mandag den 24. oktober 2022

Julekort #10 hos OSH

 Nu har vi "leget" jul i flere måneder 😁 men når kalenderen siger 24. oktober !! så er det ved at være alvor - for om 2 måneder sidder vi med julemad og juletræ og så skal juleposten til vores egne venner og familie gerne stå hjemme hos dem til pynt. Så her vores 3 eksempler på et julekort a la Operation skriv hjem:

Jeg (Charlie) får lov til at lægge ud denne gang, for det skiftes vi lidt til og jeg viser et kort jeg næsten laver et par stykker af hvert år, fordi jeg er ret vild med Nuser og hans julepyntede hus. Der bliver nok ikke så mange julelys allevegne i år med de el-priser vi har i øjeblikket. 



Denne udgave et nattemotiv, så derfor
har jeg prøvet at forestille mig at månen skinner på ham, og giver de hvide kanter.

Hvad mon Pia har fundet på i denne måned?

Jeg har sørme gang i et relativt enkelt kort med Rudolf og hans røde tud! I sommers var jeg så heldig at få købt mig dette søde Mama Elephant “Snow Deer” diesæt i Scrapsisters Brugtmarked. Yay, siger jeg bare, for den er da for nuser! Host, host….fik I den? ;)


Inspirationen til striberne i baggrunden har jeg fået af Mindy Eggen. Hun laver nogle fantastiske kort og er en dejlig inspirationskilde. Striberne har jeg lavet med The Stamp Market “1/4 inch Quick Strips”. 

Jeg har også haft gang i at sværte kanter - hvilket normalt slet ikke er mig! Men det passede sig bare til Rudolf med lidt skygge-effekt. Her har jeg brugt Distress Inks. Gathered Twigs til hovedet og Old Paper til hans gevir. 

Teksten kan de fleste nok genkende. Det er NHH Designs “God Jul Banner”, som jeg bruger meget flittigt. Den findes også som Glædelig Jul. 

Nu giver jeg med spænding jule-stafetten videre til Gitte. Hvad mon hun byder på denne gang?

TAK Pia - sødt kort du har lavet.

Mit julekort denne gang, er lavet i lidt anderledes lysere røde farver, men stadig meget julet. 

For at lave baggrunden, har jeg brugt forskellige Distress Oxides i røde farver og blendet dem, så de går fra lys til mørk. Derefter har jeg brugt en stencil til at lave et mønster på baggrunden. Ordet merry er en die, som jeg har standset ud fra baggrunden og derefter erstattet ordet med hvid glitterkarton - altså en inlaid tekst. Ordet christmas er også en die, som er standset ud i guldkarton og derefter har jeg limet ekstra lag på, så ordet står lidt mere ud fra baggrunden. 

Blomsterne er lavet i to forskellige farver og der er brugt enameldots og pyntesten. Derefter er baggrundenstandset ud med en die fra Happymade, som laver en fin prikket kant og limet på en A6 kortbase. Ses nok bedre på dette zoom.

Som I kan se er de ekstra lag bare hvid karton, det giver en god effekt. 

Sidste billede er til ære for jer der gerne vil have materialedetaljerne med 😊


Distress Oxide i farverne saltwater taffy, worn lipstick, abandoned coral og festive berries.
Stencil fra Three scoops. Spellbinders christmas blooms. Concord and 9th seasonal sayings dies. Enamel dots i grøn fra Altenew. Andet bling fra mit lager. 

Tak Gitte og wauw det er et lækkert kort.

Det var så vores 3 gange julekortinspiration. Håber I har set noget I måske ikke har lavet før. 

Husk inspiration kan bruges med de materialer man selv har, hvis elregningen har spist af hobbygysserne.

Nu regner jeg snart med at vores julekortkasser begynder at ankomme rundt om i verden. 

Vores oktobermåneds sponsor er Ellingen og TAK for det. Klik på linket og se alle de fine ting de har. Dine koommentarer herinde i oktober måned er din billet til vores lodtrækning den 31.10. efter kl. 21.30 om et gavekort på 200 kr til Ellingen.








13 kommentarer:

10na sagde ...

Så flotte og inspirerende jule kort. Vildt forskellige og alle lige flotte. Kh. 10na

Anonym sagde ...

Så skønne kort som altid.
Charlie, inden jeg læste din beskrivelse, nåede jeg at tænke månens lys på Nuser, så du har ramt det rigtig godt 👏
Pia, den er virkelig for kær. Først troede jeg, at du havde brugt en masse dies og sat sammen til Rudolf. Måske det kan lade sig gøre, da jeg ikke tænker, der er flere til salg nu 😍 Derudover er jeg vild med de striber bagved. Den detalje må jeg prøve at huske
Gitte har stadig ramt en julerød, selvom den ikke er helt som den klassiske. Smukt kort med skønne effekter og detaljer

Anonym sagde ...

Super smukke og søde kort trods deres forskellighed. Tak for inspirationen - et super arbejde i gør i Operation skriv hjem 🤗😍

Anonym sagde ...

Hej og nu gør jeg det også men jeg er på en fremmed Pc. Chsrlie her. Tak for din kommentar men skriv lige dit navn så du kan være med i konkurrencen.

Anonym sagde ...

Hej og nu gør jeg det også men jeg er på en fremmed Pc. Chsrlie her. Tak for din kommentar men skriv lige dit navn så du kan være med i konkurrencen.

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Åh så søde kort med Nuser hunden og rensdyret ❤️ Kortet med julestjerner i de smukkeste røde farver, man bliver helt lækkersulten, det er så smukt 💖

Annette sagde ...

Flotte og forskellige kort til inspiration. TAK.

Bertram sagde ...

Så søde julekort i skønne farver. Er især vild med rensdyret fordi det ikke er noget jeg ser så tit.

Conny sagde ...

Tak for dejlig inspiration.

Jean sagde ...

Skønne kort og wow det med 3x Merry er flot😍

n.karlsson sagde ...

Så lækkert julekort 😍

Anonym sagde ...

Ej hvor er de skønne de kort.
Vh julie

Mette Nysted sagde ...

Ej så fine 😍