, der sad ved siden af hele dagen og TAK for transporten ;o) FNIS

Jean sagde ...

Sikken en masse skønne kort der blev lavet ud af den udfordring :)
mig og min søster Debbie fik også lavet 2 kort hver ;) De ligner lidt hinanden da min søster SLET ikke er kortmager men også synes det var godt at støtte soldaterne :)

Dejligt at det hjalp med lidt penge til smiley ;)
Er sikker på soldaterne savner de danske pebernødder i julen når de ikke er i Danmark!

Fik ikke lavet sååå mange kort som jeg gerne ville have haft lavet til jer men lidt blev det da til ;)

Anonym sagde ...

Fantastisk initiativ fra Charlotte, tillykke til Lone og sikkert så mange flotte kort, dejligt at se smiley har også "fået nogel at spise" god idea med pebbernødder ! alle tiders at se du har også fået tiden at laver så mange super søde kort, vaskebjørne med "you stole my heart" er bare så perfekt.Godt at høre kort er ankommet glæder mig at se billeder.Fort. god weekend Mvh Vikki

May Britt sagde ...

Hold da helt fast en masse super flotte kort og STORT tillykke til Lone K...

Gitte sagde ...

Sikke mange lækre kort.

Mette sagde ...

Det var en dejlig dag og hvor er det sjovt at se alle de forskellige bidrag...(Jeg tror det var Anettes datter Maja, der lavede det med ginen) - og du var jo superflittig i forhold til mig ;-) Jeg MÅ altså prøve de dér magiske tuscher til stempler, for resultaterne bliver så flotte...

Gitte sagde ...

Skønne kvinder, skønne kort og en skøn energi = en dejlig dag ! Og det kom der jo så også en masse flotte kort ud af til OSH! Flot af ScrapFactory at donere de flotte varer, papirer, dims osv.

Charlotte sagde ...

Super initiativ fra Scrapfactory. Hvor er det dejligt at der er så mange der støtter OSH med så mange fantastiske flotte kort

Sivsko sagde ...

Super flot, med alle de kort og dejligt "Initiv" fra Charlotte Scrapfactory :-)
Krammer Heidi
Håber vi når 25000

Annette / aka sagde ...

Sikke en dag - og sikket en masse rigtig flotte kort.
Dejligt med sådan noget fint sponsorpapir/dims - og gavekort !
I har godt nok været flittige i lørdags.

Hanneby sagde ...

Flotte kort der er kommet ind,- er allerede igang med at lave kort til SAM.

Tak fordi vi får muligheden for at lave kort, - det er jo en fantastisk mulighed til at støtte de danske soldater helt ude i forreste linie, og vise dem at vi tænker på dem. -

25.000 det skal vi da nok nå... :)

Ses til SAM ;)

Krebsen sagde ...

Sikke flotte kort, du fik med hjem