tirsdag den 24. marts 2015

Julekort #3 i 2015 - hvad har I andre lavet denne måned??

Så er det den 24. i måneden igen og vi er spændte på hvad I syn's om vores julekortideer og glæder os også til at se jeres marts-julekort - hvor mange er stadig med??

Jeg havde besluttet at gå lidt crazy i denne måned  - og da vi har gode venner i USA kender vi til den skøre tradition med at invitere gæster til et "Ugly sweater party" i december. Der er virkelig et stort marked for den slags trøjer derovre - så det er ikke kun Mr. Darcy og Bridget Jones der ses i sådanne juletrøjer.

Jeg kunne så samtidig lave en lille rund shakerboks med et lille snelandskab (JA det er glitter - men det er så godt forseglet at jeg har rystet og lavet snevejr uden så meget som et fnug slap ud.)

Trøjen er håndklippet - halsudskæringen er naturligvis punchet. Jeg er ikke den store frihåndsklipper, så når jeg kan tror jeg alle vil kunne lave dette kort - kunne også være sødt med en snemand eller et rensdyr på maven. =0)
Snebygen ligger her klar i øverste del af cirklen. Mit kort har sweaterfacon i begge lag.
Men det kan også se fint ud med kun forsiden i sweaterlook.
Og nu er jeg spændt på at se dit kort Cecilie.

Jøsses! Hvordan blev det lige den 24. igen? Marts har været lidt vild for vores vedkommende, da vi blandt andet har været en tur i DK, hvor vi fejrede vores kobberbryllup. Nå, men undskyldninger e der jo nok af. Heldigvis vågnede jeg tidligt i morges, så jeg nåede at lave et kort til månedens blogpost - pyyyha!


Mit kort er endnu en gang et relativt enkelt kort, hvor jeg har udstanset "god jul" direkte i det hvide karton, sat glimmerpapir bagved og dekoreret med en lille kristtjørn. For at give kortet en lille smule mere farve satte jeg en tynd strimmel rødt karton langs kanten på det karton, hvor jeg havde udstanset min hilsen. Hele det stykke karton er i øvrigt sat fast på mosgummi (et trick jeg har lært af Jennifer McGuire), fordi det giver en massiv og stabil 3d-effekt.

Det var mit kort for denne måned - håber godt nok, at jeg er i lidt bedre tid næste måned, for det her var da lige lovligt morsomt :o)

Jamen TÆNK at jeg skulle være før dig Cecilie - men GODT reddet. =0)

Mr. Linky følger nedenfor. For vi vil som altid gerne se jeres marts julekort.

9 kommentarer:

Bodil Bording Hansen sagde ...

Flot sweater kort, og en god ide.
Cecilies kort er også rigtig fint og enkelt :0)

Karina Beck sagde ...

Det er nogle flotte julekort, I har lavet.
Nu må jeg ind og linke til mit julekort. Jeg er stadig med.

Mette sagde ...

Smukke julekort I har lavet. Jeg har ikke blogget med et kort men om gaveindpakning (det dufter lidt af jul)

Sivsko sagde ...

Rigtig flotte kort :)

Margit sagde ...

Så fik jeg mulighed for at linke (hvis jeg kan få ham til det i dag)...
Mit julekort d. 24. og med Pias idé...

Anonym sagde ...

Tillykke Cecilie, og Charlie that is anything but an ugly sweater, super sjov ide, og shaker er så flot, fortsat god uge, mvh Vikki

Annette / aka sagde ...

Rigtig flotte julekort. På hver sin måde.
Og en fin ide at være i god tid.

Conny sagde ...

Sikke en masse inspiration man kan få til julekort. Tusind tak.

Pia Larsen sagde ...

Hvor dejligt at se så mange fine Jule-links :-)