fredag den 24. juli 2020

Julekort #7 hos OSH


Det er Jul i Juli, yeahhhh 😄

Vejret har desværre været en meget blandet landhandel denne juli, hvilke jo bare er typisk dansk sommer. Så der er ingen undskyldninger for at smøge ærmerne ekstra op på sommerblusen og få lavet nogle julekort. Det ville jo ikke være skidt at kunne prale af at være i god tid med julekortene.

Vi starter med Tina Wilstrup, som er vores OSH julekort gæstedesigner her i juli måned og tak for det Tina. Tina har sendt et rigtigt Kinderæg med hele 3 julekortideer, så her kommer de:

Først et foto af Tina
Her det første kort og Tinas tekst til det kommer efter min billedtekst.

Første kort er med de nuttede små børn der venter på julemanden, her i en ny udgave, men nogen af jer kan måske huske dem fra nogle af Tinas julekort til OSH sidste år. 
Jeg har en forkærlighed for My Favorite Things, også når det kommer til julekort.

Dette kort er en blanding af cas og en scene. Jeg lavede en del julekort til OSH på denne måde sidste år. Baggrunden stempler jeg blot med sort blæk eller i en matchende farve, og så tilføjer jeg enkelte farvelagte motiver. På den måde får jeg en scene uden at skulle farvelægge det hele. Jeg sparer tid og jeg kan faktisk rigtig godt lide looket.

Næste julekort er lidt mere utraditionelt i farverne men supersejt.
For nylig vandt jeg Simple and Basic Christmas Trees her på OSH blog'en og dem var jeg naturligvis også nødt til at få prøvet. På det sidste kort har jeg først ink blended en baggrund og så brugt de 2 mindste træer som blot præger papiret. Jeg har desuden skåret et træ som jeg har heat embosset med Hero Arts guld embossing pulver. Det samme gælder geviret og teksten, som er fra Gitte's eget design. Rensdyrene er skåret af et stykke yupo papir med pink og guld alcohol ink.

Og her det sidste af de tre - men en småfrossen Yeti der gør klar til julen.
Det sidste af mine kort er klassisk Clean and Simple, selvom det hverken er min favorit stil eller bedste side. Jeg farvelægger en masse motiver på én gang og så laver kortene nærmest sig selv. Lidt Distress ink på basen, et par stemplede træer og en tekst og så på med yeti'en.

TAK til Tina for både fine kort og gode forklaringer og materialeliste. (den kommer sidst i indlægget)

Her et link til Tinas blog, hvor jeg selv er blevet både fristet og inspireret flere gange:

Næste julekort kommer fra Pia - og jeg blev da helt lækkersulten da jeg så det. Ordet over til Pia: 

Pia her og jeg ved ikke med dig, men selv om sommeren kan jeg godt nuppe en kop varm kakao med masser af flødeskum på en kølig aften. Nom nom. 


Jeg byder i dag på en kop skøn kakao fra My Favorite Things. Her har jeg kombineret stempelsættet "Hug in a Mug" med die sættet "Hot Cocoa Cups". 

For at give kruset mere dybde har jeg brugt en mørkebrun farveblyant til at skabe lidt skygger. Og ligeså har jeg brugt en farveblyant på flødeskummet. 


Nu giver jeg julestafetten videre til Charlie. Som altid er det spændende at se, hvad hun nu har fundet på. 

Allerførst UNDSKYLD at dette indlæg blev lidt forsinket i dag, men jeg skulle både have et lægesvar fra røntgen af min dumme nakke og en tur til Fys og træning. Det viser sig at være slidgigt i nakken - den dårlige nyhed er at lægerne ikke har mange fantastiske ideer til at gøre noget ved det. Ret frustrerende da jeg har ondt og i øvrigt ikke er typen der har behov for at se min egen navle så mange gange i døgnet som jeg gør p.t. Men så må jeg selv finde nogle alternative og gode løsninger. Lidt ØV - men jeg har gode folk i min vennekreds og en fantastisk fys i byen, så vi kæmper videre.

Jeg er jo en værre en når det kommer til nuttede dies og den jeg har brugt i dag som er ret ny og fundet hos Luna hobby er en af dem jeg ikke kunne leve uden. Her kommer mine fotos:

Den søde Cottage Cutz die med Julemanden og et af hans rensdyr, der studerer listen over hvem
der har været naughty or nice! Resterne er fordi jeg her er færdig med at diecutte og nu skal HUSKE at karton
skal i PAP-containeren og ikke papirkurven - vi er jo nye med al det sortering.

Her den blok med julepapir jeg købte til SAM sidste år og det ark jeg valgte skulle bruges her.

Fifty er ret optaget af at stå ret ved indgangen til sit nye domæne, så han bad en af sine venner optræde
som kortholder i dagens indlæg.. 

Lyset snød os lidt i den photo shoot, så her et nærbillede af selve kortet.
Jeg havde dette tekststempel fra Gummiapan og fandt det selv hysterisk morsomt,
at de ikke er på vej til et artigt barn, men smiler fordi det sparer et stop på turen.
Nu må vi se om modtageren af dette kort også vil kunne se det sjove i det.

Til sidst lige inden Mr. Linky får I Tinas fine materialeliste:

My Favorite Things Beast Friends
MFT Friends in the forest
MFT Secret Santa 
MFT Merry moments
MFT Delightful deer
TH Salty ocean + Blueprint sketch oxide ink
TH Spun sugar, Picked raspberry, Seedless preserves, Chipped sapphire Distress ink
Ranger Wild plum + Gold mixative alcohol ink
Hero arts gold embossing powder
Simple and Basic Christmas trees
Gitte's eget design Juletid
Copics til farvelægning

Her kommer så muligheden for at vise et af jeres egne julekort frem og dermed inspirere andre. Husk det er ikke et krav at det er et kort I donerer til OSH - vi deler bare inspiration herinde og en gang i mellem som i sidste måned finder jeg på at uddele en lille præmie til et tilfældigt kort. Man kan ALDRIG vide hvornår det sker. ;0)  Eller om det sker....






5 kommentarer:

Tina sagde ...

Hej Charlie og Fifty, jeg takker for at måtte gæste på blog'en 😊 Og tak for de pæne ord ❤️ Lækkert kort fra Pia og hvor er den nisse/rensdyr die bare sød. Er sikker på den vil glæde mange - og teksten er da helt perfekt!

Jean sagde ...

Super hyggelige julekort 😊

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sikke nogle fine julekort 🎄🎄🎄

Lene sagde ...

Sikke fine julekort. Skal nok vække glæde

Camilla sagde ...

Flotte, søde, hyggelige og sjove julekort :) både fra Tina og fra jer faste inspiratorer :)
For f.... noget HØ med din nakke Charlie, varme tanker herfra.
Jeg må erkende at jeg endnu et år ikke er kommet i gang med julekortene i så god tid som håbet....har til gengæld planer om at lave One Sheet Wonder med et sødt ark papir fra sidste år....såååå når jeg for det gjort skulle det jo så trods alt give en solid start :D