mandag den 24. april 2023

Julekort #4 hos OSH

Forårsløgene blomstre lystigt i haverne og skovbunden er fyldt med hvide skovanemoner. Foråret er endelig kommet! Denne tid på året er så ganske speciel og ekstra skøn efter vinterens mørke tid. Det ligger måske ikke lige til højrebenet at tænke på julekort for tiden, men det er hvad vi gør her hos Operation Skriv Hjem. Ærligt talt, tænker vi på julekort året rundt 😊

Pia her og jeg byder på en helt anden stil end normalt fra min side af.  Charlie havde fået noget frisk doneret jule designpapir ind ad døren fra Three Scoops og sammen med en tidligere doneret Gold Acrylic Paint Dabber, gik jeg måske lidt amok.


Den lækre notebook baggrundsdie er fra svenske GummiApan og hedder “Baggrund 1”. 

Kvisten med bær er “Winter Berries” fra A Pocket Full of Happiness, mens sløjfen er “Stitched Beautiful Bows” fra DieNamics / My Favorite Things. 


Med de hvide bær har jeg snydt lidt. Inden jeg limede de små hvide bær-diecuts på den grønne kvist, brugte jeg en brun Promarker til at male det grønne karton brunt. 

Den lille fine tekst er en del af et tekststempel fra Gittes Eget Design. Stempelsættet hedder “Helt Minimalistisk Jul”. Teksten har jeg heat embosset med guld embossing pulver og klippet de ord ud, som jeg ønskede at bruge. 

Så er det Charlies tur til at give jer skøn inspiration til julekort. You go girl….

Hej Charlie her. Mit julekort er denne gang et af de der enkle men alligevel smukke, man altid pludselig får brug for. (eller er det kun mig det sker for??) 😲 Foto viser det ikke perfekt, men sløjfen øverst er skåret i blankt, rødt karton. Eller er der brugt blåt 100% dryssefrit glimmerkarton som baggrund og kraftig hvid karton til selve kuglen. Jeg har fået denne kugledie foræret og har googlet præcis denne udgave uden held, så har desværre ikke andre oplysninger.   Men VUPTI så kom der et svar fra Tina Mathiesen, som havde helt styr på at det er en die fra Simon Says Stamp - der helt nøjagtigt hedder:
Merry Christmas Ornament Wafer die SSSD111497 - så er det på plads og TAK Tina M. 👍


              Baggrund er en rektangular die fra Gittes eget design, den største som dækker hele kortet.

Jeg kender godt talemåden "Rødt, hvid og blåt - klæder alle tosser godt" - men kan nu rigtig godt lide dette enkle kort. 😍

Hvad mon Gitte Y. har fundet på til os denne gang?

Mit bidrag denne gang er et julekort lavet udelukkende med Spellbinders. Spellbinders laver dies med mange skønne motiver og denne julepostkasse er ingen undtagelse. Der findes både stempler og hot foil plates til postkassen. Jeg har så lavet et shakerkort ud af postkassen i rødt karton og foilet teksten på acetat, som kan tåle varme. 

Jeg har brugt embossing folderen Dazzling Dots som baggrund. Pynten er fra Parcel & Post Christmas Decorations sættet. Som shakerfyld har jeg fundet nogle passende farver sequins fra gemmerne. 

Tak Pia L. og Gitte - flotte kort med knald på juletemaet.

Og et lille PS:

Her kommer lidt bonusinfo til jer, som gerne vil støtte os med dette års julekort. Vi har planlagt pakkedag for julekort i august måned, hvorfor deadline for aflevering vil være ca. ultimo juli måned. Sidste år havde vi ekstra mange udsendte pga. Letland, men det tyder på ikke at blive tilfældet i år. Derfor behøver I ikke gå amok med masseproduktion, men kan i stedet fokusere på varietet og kvalitet.




8 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Nøj, jeg er vild med de to kort med papiret fra Three Scoops. Noget enkelt papir, som med de rette materialer shiner så utrolig flot.
Jeg bemærkede også postkassen fra Spellbinders - umiddelbart synes jeg i hvert fald det ligner den fra deres julekalender. Så sød og fin og en fantastiske idé at lave den til et shakerkort.
Skønne kort - og ja, jeg var så en af dem, der blev lidt overrumplet over at se opslaget ... er slet ikke omkring jul i øjeblikket, men så er det jo dejligt, at finde inspiration og at blive mindet om, at der nu kun er 8 måneder til juleaften

Anonym sagde ...

Sikke nogen skønne kort.
Det er lidt svært at mestre juledtemning så tidligt på året for mig 🙈🤣 men så kan de jo bruges næste år 🤪
Vh Tina Wilstrup

Anita Mønster sagde ...

Sikke nogen fine julekort, tiden går bare så stærkt ❤️

Annette Andersen sagde ...

Er vild med jule postkassen

Laila Toudal sagde ...

De bær er mega fine, glædelig for jul til jer🎄🌞😘

Bertram sagde ...

Dejlige julekort selvom det ikke er det jeg tænker mest på i tiden 🎅

Kirsten sagde ...

Dejlige inspirerende julekort 👏🎄

Mette Nysted sagde ...

Fine fine julekort. Det er altid så hyggeligt med disse juleopslag 😊