søndag den 8. marts 2015

Fif #55 fra Cecilie og STOR tak for kortene fra Convention

Kassen fra Convention er landet, pakket ud og talt. 1000 tak til Annette (aka) og Hanneby for opsætning af kasse og transport retur til HQ.

Fifty og jeg har nu talt - og der var 45 julekort til lageret og 343 kort til brug nu.
Det giver en total på   388 OSH kort - HERLIGT.

Og TROMMEHVIRVEL - det bragte vores samlede antal kort i OSH's levetid op OVER 40.000...
og i GOD tid inden vores fødselsdag.  JUBII  helt nøjagtigt  40.092 kort siden maj 2010. Kan I forestille jer en forskel det har gjort rundt i de danske familier med udsendte soldater. Jeg er hamrende stolt af os allesammen.  =0)

Jeg kan se der er en stor portion kort fra hhv. Tina (10na) og Annette (aka). Derudover en pose fra Inge Gregersen i Gråsten. Resten var der ikke navn på, jeg kan lige nu huske nogle fine ballonkort og en blå pose med kort.  Hvis du ved du har afleveret kort i går eller i dag hører jeg gerne fra dig, så jeg kan skrive det er dine, når jeg viser nogen af dem på bloggen i løbet af måneden. =0)  Men STOR tak til jer allesammen.

Og så kommer Cecilies fine FIF her, god fornøjelse:

Jeps... Det sidste tip hed #51, men det var mig, der havde husket forkert. Det burde retteligt have heddet #54, så nu forsøger jeg at rette op på fejlen, og derfor er denne måneds fif nummer 55 :) Jeg kan ikke forestille mig, at jeg er den eneste, der ligger inde med store mængder mønstrede papirer. Jeg har både små og store rester, og jeg vil bare så gerne få brugt nogle af dem til noget fornuftigt, så dette fif er fuld af mønstre.


Du skal bruge:
- kortbase
- mønstret papir der er lidt mindre end kortbasen
- mønstret papir cirka 4,5 cm bredt og minimum så højt som kortbasen
- mønstret papir cirka 1 cm bredt og minimum så højt som kortbasen
- karton cirka 4,5*7,5 cm - udstanset hjerte (eller anden form)
- baker's twine / brodergarn
- bling
- tekststempel og sværte
- 3d-puder


Start med at lime det store mønstrede papir midt på kortbasens forside.


Montér nu den store af strimlerne i højre side af kortet. Den skal løbe fra top til bund af kortbasen, og altså dermed gå ud over det store mønstrede ark. Lim den smalle strimmel på kortet henover den anden strimmel papir.


Klip nu enderne af de to strimler, så de flugter med kortbasens top og bund.


Stempel din tekst på kartonet - sørg for at der er plads til din udstansede figur nedenunder den stemplede tekst.


Monter din udstansede figur nederst på kartonet og bind baker's twine om toppen.


Sæt nu 3d-puder bagpå kartonet og monter den på kortet, så den lapper indover alle tre forskellige mønstrede papirer.


Sidste skridt blev at sætte et enkelt stykke bling på den udstansede figur.


Og så er kortet færdigt og klart til at blive leveret til Charlie & Fifty. Jeg glæder mig til at se, hvilke mønstre og farver du kombinerer, når du arbejder med dette fif.

Og her kommer Mr. Linky, klar til jeres link til jeres udgaver af dette fif, hvor mange mon vi får at se i denne måned - der er sikkert kommet en del rester med hjem efter Convention.  =0)



15 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det var da dejligt, at der var nogen der kunne tage OSH kassen med frem og tilbage! Flot antal kort.
Og rigtig godt FIF fra Cecilie.
God aften.

Annette / aka sagde ...

Det blev jo et flot antal kort.
Når jeg gik forbi og kiggede i kassen, lå der flere gange pludselig et løst kort oveni poserne. Så mon ikke der har været nye bidragsydere ?
Godt at kortene nu er i HQ - klar til videre sortering.

(Mine julekort er lavet mens jeg endnu var i stemning fra juledagene.... Og så er der lidt klar på lageret til næste jul. )

Jean sagde ...

Super lækkert fif :)
Det må gemmes til inspiration :)
Dejligt med kort fra Convention :)

Pia Larsen sagde ...

Dejligt kort i friske farver.
Hvad hedder alfabet stemplet, som er brugt til teksten?

Charlie sagde ...

Pia og andre interesserede. Mener Cecilie har brugt Lawn fawn's Violet's ABC - det er SÅ lækkert. =0)

kortmager sagde ...

Det er da fantastisk!!!!!! Ja, i gør en stor forskel. Godt gået.

Maryann Laursen sagde ...

Hold da op hvor er det flot med så mange kort.
Og sikken et lækkert fif her fra Cecilie også, det er også bare utrolig flot, og en god måde at få brugt nogle flere rester på.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Super flot med så mange kort, i kassen fra Middelfart.
Det fif er bare rigtig fint, både i farver og opsætning, utroligt at Cecilie kan blive ved med at få nye ideer ud af ærmet, flot flot :0)
Og god dag til jer alle...

Annette sagde ...

TILLYKKE med de 40.000 - hvor er det vildt. GO GO GO GO GO... så fantastisk.
Endnu et fantastisk FIF fra Cecilie.

Nicolette Altholm sagde ...

Hvem mon begynder at lugte, at vi runder 50.000 kort her i 2015?

Anonym sagde ...

Hjertelig tillykke med de 40,000 plus kort, det er bare fantastik, og sikkert en dejligt FIF med frisk farve og lækkre papir, fortsat god uge, mvh Vikki

Camilla sagde ...

Sikke en masse kort....Og flot fif kort.

Lisbet M sagde ...

Dejligt fif - lige til at gå til.
Tak for inspiration

Sivsko sagde ...

FLOT FIF

Gitte sagde ...

Flotte kort og lækkert fif.