fredag den 14. juni 2013

14-dages fiffet #35



Cecilie er klar med et FINT nyt fif og JUBI der er brugt embossingfoldere - GOD fornøjelse allesammen og god weekend.

Jeg ved det, jeg ved det... Der er lang tid til, det er lige blevet sommer, og det er da aaaalt for tidligt. Jeg har hørt alle argumenterne mange gange, men i vores "branche" er man nødt til at starte i god tid, hvis man skal nå alle juleforberedelserne! Jeps, jeg skrev det: JULEforberedelser. For dette fif er simpelthen årets første julekortsfif. Igen i år skal soldaterne jo have julekort at sende hjem, så vi kan lige så godt komme i gang. Kasserne skal jo sendes herfra i starten af oktober senest!

Fiffet har lidt flere lag denne gang, og det er inspireret af Charlies opfordring til at satse i højere grad på kvalitet frem for kvantitet. Det betyder ikke, at kortene behøver være svære at lave, men jeg har brugt lidt flere materialer, end  jeg ofte gør. Så jeg håber, at I følger med ud i julerierne.


Du skal bruge:

- hvid kortbase (10,5*13,5 cm)
- ensfarvet karton med præget motiv (10*13 cm)
- ensfarvet cirkel (diameter 7,5-8 cm)
- mønstret cirkel (diameter 6,5-7 cm)
- ensfarvet strimmel; samme farve som det prægede karton (ca. 1,5*10,3 cm)
- udstanset figur
- tekststempel
- bling

Start med at montere det ensfarvede prægede papir midt på kortbasen. Jeg har valgt at bruge kraft karton, men du kan naturligvis eksperimentere med farverne. Og måske foretrækker du at bruge et mønstret papir frem for et med prægninger. Vær blot opmærksom på, at afstemme de to mønstrede papir, du vælger, så kortet fortsat bliver roligt.

Lim de to cirklerne sammen og monter dem på 3d-puder. Monter nu cirklen i midten af kortet mod toppen.


Klip nu enderne af papirstrimlen, så der dannes indhak. Stempl derefter din tekst mod den højre ende af strimlen.

Monter strimlen hen over bunden af cirklen.


Sæt nu din udstansede figur i venstre side af strimlen.


Da jeg havde sat mit snefnug på strimlen, blev jeg enig med mig selv om, at det ville være fint med lidt bling i midten af snefnugget. Hvis det passer på dit kort, så udsmyk det lidt mere.


Når du er tilfreds med graden af udsmykning, så er der et julekort klar til at blive sendt til Fifty & Charlie. Jeg håber ikke, at det var alt for overvældende at skulle igennem julekortarbejdet allerede. Hvis du ikke magter julerier i juni, så kan denne model sagtens tilpasse andre typer af kort. Så sæt i gang!

TAK Cecilie og her kommer Mr. Linky - der var dejligt mange der brugte ham til sidste link - kan vi nå op på 10 links denne gang - Fifty og jeg krydser fingre/poter.  =0)

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er selv i gang med jule produktion, og det kan aldrig være for tidligt når de gælder kort til OSH. Dejligt med lidt inspiration, og embosset bagrund giver et rigtig luksus effekt der er perfekt da vi skal gå efter kvalitet, så tak igen Cecilie.
Mvh Vikki

Annette / aka sagde ...

Igen et flot (og hurtigt) kort fra Cecilie.
Fint at minde os om vores embossingfoldere. De fortjener at komme frem og blive brugt, og det giver jo en flot effekt med sådan en baggrund.

God dag i HQ.

Maryann Laursen sagde ...

Et rigtig fint kort, og dejligt med nogle hurtige eksempler nogen gange også. Må da vist se, om jeg ikke kan smække et par stykker af disse sammen her i week-enden. Mon ikke der er nogle stykker i scrapkassen, som kan bruges.
Rigtig god week-end alle sammen.

Pia Larsen sagde ...

Sådan! Så lykkedes det endelig at klemme tid ind til tip #35 :o) Elsker bare OSH tips'ne....og nu har jeg lige linket op til mit forsøg på tip #35.
God weekend alle sammen :o)

Lisbet M sagde ...

Jeg har også laver årets første julekort, men det får nu ikke selskab af andre lige nu. jeg plejer at starte i eller efter ferien.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Hvor er det herligt at der er så mange der er begyndt på julekortene,jeg har også lavet nogle stykker, det er jo godt at være i god tid ;0))
Det er jo også et super fif og lige til at gå til :0)
Knus Bodil

Mette sagde ...

Herligt fif ;-)
- og jeg har lige investeret i nye "foldere", så de skal da afprøves...
Kortet er superflot !

Heidi sagde ...

Super fif og skal helt sikkert ha lavet flere efter den model :-)

Pia Larsen sagde ...

Så blev det til et kort mere efter fif #35 - denne gang med et twist ;o)Har sørget for at linke op.
Fantastisk at se andres versioner af fiffet :o) Dejlig inspiration.

Sivsko sagde ...

Lækkert fif

Tina M. sagde ...

Super fif, der kan varieres i mange temaer.
Mange hilsner fra Tina M.

Jean sagde ...

Sikken et skønt og enkelt fif :)

Gitte sagde ...

Et rigtig flot fif - og super ide med at bruge craft karton til juleembossingen.