lørdag den 24. januar 2015

Julekort #1 i 2015

Jeps, den er god nok: Vi fortsætter med at præsentere et julekort hver måned, fordi både Charlie og jeg nød ikke at stresse med julekortene i november (eller december for den sags skyld). I dag er der kun 11 måneder til juleaften, så det er ikke et øjeblik for tidligt at begynde at tænke på julekortene :)


Jeg fik en meget flot snefaldsstencil hjem i slutningen af sidste år, og jeg nåede ikke rigtig at bruge den på mine julekort sidste år, så derfor vidste jeg, at den skulle spille en rolle i årets produktion. Da jeg ydermere havde nogle rester af vellum liggende på mit bord begyndte en idé at forme sig: Jeg ville kombinere embosset vellum med kraft karton og så naturligvis snefnug lavet i embossing paste. Som sagt så gjort. Foruden den hvide vellum mistelten udstansede jeg et spinkelt "Merry Christmas" i blankt guldfolie og bandt en lille guldfarvet sløjfe, som jeg limede på misteltenen.

Og pudsigt nok har jeg også leget med paste og snevejr. Fifty fik lov til st vælge motivet og fandt en lille, sød veninde i mine nye indkøb. Stempel og dies er fra Wplus9, bakkerne er Lawn fawn. Tekst er de lækre danske tekststempler fra Trine Brandt Lassen - fås bl.a. hos Hobbyboden.

Jeg kan høre hende sige "Wee..." på vej ned ad bakken. Rimfrost på træ og glimmer på huekvaster er Wink of Stella.
Men som noget nyt her i 2015 skal I ikke kun se Cecilies og mit julekort - vi inviterer alle der vil være med i "Jeg laver julekort den 24. hver måned" til at linke til deres julekort i hvert af disse månedsindlæg - sikke vi så kan inspirere hinanden og det giver nok også lidt mere trafik på jeres blogge - for alle er selvfølgelig så søde at besøge hinanden og kommentere. =0)

Håber I vil hygge jer med det og jeg LOVER jer - det var SÅ lækkert at have sine kort klar i god tid sidste år - jeg blev helt afhængig af det. Cecilie og jeg er spændt på at se jeres kort og her er Mr. Linky klar til brug:







12 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Så fik jeg linket til årets første julekort. Jeg håber, at jeg kan gennemføre at blogge et kort hvert den 24. i år ; )
Dejlige julekort fra jer!

Bodil Bording Hansen sagde ...

Fine julekort, jeg vil prøver at være med.
Det første er lagt ud :0)
God snevejrs dag...

Gitte sagde ...

Sikke nogle fine julekort.

Pia Larsen sagde ...

Dejlige julekort til at kick-starte 2015 med. Og lækkert med muligheden for at lege med i form af Mr. Linky :)

Maryann Laursen sagde ...

Skønne kort begge to, og tak for altid at få jeres fine inspiration herinde, og fed ide med at linke op for alle, men jeg er desværre allerede bagud fra start LOL.

kortmager sagde ...

Mhh, jeg kunne ikke lige finde ud af, hvordan det fungerer. Med det resutlat, at der er 2 links sat op - sorry!

Mette sagde ...

Super flotte kort...jeg bøvler lidt med mr.Linky - men lad os se om jeg ikke får ham til at makke ret :-)

Anonym sagde ...

Super god idé. Jeg må være med, men det bliver med lidt forsinkelse... ;o)
Rigtig flotte kort, og det kunne være sjovt at sende flere forskellige kort end jeg plejer...=0)
Ses snart... knus til HQ

Anonym sagde ...

Rigtig lækker kort, så enkelt men elegant, og super at se så mange tog udfordring op, fortsat god uge, mvh Vikki

Jean sagde ...

Dejlige julekort :)

lam sagde ...

som altid skønne flotte kort at finde her

Anonym sagde ...

Åhh, julekort.. ja, måske skulle man springe med? Det ender måske med at der bliver så rigeligt med kort, at jeg også får postet dem ;)
Mange hilsner fra Tina M.