torsdag den 24. juli 2014

Jul i juli

Svært at begribe, at vi nu er tættere på den næste jul end på den sidste... Naturligvis skal I ikke snydes for denne måneds juleinspiration, så her kommer vores julekort for juli.


Jeg har lavet en del shaker-kort i år, og besluttede mig for, at et jule-shaker-kort måtte være meget passende. Det skulle vise sig at volde mig ganske store udfordringer, men i sidste ende gik jeg fra arbejdsbordet med endnu et færdigt julekort.


Da alt glimmeret jo ryger ned i bunden af shakeren, når kortet står op, stemplede jeg nogle sarte hvide julestjerner inde bag "glasset", så der stadig er noget pænt at kigge på, når man ikke kan se glimmeret.

Mit "Jul i juli" kort er måske lidt mere skørt end Cecilies - men jeg sad og var ved at smelte da jeg lavede det - og tænkte samtidig at man var et skarn hvis man klagede over det gode vejr - bare fordi man tilfældigvis var ved at lave et julekort =0) - og så kom jeg i tanke om et indlæg på FB hvor Jytte skrev - bare man kunne sylte sommeren og åbne et glas i ny og næ i løbet af en lang vinter. Derfor dette kort - så den der får det til jul kan huske hvilken FANTASTISK sommer 2014 var. Og så fik jeg samtidig brugt en forholdsvis ny die med et sødt lille syltetøjsglas med stof på låget og en FIN ny Sizzix doily jeg fik i gave af Annette (aka) da hun var på besøg - den har også et lille fint hjerte - måske jeg tilføjer det til jul - evt. indeni kortet.

Her et glas syltet solskin fra 2014
Og heldigvis kender jeg folk der er skøre nok til at sætte pris på sådan et julekort - en hel del faktisk =0)

Og her kortet i sin helhed - og JO det er julepapir både på låget, i doilyen og i baggrunden. =0)
Det var hvad Cecilie og jeg havde fundet på her i juli-måneden - nyd fortsat sommeren for GISP om 4 måneder kan vi risikere at se snevejr - og så er det jo det vi brokker os over, ikke?

Fra nu til midt i august holder OSH's fif-afdeling sommerlukket - men bare rolig - så viser vi en masse fine kort fra nær og fjern indtil da.

5 kommentarer:

Maryann Laursen sagde ...

Det var da en formidabel ide Charlie , så det var den du fik på Fjæsebogen den dag ha ha ha. Et rigtig fedt og sjovt kort, og skønt at se noget så anderledes fra hvad man plejer. Cecilies kort er nu også rigtig flot og jeg kan godt lide ideen med shakerkort også til jul.

Pia Larsen sagde ...

For dælen da, denne blogpost var lige ved at smutte min næse forbi! Nu det Jul igen, nu det Jul igen og Julen varer lige til....næste JUL! :o)

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sjove jul-i kort, ja hvad man ikke kan finde på f.bogen.
Go- sommer ;0)

Anonym sagde ...

Dejligt ide med shaker kort, men er de sikker nok til OSH med glimmer ?eller er det kunne mig der sviner ? det er ellers en rigtig flot kort. Skøre kort til jul er en super ide, hvem kender ikke mindste en der vil få glæde af det, jeg må indrømme jeg skulle har forklaring inden jeg kunne forstår det, med det er også en del af charme, fortsat god sommer, mvh Vikki

Lisbet M sagde ...

Sommersol på glas?? Ja hvem ville ikke gerne skrue låget af sådan et glas i en lang og mørk januar.