torsdag den 18. april 2024

Her er første kig på kort vi modtog på scrap-a-mania i weekenden...

Det var to FANTASTISKE dage og jeg fik også hilst på Freja, der jo var den heldige vinder af en
fribillet til lørdag og søndag og var superglad for at være med. Hyggeligt 😍

Da den lille røde C3 var pakket (eller nærmere læsset til bristepunktet med kortkasser og min egen oppakning og Gitte Yhmans kørte vi hjem. Fyldt med nye ideer, sjove timer, gode snakke, fine præmier, lækre nye indkøb - ja i det hele taget FYLDT - undtagen lige Visakortet det er nærmest tømt - men sådan skal det jo være. 😁

De næste par dage er gået med at tælle de mange kort og tak for hjælpen med det Mie.

Der var 1.269 kort - hvoraf godt 121 var julekort til den lagerkasse. BRAVO siger jeg bare.... og tak!
Det bringer faktisk vores totale antal indsamlede kort fra vi startede i 2010 op på over 110.000 kort.
Det havde jeg ALDRIG i min vildeste fantasi kunne forestille mig, da jeg fik ideen i 2010 og lovede
daværende chef for Livgarden m.fl. at det ikke bare var en fiks ide, der ville stoppe efter nogle få måneder.

Jeg er også stille og roligt, begyndt at fotografere de kortæsker og pakker jeg har haft fingre i indtil nu og
i dag viser jeg kort fra Tina Wilstrup, som har leveret fine kort til os i en del år efterhånden. 

Her kommer et lille udvalg og mange TAK til dig Tina 👍



Fint lille fødselsdagskort med cirkel med tekst og baggrundscirkel med udklippet og
farvelagt motiv. Den søde bjørn med cupcake er en digital freebie der ligger hos Gerda Steiner.
Cirkeltekst die er fra My Favorite Things (MFT).



Vi kender alle det med at bruge evt rester af papir eller diecuts på kort.
Men her kommer et eksempel på et kort der er lavet og som med det samme bliver til
endnu et kort af negativet fra die'en.
Puddel er fra MFT og tekststempel kender jeg ikke med hundepoten er fra Simon Says Stamp.



Og se så lige her - fin rektangel med runde hjørner og negativet af poteaftrykket.
Baggrunden ser ud til at være lavet med en potestencil og de små fine hundevenner er
igen MFT og hedder Canine Companions - de er sammen med pudlen..



Og her kommer sørme et sæt mere efter samme ide. Bjørnen er fra MFTs Birthday bears der også har teksten - men ikke i helt denne udgave.



Og som den kvikke læser har set ovenfor - var der skåret en stjerne ud af de stribede papir.
Den kommer her - med en supernuttet panda som ikke længere kan fås.




Samme pandasæt som ovenfor den forstår at feste den panda
både med kage og ballon. Så fine.

Vores månedssponsor Vivi og den Kreative kælder står i øvrigt bag arrangementet Egedal Scrap
som finder sted her i mit "lokalområde". Jeg kan se, at der kun er få billetter tilbage, men vil da lige
reklamere for det her:

Beklager troede jeg kunne copy/paste fra Vivis opslag, men det vil mobilerne ikke vise ordentligt, 
så her kommer det tastet ind på ny:

EGEDAL-SCRAP (Tilmelding er bindende)

Lørdag 25. maj 2024 fra kl. 9.00 - ca 21.00 (oprydning i salen starter ca kl. 20.30)

Græstedgård Ølstykke - Udlejrevej 13 B - 3650  Ølstykke

Pris kr 225,00 (prisen er inkl. 1 kildevand/kaffe/the/kage)

Mindre Scrap event for folk som elsker at lave kort, scrapbooking mm.

Billet købes via webshoppen og du kan læse mere på deres FB gruppe Egedal Scrap.

Butikken ligger 5 minutters gang fra lokalet, så der kan også shoppes på dagen.


7 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Mega søde og festlige kort med hunde og pandaer fra Tina W. Og smart måde at bruge det udstansede fra et kort som pynt på et andet kort. Genial måde at bruge stumper på.

Tina Wilstrup sagde ...

Ja, nemlig Charlie, så ligger det ikke og fylder 😉
Teksten er faktisk fra det gamle sæt med bjørnen, jeg har bare været heldig at få fat i et af de originale sæt, hvor fonten var anderledes.
Godt at de kort nu kan varme lidt i kasserne hos dig. Og så hyggeligt at hilse på dig 🥰

Diana Helbo sagde ...

Super fine kort. Og ret vildt at der er lavet over 110.000 kort til OSH.. Hatten af for dig Charlie for at lægge hus og kræfter til 🌷🪻

Hanne Gissel Gross sagde ...

Virkelig søde dyrekort. Det tager tid at farvelægge alle dem. Smart med positiv/negativ. Og ja det skal bruges straks, så det ikke ligger i restekassen. 110.000 kort - nej det var ikke en fiks idé.

Anonym sagde ...

Sikke fine kort. Smart at bruge både det udstansede og negative. Hvor er de pandaer da bare søde

Lene sagde ...

Ja det var så mig, der glemte at fortælle hvem jeg var :-)

Freya Rasmussen sagde ...

Det var også hyggeligt at møde dig Charlie, endnu engang tusind tak billetten til SAM 🥰