lørdag den 24. maj 2014

Julekort #5 Kogler og grankrans

Jo, jo, vi fortsætter skam med vores egen lille julekortsudfordring her på OSH-bloggen. Faktisk er det ikke så tosset, hvis I også så småt går i gang med julekortene til OSH, så de ikke skal laves i sidste øjeblik og husk vi går efter kvalitet fremfor kvantitet, da der ikke er så store grupper afsted til den tid. Her kommer månedens inspiration fra os.


Jeg har haft fat i en embossingfolder, kogler og lidt glittertape til denne måneds kort. Det er egentlig et relativt enkelt kort, men med alle de forskellige mønstre, strukturer mm bliver det et ret detaljeret kort. Hvis du ikke har kogler, kan du jo bruge andre udstansede motiver og så bruge mit kort som en skitse til dit eget kort. Der er flere detaljer på min private blog, skulle du være interesseret i at se mere.  Ordet over til Charlie...

TAK Cecilie - smukt kort du har lavet - jeg fik lyst til at bruge et lille nyt stempel jeg købte for nyligt - sammen med nogle virkelig ældre punches jeg har. Inspirationen er fra dygtige Dawn - men jeg havde ikke den punch hun brugte så min er en alm blomsterpunch mange sikkert har derhjemme. Dette er IKKE et kommende OSH kort  men mere en ide til et par kort I kan lave til nogen der har fortjent et kort der tager lidt længere tid at pusle sammen (kun kransen - resten er easy peasy) =0).

Jeg punchede en ring af 2 scalloppunches i mørk grøn - og dækkede den med dobbeltklæbende tape på den ene side, punchede mørkegrønne og lysegrønne blomster. 8 af de mørke forblev hele, de øvrige blev klippet i halve.
Jeg startede med en hel mørkegrøn med en halv mørkegrøn og en halv lysgrøn. Derefter 2 halve mørkegrønne og 1 halv lys og igen en hel mørkegrøn osv..  Det gav en lækker tæt og fin krans.
 Og her kortet i sin helhed:


Det er en stor hjælp med den lille scallopring nederst til at sørge for at kransen holder en fin facon.

God weekend fra os to juletosser - vi går i tænkeboks til næste måned hvor der jo så "kun" er 6 måneder til juleaften.  =0)

8 kommentarer:

Maryann Laursen sagde ...

Superfine ideer til nemme julekort, og de fik faktisk mig til at tænke på nogle, jeg selv lavede for et par år siden, måske jeg skulle prøve det igen, det er i hvert fald nemt.

Ann Weiss sagde ...

Rigtig fine kort :)

Anonym sagde ...

Rigtig flot kort, jeg er også igang, jeg har c.50 klar så er det dejligt at få lidt ekstra inspiration til næste bunke, fortsat god aften, mvh Vikki

lam sagde ...

skønne kreationer

Lisbet M sagde ...

Glædelig jul:)

Pia Larsen sagde ...

Fantastisk smart måde at lave en krans på! Super tip :o)

Karina Beck sagde ...

Lækre kort.

Stinne sagde ...

Super julekort- nemme men flotte og så får du brugt din punch på ny måde....👍