lørdag den 24. februar 2018

Julekort #2 hos OSH

Det er blevet tid til årets anden omgang OSH Julekort inspiration. De køligere temperaturer gør det lidt nemmere at komme i stemning til lidt produktion af julekort. Det er også helt i orden at brygge en lækker kop kaffe eller te og smække benene op - helt klar til at blive fodret med dejlig jule inspiration.

Til denne ekstra korte måned på året har jeg valgt at lave et CAS kort. Enkelt på enkelt kan man vist roligt sige. For dem som muligvis ikke kender til betegnelsen, så er CAS en forkortelse af Clean And Simple.


Jeg har taget hul på et Altenew lag-på-lag stempel, hvor man blandt andet kan lave denne smukke gavesløjfe. Jeg er ovenud imponeret over den illusion af dimension, som stemplet giver.

Til min sløjfe har jeg brugt 4 forskellige Hero Arts Shadow Ink nuancer. Til selve sløjfen er det farverne: Soft Pink, Pale Tomato og Red Royal. Til selve omridset har jeg brugt Cup 'O' Joe. Omridset kan man undlade at stemple, men det giver lige den ekstra definition.


Teksten er heat embosset med Ranger Liquid Platinum Super Fine pulver.

Nu vil jeg overgive inspirations-staven til næste OSH-lady. Gad vide hvilken stilart der bliver budt på her?


Mit kort i denne måned er ikke helt så clean and simple, som Pias elegante sløjfekort: Jeg har brugt en hel flok snemænd fra Mama Elephant på kortet, som alle er farvelagt med Copics. Baggrunden er lavet med Distress Inks i forskellige blå og lille nuancer, og derefter har jeg splattet med guld akvarelfarve fra Gansai.


Teksten er fra Lawn Fawn og varmeembosset i hvid på sort karton. Selvom det er lidt uperfekt embosset brugte jeg det, da det mindede mig lidt om sne.

Så er det over til dig, Charlie - hvad har du på programmet her i februar?

Hej, FLOTTE kort fra jer begge!

Jeg har leget med Gerda Steiner stempel og Lawn fawn og Cottage Cutz dies. Det blev en super kombination, syn's jeg selv. 

De er både gode til danske, amerikanske, engelske og franske venner kan man se her.

Her er det Rudolf der har banket på, og indeni står der "når Rudolf banker på er Julemanden liiige i nærheden"

Og her er det en snemand, der inviterer til en tur udenfor.
Disse kort var samtidig gode til at få ryddet op i sine rester.

Nu er vi rigtig spændt på at se hvor mange der leger med og hvad I vil vise her i februar måned. Det kan vist nemt blive flere end sidst. ;0) Men januar er også en travl måned for mange. Jeg regner med vi når 10 eller flere links, som vi plejer.

Her kommer Mr. Linky:















9 kommentarer:

Margit sagde ...

Her er mit bud på månedens udfordring.
Han er da ikke til at stå for, vel??
Håber Fifty også synes ham her er sød.
God WE til HQ

Lisbet M sagde ...

Uh, det er spændende, hvad der gemmer sig bag dørene ...
Og de mange snemænd må da sætte pris på udsigten til kraftig frost den næste uge. Det bliver vist vejr til at klippe/klistre indendørs...

Jean sagde ...

Skønne julekort.. er helt vild med det med den flettede stjerne og de mange snemænd

Pia Larsen sagde ...

Charlie, dine kort er super kære med din fine dør, som gemmer på “gæster”.
Og Cecilies snemandskort giver en lyst til at finde Holger 😂

Unknown sagde ...

Super søde julekort. Er helt vild med snemandstræffet ☃️☃️☃️☃️☃️☃️ Passer perfekt til vejret idag. Kh 10na

Malene L sagde ...

Jeg er vild med stemplerne fra Altenew. Jeg laver selv flest kort i CAS stilen. Flot, enkelt og lækkert kort med julesløjfen.

Malene L sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Malene L sagde ...

Fik tosset lidt rundt med Google konto og kommentarer... Blot for at sige at jeg er vild med stemplerne fra Altenew og CAS stilen. Lækkert kort med julesløjfen.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Skønne julekort, jeg er nu faldet for dem med dørene de
er en rigtig god ide og mange muligheder ;0)