søndag den 7. oktober 2012

JUBEL i HQ - Hilsen fra Camp Bastion og NY julekortsrekord

Allerførst vil jeg gerne dele denne hilsen med jer ALLESAMMEN.  Den lå og ventede på mig fredag, da jeg kom fra job - og sikke en opmuntring i en TRAVL tid. =0)


I kan sikkert huske Mette og Lene som vi også havde en rigtig god kontakt med sidst de var Kuf-mødre i Camp Bastion - nu er de tilbage - og se hvad de har sendt til mig og to kommende heldige OSH'ere:


Og den fine hilsen må jeg jo straks dele med jer allesammen - for selvom Fifty og jeg godt nok ligger lidt vandret lige nu - så er det jo os allesammen der gør en samlet, stor indsats for at glæde soldater og pårørende - lige p.t. med julekortproduktionen - og julekort vi har fået i hus til og med i dag - bliver nu færdiggjort og pakket så det kan gå med flyet i ugen der kommer.

Det blå forrest var til mig og de to der stadig er pakket ind er gaver. Fifty og jeg går i tænkeboks om hvordan vi laver noget spændende for at finde ud af hvad der skal til for at gøre sig fortjent til sådan et fint tørklæde købt og sendt helt ude fra ørkenen - så det hører I mere om inden jul.  Det er jo der man får gaver, ikke =0)  Jeg har hilst Mettes mor men skriver selvfølgelig selv en besked til pigerne med TAK fra os herhjemme.

De allersidste kort (og TÆNK jer vi fik ialt 1/3 af resultatet i løbet af de sidste 4 dage) tog Fifty med hjem fra Convention på Fyn.

Her kan I se han var i sit es - og prøvede at snuppe nogle godter hos arrangørerne:


Og han var også fotomodel foran det juletræ der skulle pyntes med hjemmelavet julepynt:


Her har han pakket og er på vej hjem igen hele 825 kort fik han med hjem. Den brune kasse var sat op til ham inden han kom (TAK til dig aka) for han var jo lidt forsinket i år.

Der kom kort fra Stinne, 10na, Lisbet M., Anne T., , Annette (aka), Charlotte Ravn og Majer, Bodil H. Bente K (Skraksak) Pernille A.H. Fredericia, Iben H., Pips og Gitte Y. De 537 af dem var julekort. Så gik turen hjem til Mette H. der også havde en kasse med kort til OSH fra sit private OSH-kortcrop for nylig:


Klokken blev dog lidt mange før han kom frem - så Mettes flotte røde kat var blevet træt af at vente:


Og selvom vi har travl i HQ får i dette julekort som er et eksempel på en serie fra dygtige Anne T. fra Fyn, som passede fint til i dag:

For det er muligt Julemanden kun lige er ved at på vasket tøj og gøre sig klar til det bliver jul - men her hos OSH er vi bare SÅÅÅÅ klar!! Vi har talt hele dagen - så vi kan dele det FANTASTISKE resultat med jer allesammen.

Med de kort vi har modtaget i årets løb (og bliv endelig ved med at levere julekort hele året - for det bliver meget stresset her til sidst) og alt hvad I har produceret de sidste måneder har vi nået dette resultat:


Det er fuldstændig fantastisk og vil gøre at der ikke er en eneste soldat derude, der ikke mindst kan sende en julehilsen både til forældre, kæreste/ægtefælle, evt. børn og en god ven/veninde denne jul !! Det skal I have en KÆMPE stor tak for!!! Og der er ikke et eneste af de kort vi kommer til at sende afsted vi ikke kan være rigtig stolte af.

For jer der godt kan lide statistik er her grafen der viser julekort tallet for hvert år til dato:


UTROLIGT at selv grafer kan vi få til at se pæne og symmetriske ud, ikke??  Men jeg har talt og ordnet kort næsten hele dagen - så jeg er 99,9% sikker på at dette er TALLET for 2012.

Her et foto af Fifty på bagsædet da bilen nåede HQ 14 timer efter den var kørt mod Middelfart - HALLO Fifty sover du??? Nå bare han nu vågnet inden Scrap-n-Dream, som er næste event han skal ud på.


Ja han er vist træt - så lad dette være afslutningen på en god søndag - og 1000 tak til alle jer der er en del af denne succes. Både de der er nævnt her ovenfor og alle I der har bidraget i årets løb og måske har været vist her på bloggen tidligere.

12 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Egentlig kan jeg godt forstå at Fifty er træt ovenpå sådan en dag. Sådan havde vi andre det jo også........

Utroligt at du har nået at tælle og sortere alle de kort. Og ikke mindre utroligt med det flotte antal julekort der kom ind i år.

Sådan en hilsen fra "kunderne" derude, gør altså godt. Så ved man, at det nytter at sidde og lave julekort i sommervarmen...hihi. Og så er der tilmed sendt gaver med. Det er da fornemt.

Håber du kan holde dampen de sidste dage, til du får pakket og afsendt alle kortene - så god arbejdslyst.

Knus herfra - også fra ham der var ude at skaffe flyttekasse i sidste øjeblik, så der var emballage til indsamlingen....haha.

Tina M. sagde ...

Hold da op! Den blev da slået eftertrykkelig den julekorts-rekord! Flot!! :)
Dejlig hilsen og fine gaver fra de varme lande - meget fornemt, syntes jeg :)
Mange hilsner fra Tina M.

Heidi / Heroly sagde ...

Hold da op. Kasserne var godt nok tunge, men så mange kort havde jeg ikke troet der var. Flot resultat.

Ja jeg fik en tåre i øjnene da jeg læste kortet fra ørkenen. Skønt med en sådan påskønnelse. Personligt kan jeg godt komme i tanker om 2, som helt sikkert fortjener en gave for deres store arbejde, nemlig dine medredaktører på OSH - Cecilie og Margit. Jeg synes du skal betænke dem med et tørklæde hver, for de flotte fif og den store hjælp, som de to damer yder.
God søndag til HQ

lam sagde ...

Tak for det store arbejde dig og fifty gør og hvor er det godt vi slog rekorden.

Anonym sagde ...

Hvor bliver man dog bare glad af at være en lille bitte del af OSH!
Tænk at vi sammen nåede et så fantastisk resultat!
Dejligt at Mette og Lene er tilbage i Camp Bastian, det er jo skønt at få besked dernedefra. Tak for reminderen til deres blog! Hvor er det dog nogle smukke tørklæder de har sendt dig, jeg er sikker på at du nok skal finde fornuftig anvendelse for dem!
Lisbeth Z

May Britt sagde ...

Super flot med det fine resultat af julekort og kan bestemt godt forstå Fifty er træt... han er da hårdt prøvet den lille bjørn men ved jo han boer et rigtig godt sted, så han skal nok komme sig hurtigt... Go' mandag..

Mette sagde ...

Det var en lang dag for Fifty i selskab med jer 3, der sikkert ikke har leget stilleleg i bilen, på vej til Middelfart og hjem igen. På tur ud over landet omkring Vemmelev...nej, jeg kan godt forstå at han blev træt ;-) Da I var kørt stod "Sutsko" og skrabede på gulvet, der hvor Fifty havde stået, det så ret sjovt ud. Det er dejligt at være en del af OSH, og jeg bliver helt rørt når jeg tænker på at pigerne i kuffen, påskønner det store arbejde du gør. Skønt at rekorden fra sidste år er slået og kortet fra Anne er da noget af det sødeste jeg nogensinde har set...nu opstod der endnu et behov for nye dies...

Anonym sagde ...

Rigtigt flot resultat, som mor til en soldat der har været udsendt, ved jeg hvor meget det betyder at få kort dernede fra.
Christina P.

Sivsko sagde ...

Jeg forstår også at Fifty er træt, og det er også helt vildt med alle de kort. Jeg synes det er utroligt at rekorterne kan blive slået gang på gang.
Super flot hilsen der nede fra og tørklæderne er fantastiske. :-)
Fortsat god dag til HQ og Fifty
Krammer Heidi

Anonym sagde ...

OMG, WOW sikkert et super endetal, og dejligt at høre fra Kuffen, jeg er helt enig med Heidi ang. med gaver, Cecilie og Margit er bare fantastik. Så ked af det kunne ikke komme til Middlefart, men næste år hvis ikke i UK.God arbejdslyst MVH Vikki

Margit sagde ...

Nøøøøjjjjjjj MANNER... Hvor er det UTROLIGT!!! Jeg er vildt stolt af at få lov til at være en lille del af kortarbejdet til OSH... og SÅ fantastisk skønt, at pi'rne gider sende en personlig hilsen... tak til Lene og Mette...
Og godt gået C. at du holder dampen oppe... du fortjener stor ros for din indsats...
Knus til HELE HQ herfra ;o)

Jean sagde ...

JUBIIIIIIIIIIIII ...!!!!!!

Hvor er det bare super fedt at komme ind at se at rekorten blev slået og endda SÅ meget!!! Hvor
er det bare for vildt...
Det vildt at tænke på at scrappere i lille bitte Danmark kan gøre så stor en forskel..

Hvor fantastisk med brevet og gaverne, det rigtig sødt af dem :)

Hvor er det smukt det julekort fra anne...!

Rigtig god og sikkert travl weekend :)