torsdag den 24. januar 2019

Julekort #1 hos OSH

Vi er klar til en ny omgang julekort inspiration gennem hele året hos Operation Skriv Hjem. Vi ved, mange af jer sætter pris på dette og det glæder os. Er I klar til at kick starte 2019 og være på forkant med jeres julekort? Yes, så går vi i gang!

Jeg har kastet mig over et julekort i kølige vinterfarver i stedet for de traditionalle guld/røde julefarver. Teksten er en die fra danske Simple and Basic. Jeg har en prøvebog med sølvfoil papir, som jeg ved at bruge dobbelt sidet tapeark kan klæbe på karton. Vupti og jeg har foliekarton.


Til kortet har jeg brugt et turnabout stempel fra Concord & 9th, som hedder Bitty Burst. Jeg har stemplet med Hero Arts Shadow Inks i Soft Granite og Soft Pool. Derudover har jeg også brugt Delicata Silvery Shimmer. Jeg har totalt brugt 3 forskellige stempelfarver til min turnabout stempling.


Nu bliver det spændende at se hvad de andre byder på til at kick starte det nye år med.

Godt nytår til jer alle sammen. Cecilie her. Jeg lægger ud med et julekort, der er i de helt traditionelle julefarver og -motiver.


Jeg holder meget af kristtjørn som motiv, fordi det er så fin og grafisk en plante. Og ydermere er den jo indbegrebet af julen på linje med gran (som for mig at se gør sig mindre godt som stempel).

Og Charlie slutter af med dette kort. Jeg har vist ønsket Godt Nytår alle de steder jeg kan allerede. 

Jeg husker desværre ikke navnet på rammen - købt brugt.
Det fine snevejrspapir har længe kaldt på at blive brugt og da jeg havde en sød lille farvelagt snemand til overs på mit bord, måtte jeg lave et kort med rød, turkis og grøn. Der var også et lille snefnug og en bling tilovers - så her er mit bidrag til "undgå papirspild". Stemplet passede så fint for MERRY and bright blev dette kort da.  ;0)

Som de andre år vil vi rigtig gerne se jeres julekort så her kommer Mr. Linky - det er IKKE en konkurrence men en hyggelig måde at dele inspiration på og så kommer der lidt ekstra besøgende hos de af jer der har en blog at linke til.











3 kommentarer:

Margit sagde ...

WOW...sikke flotte (og forskellige) kort I har lagt op.
Jeg er også i det TOTALT julede hjørne med RØDT, GULD og KRISTTJØRN... ;)
De er allerede pakket til næste års afsending ;)
Rigtig god (hundeKOLD) dag...bbrrrr!!!

Conny sagde ...

Tak for tippet med sølv-folie-karton! Det skal bestemt prøves.

Lisbet M sagde ...

Så forskellige og så fine alle tre!