mandag den 24. juli 2017

Julekort #7 hos OSH

Jeg ved ikke helt med jer, men med det køligere sommervejr for tiden, så er det noget nemmere at tænke på julekort i disse dage. Og når regnen beslutter sig for at pøse ned, så er det helt oplagt at enten hygge med familien eller med sine lækre scrapsager ;)

For nedtællingen er så småt igen! Der er nu officielt kun 5 måneder til juleaften. Derfor byder OSH atter på lidt inspiration til jeres julekortsproduktion. Nogle af os må jo gøre, hvad vi kan for at holde liv i det gamle skrevne brev, som sendes ud med postvæsnet. Selvom det muligvis kræver en mindre portoopsparing på linje med børneopsparingen ;)

Dagens første julekort er blevet til med fokus på at få bragt lidt liv i lidt forskellige stempler og dies.
Og så fik jeg endelig brugt min My Favorite Things "Peek/Boo window" die.


De røde vanter er fra Hero Arts "Holiday Mittens" og stemplet i rød sværte. Efterfølgende tegnede jeg vante-kanten op med en sort pen og farvelagde kanten med en grå Promarker.

Teksten og det lille røde die-cut hjerte er fra My Favorite Things "Hug in a Mug" stempel og diesæt. Teksten har jeg stemplet med sort Versafine og heat embosset med clear embossing pulver.


Så lader jeg pebernødden vandre videre til næste OSH-teamie.....

... og den griber jeg Pia. Det er også vantevejr på mit julekort. 


Sizzix juledie "From our home..". Ligner det ikke sådan en snuptags-die?  Det mente jeg også. Men SNYDT IGEN. Fin er den dog og jeg har nogle stykker i udlandet den passer fint til, så på med vanten Charlie. 

Der er gode muligheder for at holde finmotorikken vedlige med denne die. De små indlagte guldstjerner er så små, at det er forbudt at trække vejret før de sidder fast. Ellers er de simpelthen væk på et sekund og det ved jeg af personlig erfaring, men pyt, så får man jo brugt lidt flere rester. ;0)


Lidt staldfiduser. Bogstaverne er bestemt også pæne med ovenstående snydefunktion. Alt papir er fra eget julelager og i varierende alder, men du har sikkert også noget der vil passe fint. Den forventede masseproduktion af dette kort kommer nok ikke til at ske, men de par stykker jeg får lavet bliver dælme fine. God ny uge til alle der leger med herinde og husk at linke til jeres "JUL i juli kort".

Det var vores
 

Og her kommer Mr. Linky
 
 

5 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hvor er det nogle fine kort? Rigtig god aften

MosteH sagde ...

Jeg tager hatten af og holder vejret i sidste kreation. De små guldstjerner havde taget livet af mig. Men flot er det

Sivsko sagde ...

Det er bare så fine julekort her hvor der kun er 5 måneder til juleaften :)

Margit sagde ...

Super fine kort...
Vildt, som tiden flyver.
God dag til jer alle.

Pia Larsen sagde ...

Dejligt at se Mr. Linky har fået lidt at hygge sig med :) Det er altid en fornøjelse at se andres julekreationer og få skøn inspiration.