fredag den 6. januar 2023

7. januar 2023 Det var den første arbejdsuge i det nye år...

... og nu venter en dejlig weekend, med lidt tid til kreativitet. Der er nyheder rundt omkring i alle vores dejlige butikker og webshops. Personligt er jeg ret vild med de nye papirer hos Hobbyboden og forestiller mig, at et par af arkene bliver udsmykning i mit scraprum/gæsteværelse, hvor jeg har en fin kvadratisk ramme, der indtil nu kun har skiftet udseende til jul og påske. Og så er de alle de andre fristelser. 

I julemåneden kan jeg se en del nye navne i vores skare - så velkommen til jer - dejligt at vi stadig får nye følgere, læsere og måske også kortmagere hos OSH. Men ligeså dejligt, at navne der har været med fra starten også stadig er her. Hvor heldig kan man være????

Sådan et navn er "fru Ravn". Charlotte har jeg kendt fra starten af min interesse for denne hobby og er en af mange grunde til at jeg går under navnet Charlie. Mit navn var ikke så populært da jeg var barn og jeg har derfor aldrig haft navnesøstre i skole og ungdom, men så kom der en C-bølge. Charlie havde været mit kælenavn på flere job og passer også perfekt til OSH-verdenen, da det jo er 3. bogstav i det alfabet militæret bruger (Alpha, Bravo, Charlie, Delta osv.) - det fonetiske NATO alfabet.

Da jeg fik kortkassen fra Convention hjem i efteråret var der netop fine kort fra fru Ravn.
TAK for det 😍



Her genkender jeg Movie frames fra Alexandra Renke
som jo er så produktiv, at jeg ikke kan overskue alle de fine dies
men lur mig om blomsterne ikke også er derfra på dette sarte og fine kort.
Hvis ikke - så ret mig bare...



Tror det samme gør sig gældende her med flot kobber/rødguld ramme
og sart blomstret baggrund  - måske embossing folder?
og en til lykke hilsen.



Hvid kort med hvid scallop ramme og fint blomstret papir.
Smukt matchende pink og guld karton blomst og blade.
Fin guldtråd, lille hjerte og ordet Kærlighed fra Simple and Basic.


Gammelrose kort med hjertebaggrund fra Three Scoops,
blomster fra Renke og lille silhouet hjerte fra Simple and Basic.
Det kort ser da så fjerlet ud, at det burde kunne sendes portofrit  😄



Endnu et sart og smukt lag på lag kort med fine blomster.
Igen er mit bedste bud Renke - men selvom Google er min ven,
har jeg hverken kunnet finde den lille buttede pipfugl
eller blomster og grene indenfor den tidsfrist jeg giver mit
"Sherlock Holmes-jeg". Men FINT er det.
Stjerne-rektanglerne kan jeg dog nemt genkende. De er fra Simple and Basic.

Farvevalg og design på disse kort har nærmest virket som en beroligende kop hyggethe, men nu vil jeg kaste mig over dagens øvrige gøremål og lige nå at pakke nogle gaver ind - jeg har jo en mand med rund dag på mandag og lige nu er han sendt i byen efter MUSEFÆLDER. Jeg elsker mit hus, men hader når naturen flytter indendørs og det gør den åbenbart i det her våde vejr.


13 kommentarer:

Soffie Bonde sagde ...

Dejlige kort fra Fru Ravn - hun laver altid flotte kort! Og ja det bliver godt med weekend og tid til kreativitet!

Anonym sagde ...

Meget lækre kort😊

Bodil Bording Hansen sagde ...

Fine kort og søde farver 🌈🤗🌈
Og hvad er der med dig og mus de er da søde, og det kunne
jo være at de frøs 😆
Nej de skal været uden for så godt med fælder så
de kan komme ud igen, god jagt 🌈🫣🌈

Conni Winther sagde ...

Flotte enkelte kort👍🌿🌸😆

Helle Pilgaard Frederiksen sagde ...

Super fine kort fra Fr. Ravn - som altid 😊

Hanne Gissel Gross sagde ...

Så flotte kort fra Fru Ravn. Hendes stil har jeg beundret i alle de 10-12 år jeg har været en del af denne dejlige scrap-verden.

Mette Nysted sagde ...

Super fine kort Fru. Ravn 😍

Bertram sagde ...

Flotte kort fra Fru Ravn. Enkle, men smukke.

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Smukke kort med brug af nogle af de flotte dies fra Renke - klassisk Fru Ravn stil og det er SÅ skønt med alle de forskellige stilarter, vi hver i sær har.

Jean sagde ...

Virkelig flotte kort hun har fået lavet 😍😍

Annette Andersen sagde ...

Fine enkle kort

Lindas zoega Christiansen sagde ...

Så smukke og herlige farvesammensætninger

Tina-Smedegaard sagde ...

Flotte kort.