torsdag den 24. marts 2022

Julekort #3 hos OSH

Her i marts måned kommer der gang i blomster og buske igen og det inspirerede mig til at få brugt dette smukke kristtjørn papir fra et scrapblad, jeg købte i London, dengang man ikke kunne se alt på nettet.


Her et zoom, så man kan se jeg har givet nogle af bærrene Glossy Accent og så man
kan se den gamle, men gode Spellbinders Scalloped Circle med huller i, der giver en
god baggrund for JULEKRAM fra Simple and Basic.


og her hele kortet i al sin enkelthed, men som Pia L. siger - noget papir kræver bare ikke en masse.
Så her har jeg ladet det samme røde karton være tekst og baggrund - det er det nye rektangelsæt fra Gittes eget design. Da Fifty ikke er hjemme i øjeblikket, måtte hans fine, lille juleengelven stå model.

Og nu vi taler om Pia L. så kommer hendes julekort her - det er da vist "rød måned" denne gang:

Nemlig Charlie og mit julekort denne gang er blandt andet lavet med dies, som slet intet har med jul at gøre. Det er de 3 fine mosaic firkanter, som er fra Spellbinders "Moroccan Kalaidescope". Blot ved at lave dem i røde nuancer giver jeg dem lidt julestemning. 


Selvfølgelige hjælper det også gevaldigt på jule-looket, at der lige smides en lækker julestjerne med i puljen. Dette er Waffle Flower "Layerede Poinsettia", som er såååå fin med de fine, små hul detaljer i bladene. 


Den tynde tekst er fra det norske mærke Kaboks, som ikke længere eksisterer. Den er skåret i guld karton og giver lige lidt ekstra glamour til kortet.

Hvad mon Gitte byder på her i marts?

Sørme jo, om mit kort ikke også har rødt i sig. 😍


Julekatten og dens små hjælpere er fra Newton nook, som lavet de sødeste kattemotiver.
Murstene er sværtet med en stencil og pejsen er lavet med en My Favorite Things die.
Motivet er farvelagt med Copics.

Det var vores bud på marts måneds julekort og selvom vi havde farven til fælles, er de bestemt
meget unikke alle 3.
















5 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

3 smukke kort - og som I selv skriver, så er de meget forskellige i deres udtryk, selvom rød går igen i dem alle.
Jeg er vild med det britiske kristtjørn papir. Det er da så fint og perfekt til en skitse som den anvendte.
Tak for inspirationen og for jeres juleindlæg. Jeg fik nået lidt her til morgen, inden arbejdsdagen kaldte, men må lige færdiggøre dem i eftermiddag, så jeg også kan være med på "jul d. 24." 😊

Anne Christensen, Hadsten sagde ...

Elsker røde julekort, kristtjørn papiret er meget smukt 😍

Bertram sagde ...

Skønne julekort 😊

Tina-Smedegaard sagde ...

Ja, rød er bare en rigtig julefarve!

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sikke nogle søde julekort :0)