fredag den 24. november 2017

Julekort #11

"Der er dådyr og rådyr og tusinde smådyr. Elsdyr og pelsdyr og så er der toddy'r! Men min øjesten, det var Rudolf, som var en ren....." Kender I den om Rudolf? Nu er der kun en måned til juleaften, så jeg har ladet Rudolf starte festen denne gang ;)

Jeg har kastet mig over den røde julefarve i kombi med Kraft karton. Et par nye indkøb er blevet luftet og testet med velbehag. Baggrunden er en stencil fra Tim Holtz, hvor jeg har brugt mit Ink Blending Tool sammen med Barn Door Distress Ink. 




Rudolf er en die fra Rox Stamps, ligeledes er God Jul teksten. Jeg brugt en die-cut som maske, inden jeg lavede baggrunden med stencil. For at fremhæve Rudolf lidt mere har jeg tilføjet lidt hvid pigment ink rundt om ham. Derudover har jeg tegnet ham op med Promarker i farven Caramel. Hans fine røde snude er med Nuvo Crystal Drops i Autumn Red.


Rudolf springer videre og sender julestafetten videre til næste OSH lady. Mon der bydes på flere pelsdyr....

De andre ladies har super travlt, så deres lækre julekort kommer snarest muligt....ikke til at vide om det er Black Friday shopping af kreative legesager, som skaber forsinkelsen ;)


Han er SÅ flot Pia - og nej ikke Black Friday - men shopping til datters runde fødselsdagsfest ! 
Men kortet var klar - det er nemlig en af mange nye ideer, jeg har måttet kreere til en kommende familiehyggejuleklippeklistre dag på jobbet jeg står for. Børnegruppen er fra 2 til 15 år, så det skal nok blive sjovt og udfordrende.

Jeg skal nok vise et par mere af de julekort i dette indlæg, men de ligger lige nu på kontoret i en HEMMELIG skuffe. 
Baggrundspapir og snefnugsdie fra Three Scoops (lag på lag på lag die)

God jul ser meget luftigt ud - fordi jeg har prøvet kun at lime det tre små prikker inde på midten. Det går nok ikke når det skal sendes  - men så fint ud så jeg måtte prøve det.

Jeg tillader mig nu lige at vise et af de julekort, jeg er sikker på Cecilie havde tænkt sig at vise jer. Nemlig dette fine hjemmestemplede juletræs kort. Det er nemlig SÅ fint og jeg nød at få lov til at lave et magen til, da jeg var til julehygge hos Cecilie. ;)

Farvevalget er SÅ perfekt og de små kruseduller er prikkerne over i'et. Det var så sjovt at lave.




Her kommer Mr. Linky - da vi nærmer os december, hvor vi her hos OSH har en del sjov på tapetet igen i år, er Fifty's små julekortpræmier slut for i år. Men LINK stadig gerne, vi gør det jo især for at sprede gode ideer og vise hinanden, hvad vi har lavet.



4 kommentarer:

Jean sagde ...

Hvor er de skønne..
Det godt nok et smukt snefnug
Rigtig god weekend

Sivsko sagde ...

Hvor er det bare nogle rigtig gode julekort :)
Mit er rester der er lavet til et julekort

Annette / aka sagde ...

Så fine kort igen. Det store snefnug er virkelig smukt.

Conny sagde ...

Tak for et år fyldt med fantastisk inspiration.
Tak Charlie for dit arbejde. Du er til inspiration for os andre.