fredag den 13. december 2013

13. december - Luciadag med 14-dages fiffet #42 OG dagens pakke =0)

Hvor er det dejligt med alle jeres fine kommentarer - og sørme om I ikke også stiller spørgsmål - jeg har prøvet at svare i de indlæg hvor I spørger - så kig f.eks. tilbage til 12. og 10. december for at læse om de stempler I har spurgt til.  =0)

FORDI så mange af jer tror på julemanden - kommer der en ekstra GAVE i dag!!  Den er til os allesammen - nederst i indlægget. Nemlig et FIF fra Cecilie - der efter en flytteferie har meldt sig under fanerne igen og HURRA for det ! =0).  Velkommen tilbage Cecilie og til lykke med det nye hjem.

Her får I lige dagens pakke fra kalenderen:

En fin rulle grønt og hvidt stribet bånd som Fifty har fået af Signe kusine. TAK!
Så giver jeg ordet til Cecilie og hendes OSH FIF:

Puha! Efter måneder med flytterod, dobbelt husførelse og et liv i papkasser er vi nu endelig ved at være på plads i vores nye hjem. I hvert fald er vi nok på plads til, at jeg kan sidde ved spisebordet og få lavet noget scrap, og derfor har jeg også igen mulighed for at lave fif til OSH. Jeg håber, at I er med på en frisk omgang fifferi, for her kommer det første i hvert fald

Du skal bruge:
- kortbase, 10*14 cm
- mønstret papir, 9,5*13,5 cm
- mønstret papir, 6*12 cm (klippet med takker i den ene ende)
- mønstret papir, 3,7*9 cm (klippet med takker i den ene ende)
- kageserviet
- garn
- knap
- evt. tekststempel



Monter nu den store af de takkede stykker papirer på det store mønstrede, mod højre side.


Monter herefter den mindre strimmel i venstre side af det mønstrede papir.


Henover toppen af det store ark mønsterpapir monteres kageservietten så man kan se cirka halvdelen af kageservietten.


Klip nu kageservietten til. Jeg folder min bag kortet og klipper så til i siderne, hvilket jeg synes giver det reneste look.


Vikl garnet et par gange rundt om den del af kortet hvorpå kageservietten er monteret, og bind så garnet fast.


Bind en knap fast med en lille sløjfe (eller en fin knude hvis du ikke er vild med at binde sløjfer) og klip garnet til, så det ser pænt ud.


Stempl nu din tekst - måske kan det være smart at gøre dette, inden knappen monteres. Det kan naturligvis også helt udelades, hvis du synes, det er finere.


Og så er du faktisk i mål med dette fif-kort. Så sæt i gang! Vi glæder os alle sammen til at se, hvad du får ud af dette fif. Og nedenfor er Mr. Linky klar til dit link:



19 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Fedt fif fra Cecilie....igen, igen.
Jeg må se om jeg når at afprøve det inden jul.
Men ellers er det jo brugbart i det nye år også. Prøves skal det under alle omstændigheder.
God dag i HQ.

Unknown sagde ...

Utroligt flot og sødt kort. Det må så sandelig afprøves.

Tusinde tak for ideen. Jeg husker at give credit :-)

Anonym sagde ...

Welcome tilbage FIF, dejligt kort igen fra Cecilie, jeg må heller lave den om lidt hvis jeg skal prove den da jeg kan simpelthen ikke bind slojfe på knapper de bliver så tyk og grim, ha en god dag allesammen, mvh Vikki

calmlund sagde ...

Lækkert bånd og velkommen tilbage Cecilie.

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Dejlig julegrønt bånd

Fedt fif - og sørme om jeg ikke lige har fået kageservietter i dagens pakke, så jeg har god mulighed for at prøve det af nu ;)

Karina Beck sagde ...

Hvor er det et dejligt fif! Jeg elsker splitflags bannere. Denne må prøves!
God weekend til HQ.

Mutte sagde ...

Tak for fif. Sødt kort. Det bliver måske afprøvet en dag.
God weekend

Maryann Laursen sagde ...

Tillykke med de nye lokaler til Cecilie, dejligt at du kan finde tid til lidt scrap igen nu også, og det her er ret godt og skal bestemt prøves, så snart tiden tillader det.
Og lækker bånd idag også.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Et rigtig fint fif, herligt at fiffene kommer igen :o)
Knus Bodil

Mette sagde ...

yes !....lige hvad jeg trængte til :-)
God weekend til Cecilie og hele HQ

Lise sagde ...

Lækkert bånd og fif :-))))
God fredag i HQ :-)))

Signe Bendorff sagde ...

Næhhh... syntes nok jeg kunne kende den rulle bånd ;) Hvor er det altså dejligt at man kan glæde rundt omkring. Og et super skønt kort, det skal helt sikkert laves en dag ;)

kortmager sagde ...

God tut - tak. Flot kort.

Heidi / Heroly sagde ...

Nej hvor dejligt at der kommer nye fif, fantastisk, velkommen tilbage Cecilie og tillykke med dit nye hjem.

Unknown sagde ...

Skønt enkelt kort.

Anonym sagde ...

Wiiii - fif fra Cecilie :)
Mange hilsner fra Tina M.

Pia Larsen sagde ...

Whoot, whoot.....så der der fif igen!!! :o)

Pia Larsen sagde ...

Og så er der linket til kortet :)

Pia Larsen sagde ...

Whoops, kom lige til at lave et til kort ;)